13:32 uur 14-11-2017

BOW Group sluit Serie B-financiering af

GENÈVE–(BUSINESS WIRE)– De BOW Group kondigt vandaag aan dat haar Serie B-financiering, geleid door PM Equity Partner (PMEP) en NextStage, de beleggingsmaatschappij die genoteerd is aan de gereguleerde beurs van Euronext Parijs, is afgesloten.NextStage nam ook deel aan de financieringsronde. De BOW (Be Over the World) Group is een snelgroeiende en consumentgerichte Internet-Of-Things (IOT)-specialist die wereldwijd actief is in de markten voor wearables, connected vehicles en smart homes met drie verschillende merken, MyKronoz, RoadEyes en Deconnect.

“Deze nieuwe financieringsronde stelt ons in staat onze internationale aanwezigheid tot 2018 uit te breiden naar 100 landen en onze leidende positie in Europa te consolideren, terwijl tegelijkertijd de ontwikkeling van innovatieve producten en diensten binnen de IOT-ruimte wordt versneld. Met deze investeringen kunnen we de stappen nemen die nodig zijn om onze ambitie te vervullen om in de komende 5 jaar een miljardenbedrijf te worden,” aldus Boris Brault, voorzitter en CEO van de BOW Group. Dhr. Brault blijft de meerderheidsaandeelhouder van BOW.

Sinds de Serie A-financiering van € 10 miljoen van 2015 onder leiding van NextStage heeft de BOW Group een sterke groei en winstgevende activiteiten laten zien. BOW heeft de afgelopen jaren veel expertise opgedaan in het ontwikkelen en lanceren van IOT-producten door middel van digitale marketing en gemeenschapsbetrokkenheid. Gevoed door ambitie en innovatieve visie heeft de BOW Group haar vermogen bewezen om nieuwe markten te veroveren door middel van een gedurfde en winnende commerciële strategie die de traditionele retail- en digitale kanalen combineert. BOW heeft tot op heden meer dan 2,5 miljoen apparaten verkocht.

Het Zwitserse wearablemerk MyKronoz is een sterke troef van BOW Group. MyKronoz heeft zich in minder dan 4 jaar gevestigd als een krachtige uitdager voor zowel tech- als traditionele horlogemakers en wordt nu beschouwd als een van de meest veelbelovende startups in de smartwatch-industrie.

“Nadat we de BOW Group vanaf het begin hebben gesteund en geholpen hebben bij het structureren van de 3 bedrijven, zijn we nu de trotse getuige van hun vermogen om innovaties te leveren en hun activiteiten op te schalen om te concurreren in dit snel veranderende landschap. De Internet of Things-markt zal tot 2020 $ 267 miljard bereiken en we zijn ervan overtuigd dat we momenteel nog meer in staat zijn om samen deel te nemen aan deze revolutie,” stelt Nicolas de Saint Etienne, bestuurslid van BOW en Managing Partner bij NextStageAM.

Over BOW: De BOW (Be Over the World) Group is een snelgroeiende en consumentgerichte Internet-Of-Things (IOT)-specialist die wereldwijd actief is in de markten voor wearables, connected vehicles en smart homes met drie verschillende merken: MyKronoz, RoadEyes en Deconnect.
Onder de recente successen bevindt zich de lancering van ZeTime, MyKronoz’s nieuwste unieke hybride smartwatch geïntroduceerd op online crowdfunding-platforms. Met meer dan $ 6.000.000 opgehaald en goederen al verzonden naar meer dan 30.000 geldschieters, werd ZeTime het grootste project van 2017 op Kickstarter en Indiegogo, en de grootste ooit van een Europees bedrijf.
Bovendien geldt MyKronoz, met zijn Zwitserse DNA en unieke positie om stijlvolle draagbare apparaten tegen een betaalbare prijs te leveren, als het best verkopende IOT-merk in het retailnetwerk van de toonaangevende Franse telecomoperator Orange – wat de ambitie van het merk versterkt om dit commerciële succes te herhalen bij nog veel meer mobiele providers over de hele wereld. Meer recentelijk is MyKronoz door Amazon geselecteerd om deel te nemen aan het Launchpad-programma en is het bedrijf verheugd dat het wordt beschouwd als een van de strategische wearablemerken door ’s werelds toonaangevende e-commerceplatform.

Over NextStage:
NextStage is een investeringsplatform dat werd gecreëerd in maart 2015 en sinds december 2016 genoteerd staat aan de Euronext-markt in Parijs (compartiment C). Vanaf 30 juni 2017 vertegenwoordigt de aangepaste netto-inventariswaarde van het platform € 160,4 miljoen. NextStage is gespecialiseerd in middelgrote bedrijven (MSC’s), wat toegang mogelijk maakt tot een niet-beursgenoteerde en vaak ontoegankelijke groep activa die de groei en prestaties bevordert. Het belegt in aandelen met weinig of geen hefboomeffect over een onbeperkt tijdsbestek om financiering te bieden voor de groei van MSC’s, samen met visionaire ondernemers. NextStage wordt ondersteund door de knowhow en stabiliteit van het vermogensbeheerbedrijf NextStage AM, dat in 2002 werd opgericht. NextStage heeft sinds de start al twaalf beleggingstransacties (vanaf 30 september 2017) afgesloten. www.nextstage.com/sca.

Over PM Equity Partner:
PM Equity Partner is het corporate venture-fonds van Philip Morris International. Ga voor meer informatie naar www.pmequitypartner.com.
Ga voor informatie over PMI naar www.pmi.com en www.pmiscience.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Mediavragen
BOW:
Sarah Brault
Chief Marketing Officer
s.brault@bow.lu