16:23 uur 11-08-2015

Western Unions omnikanaalstrategie krijgt een grotere impuls door de introductie van WU.com online overschrijvingsmogelijkheden in verschillende Europese landen

ENGLEWOOD, Colorado–(BUSINESS WIRE)– De Western Union Company (NYSE:WU), toonaangevend op het gebied van wereldwijde betalingsdiensten, kondigde de introductie aan van nieuwe transactionele websites in de Tsjechische Republiek, Hongarije, Litouwen, Malta en Slowakije. Met deze nieuwe toevoegingen heeft Western Union nu online transactionele diensten in 29 landen, waardoor consumenten in staat gesteld worden om geld te sturen naar meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.

“Door gebruik te maken van de omnikanaalstrategie blijft Western Union de groei van haar online transactionele netwerk wereldwijd voortzetten,” aldus Khalid Fellahi, senior vicepresident en algemeen directeur van Western Union. “We hebben een uitgebreid netwerk van fondsen-in en fondsen-uit dat meer dan een half miljoen agentschappen, pinautomaten en kiosken, onze eigen en externe digitale sites en mobiele portefeuilles met elkaar verbindt. Ons grensoverschrijdende platform biedt de technologie, valutaconversie en afwikkeling, de infrastructuur voor regelgeving en naleving, en het gegevensbeheer dat het netwerk samenbrengt waardoor een efficiënte en tijdige geldoverschrijving voor meervoudige gebruiksgevallen vrijwel overal ter wereld mogelijk wordt gemaakt.”

Consumenten in deze landen kunnen nu snel, gemakkelijk en betrouwbaar Western Union Money Transfer ® -transacties uitvoeren door gewoon een bezoek te brengen aan de website of aan agentschappen in het land:

Deze nieuwe transactionele sites volgen op de recente aankondigingen van het bedrijf zoals de mogelijkheid om Western Union Money Transfer ®-transacties uit te voeren vanuit bijna elke locatie in de wereld en dit uitbetaald te krijgen via meer dan 3.000 pinautomaten van de PKO Bank Polski in Polen of door middel van een overschrijving rechtstreeks naar de bankrekening van de klant. Western Union formaliseerde tevens een deal met MasterCard en Banca Transilvania (BT) om overschrijvingen mogelijk te maken vanuit bijna overal in de wereld naar Maestro- en MasterCard -kaarten door gebruik te maken van 900 BT-pinautomaten binnen Roemenië.

Vandaag de dag, nu snelheid, gemak en vertrouwen uiterst belangrijk zijn, heeft de innovatie van Western Union geleid tot de opbouw van een krachtig grensoverschrijdende capaciteit waarbij het overschrijven van geld binnen enkele minuten* naar bijna elke locatie op aarde mogelijk is. Het is de zeldzame combinatie van een fysiek en snelgroeiend digitaal netwerk in 200 landen en gebieden, het vermogen om geld te wisselen in 120 verschillende valuta’s, de wereldwijde kennis op het gebied van naleving en de technologische ruggengraat waardoor het bedrijf in staat is om geld heel snel en op grote schaal te kunnen overschrijven.

Consumenten kunnen geld naar het netwerk van Western Union met meer dan 500.000 agentschappen sturen en de ontvangers kunnen ervoor kiezen om het geld te ontvangen via geselecteerde Western Union ® accountgebaseerde overschrijvingsrelaties (ABMT) of via een mobiele portefeuille van geselecteerde Western Union mobiele geldleveranciers. Bovendien kunnen klanten gebruik maken van het uitgebreide netwerk met Western Union -agentschappen om zo geld te versturen en ontvangen. Via deze kanalen komt Western Union tegemoet aan de behoeftes van haar klanten door hen gemakkelijke manieren te geven, via digitale en detailhandelkanalen, om fondsen te versturen, ongeacht het tijdstip en vrijwel naar elke locatie die zij wensen.

Ga voor meer informatie over de wereldwijde detailhandel en digitale 1 mogelijkheden van Western Union, inclusief mobiele toepassingen en mobiele overschrijvingsdiensten, naarwww.WesternUnion.com.

* De beschikbaarheid van dienstverlening en fondsen hangt af van bepaalde factoren, waaronder de gekozen dienstverlening, de keuze van uitgestelde leveringsopties, speciale voorwaarden die op elke dienstverlening van toepassing zijn, verzonden bedrag, land van bestemming, valutabeschikbaarheid, problemen met regelgeving, consumentenbeveiligingsproblemen, identificatievereisten, leveringsbeperkingen, openingstijden agentschappen en verschillen in tijdzones (gezamenlijk “Beperkingen” genoemd).

1 Digitaal verwijst naar WU.com en de mobiele overschrijvingskanalen

Over Western Union

Het bedrijf The Western Union Company (NYSE: WU) heeft een vooraanstaande positie op het gebied van wereldwijde betalingsdiensten. In combinatie met de betalingsdiensten onder de merknamen Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil en Western Union Business Solutions biedt Western Union klanten en bedrijven snelle, betrouwbare en gemakkelijke manieren om geld te versturen en te ontvangen in de hele wereld, om betalingen te verzenden en postwissels te kopen. Sinds 30 juni 2015 worden de diensten onder de merknamen Western Union, Vigo en Orlandi Valuta aangeboden via een gecombineerd netwerk van meer dan 500.000 agentschappen in 200 landen en gebieden en ruim 100.000 pinautomaten en kiosken en is het mogelijk om geld te versturen naar miljoenen bankrekeningen. In 2014 handelde Western Union wereldwijd 255 miljoen transacties tussen consumenten af, waarbij een hoofdsom van $ 85 miljard werd overgemaakt tussen consumenten, plus 484 miljoen aan zakelijke betalingen. Kijk voor meer informatie op www.westernunion.com.

WU-G

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Western Union Mediacontacten
VS:
Brad Jones, 1-720-332-1262
Bradley.Jones@westernunion.com< br/>of
Europa:
Sabine Fischer: 43-664-152-7554
sabine.fischer@westernunion.com (Oostenrijk)

Check out our twitter: @NewsNovumpr