10:51 uur 09-12-2016

Starbucks en Tencent kondigen een strategische samenwerking aan om sociale cadeaus aan te bieden via WeChat in China

SEATTLE & SHENZHEN, China–(BUSINESS WIRE)– Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) en Tencent Holdings Limited (SEHK: 00700), een toonaangevende leverancier van internetproducten met toegevoegde waarde in China, hebben vanaf vandaag een strategische samenwerking om samen een nieuwe functie voor sociale cadeaus te lanceren via WeChat, de toonaangevende mobiele dienst voor sociale communicatie in China, vanaf begin 2017.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20161208005893/nl/

Belinda Wong, ceo, Starbucks China announces strategic partnership with Tencent to create a new soci ... Belinda Wong, ceo, Starbucks China announces strategic partnership with Tencent to create a new social gifting experience and an additional mobile payment option in China. (Photo: Business Wire)

Deze samenwerking zorgt ervoor dat Starbucks het eerste retailmerk is dat een lokale sociale cadeaudienst combineert met een digitale betaaldienst via WeChat in China. De nieuwe functie, die kan aanhaken bij de 846 miljoen maandelijks actieve gebruikers wereldwijd (stand per derde kwartaal van 2016), stelt klanten in China in staat om snel en eenvoudig Starbucks aan een vriend of geliefde te schenken. Vanaf vandaag kunnen klanten van Starbucks ook gebruik maken van WeChat Pay voor hun aankopen in bijna 2.500 winkels van Starbucks op het Chinese vasteland.

“Starbucks en Tencent delen gelijke waarden voor het mogelijk maken van betere contacten tussen mensen via hun producten en diensten, en ik ben blij om samen te werken met een gevestigde en gerespecteerde sociale en mobiele marktleider in China”, zei Belinda Wong, CEO van Starbucks China. “Deze nieuwe strategische samenwerking vergroot de kracht van zowel Starbucks als WeChat om een echt online-naar-offline platform voor sociale cadeaus te maken dat onze betrokkenheid bij onze klanten op een unieke en krachtige manier zal verdiepen. Juist omdat Starbucks-kaarten tot de meest gegeven cadeaus ter wereld behoren, willen we ze ook graag tot het meest gegeven digitale merk van China maken.”

“De strategische samenwerking tussen WeChat en Starbucks maakt het voor ons mogelijk om de unieke retailervaring van Starbucks naadloos aan miljoenen gebruikers van WeChat in China aan te bieden”, zei Allen Zhang, Senior Executive Vice President of Tencent. “Wij zijn blij dat Starbucks voor ons gekozen heeft en kijken uit naar het verdiepen van onze binding met onze klanten via hoogwaardige diensten.”

Starbucks is toegewijd aan innovatieve digitale ervaringen die verrassen en verwennen en een grotereStarbucks Experience brengen voor de klanten in heel China. Het online cadeauplatform is onderdeel van de groeiende digitale aanwezigheid van het bedrijf, met als doel om klanten te binden via digitale kanalen, waaronder de Starbucks® Mobile App, het My Starbucks Rewards®-programma en social media.

De functie voor sociale cadeaus, samen gemaakt door Starbucks en WeChat, moedigt alledaagse vriendelijkheid en waardering aan tussen familie en vrienden. Klanten kunnen kiezen uit cadeaus en producten van het merk Starbucks en een persoonlijke boodschap van liefde of een bedankje doorgeven of gewoon iemand’s dag opfleuren. Ontvangers van deze persoonlijke en eenvoudige boodschappen kunnen hun cadeaus en herinneringen opslaan in hun WeChat-accounts en hun cadeau verzilveren in de winkels van Starbucks in China om zo de ongeëvenaarde Starbucks Experience te ervaren.

Starbucks zal, als onderdeel van deze samenwerking, het gebruik van WeChat Pay introduceren voor aankopen in de winkels, om zo de winkelervaring van klanten verder vorm te geven. Deze digitale betaalervaring zonder contant geld, waarbij gebruikers voor hun producten en diensten kunnen betalen met hun mobiele telefoon, is een van de populairste methoden in China, met meer dan 300 miljoen gebruikers, die in maart 2016 hun bankpas gekoppeld hebben met WeChat of QQ, een andere belangrijke dienst van Tencent.

De aankondiging van vandaag draagt bij aan de snelle uitbreiding van het portfolio van Starbucks op het gebied van digitale innovaties in China, waarbij de bijzonder winkelervaring wordt samengebracht met de digitale Fourth Place-ervaring. Eerder dit jaar heeft Starbucks een mobiel betalingssysteem in China gelanceerd gericht op het aanbieden van toegang aan My Starbucks Rewards® (MSR)-leden tot een snel en eenvoudige manier om te betalen voor aankopen, met hun vooraf opgeladen Starbucks Gift Card op hun mobiele apparaten.

Over Starbucks

De Starbucks Coffee Company is sinds 1971 toegewijd aan het ethisch inkopen en branden van Arabica-koffie van topkwaliteit. Vandaag de dag is de onderneming, met winkels over de hele wereld, ‘s werelds belangrijkste brander en verkoper van specialiteitenkoffie. Door onze niet aflatende toewijding aan uitmuntendheid en onze leidende principes brengen wij voor elke klant in elk kopje de unieke Starbucks-ervaring tot leven. Om de ervaring mee te maken kunt u een van onze winkels bezoeken, online kijken op  Starbucks.com en via de  Starbucks Newsroom.

Over WeChat

WeChat bedenkt en ontwikkelt nieuwe manieren voor mensen om te verbinden, te communiceren en te delen. Een mobiele sociale communicatie-app voor gebruikers van smartphones, WeChat, is een van de snelstgroeiende sociale apps met wereldwijd honderden miljoenen gebruikers. WeChat helpt gebruikers op een leuke en dynamische manier, door berichtendiensten, sociale communicatie en games samen te brengen in een naadloze, interactieve ervaring, met uitgebreide privacy en veiligheidsinstellingen die kunnen worden aangepast, indien gewenst. WeChat biedt een centrale beheerplek voor gebruikers om audio, foto’s, video en tekstberichten te bewaren binnen hun gehele sociale ecosysteem. Via Official Accounts, kunnen merken binnen WeChat rijke, moderne, aantrekkelijke content aanbieden, waarmee ze betrokken kunnen zijn met hun publiek en meer volgers kunnen bereiken. WeChat is gratis te downloaden op Android, iOS, Windows, als webversie en als desktopversie voor de Mac.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Starbucks Coffee Company
206-318-7100
press@starbucks.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr