10:17 uur 09-12-2015

Transformationeel leiderschap is de sleutel tot het omarmen van Digitalisering

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Van logistiek en productie tot consumptiegoederen en entertainment, iedere omvangrijke industrie worstelt om in te spelen op de realiteit van een ‘on-demand’, gepersonaliseerde digitale economie. Ondanks het feit dat CEO’s en strategen enorm hard werken om hun bedrijven klaar te maken voor het digitale tijdperk, blijkt uit een nieuwe wereldwijde studie van Arthur D. Little (ADL) dat de meerderheid van de bedrijven nog steeds de risico’s onderschatten van het kunnen bijbenen van de snelle digitalisering van de economie en dat zij bovendien niet de middelen hebben voor een holistische digitale transformatie.

In The 2015 Digital Transformation Study stelt ADL vast dat hoewel er enkele koplopers zijn, de meeste bedrijven nog steeds een versnipperde en ongestructureerde aanpak hebben. Bedrijven worstelen met digitalisering omdat ze niet weten hoe digitalisering te integreren in hun bedrijfsmodel en, vanuit HR-perspectief, nieuwe gepersonaliseerde diensten mogelijk zijn naast de algemeen bekende digitale mogelijkheden. Slechts 17% van de ondervraagde bedrijven hebben concrete en allesomvattende stappenplannen om de digitale transformatie werkelijkheid te maken.

ADL heeft de verscheidene sectoren gerangschikt op volgorde van algemene bereidheid om digitale transformatie te omarmen en te reageren op de digitale verandering, waaruit blijkt dat traditionele technologie-intensieve sectoren het snelst inspelen op deze verandering om hun bedrijf klaar te maken voor de digitale economie:

1. Automotive

2. Telecoms & Media

3. Energy & Utilities

4. Financiële Diensten

5. Consumer & Life Sciences

6. EPC & Productie

7. Travel & Transport

De studie biedt CEO’s vijf belangrijke aanbevelingen om zich voor te bereiden en te reageren op de almaar toenemende druk om te digitaliseren:

1. Bekijk digitalisering als een strategische noodzaak

2. Omarm digitalisering als een nieuwe manier om doelstellingen te bereiken, niet als einddoel an sich

3. Neem een holistische, cross-functionele benadering van digitale transformatie

4. Ontwerp een op maat gemaakte digitaliserings strategie

5. Start met een duidelijk begrip van de huidige capaciteiten en competenties van het bedrijf

“Als klanten over de hele wereld de nieuwe werkelijkheid omarmen van gedeeld eigendom, ‘on-demand’ diensten en personalisatie, dan is geen industrie immuun voor de groeiende behoefte aan digitale transformatie,” aldus Dr Michael Opitz, initiatiefnemer van het onderzoek en leider van ADL’s TIME Practice. “Wij vrezen dat vandaag de dag te weinig CEO’s de noodzaak erkennen om niet alleen te investeren in nieuwe technologieën, maar ook in het volledig opnieuw inrichten van hun bedrijf voor de nieuwe digitaal gedreven markt.”

Zie http://www.adlittle.com/tim-viewpoints.html?&view=743 om het volledige rapport te downloaden.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Catalyst Comms for Arthur D. Little
Sue Glanville / Cate Bonthuys
Tel: +447715817589 / +447746546773
sue@catalystcomms.co.uk / cate@catalystcomms.co.uk

Check out our twitter: @NewsNovumpr