16:51 uur 08-11-2018

Experian lanceert krachtige, nieuwe analytics-oplossing voor een betere businessperformance

Slechts een op de drie bedrijven benut momenteel de volledige kracht van data-analytics

DEN HAAG–(BUSINESS WIRE)–Experian heeft voor de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) een krachtige, nieuwe analytics-oplossing geïntroduceerd. De oplossing helpt bedrijven om snellere, meer betrouwbare en beter onderlegde beslissingen te nemen.

Experian Ascend Analytics on Demand is een volledig geïntegreerd data- en analytics-platform. De oplossing wordt geïntroduceerd op een moment dat nieuwe, opkomende databronnen, geavanceerde analytics, inzichten en digitale transformatie bij veel beslissers top-of-mind zijn.

Recent onderzoek1 toont aan dat momenteel slechts 30 procent van de senior beslissers gebruikmaakt van het volledige potentieel van data-analytics-software. Twee op de vijf senior beslissers geeft daarnaast aan dat ze hun performance nog steeds baseren op subjectieve meningen en instinct. Een duidelijke meerderheid (78 procent) zegt echter van plan te zijn te investeren in geavanceerde analytics om het businessinzicht te verbeteren, of van plan te zijn hun analytics-mogelijkheden de komende twaalf maanden te verbeteren.

Experian Ascend Analytics on Demand biedt bedrijven van elke omvang toegang tot een breed scala van geanonimiseerde Experian-data. Gecombineerd met toonaangevende analytische mogelijkheden, stelt het platform gebruikers in staat om de belangrijkste inzichten voor hun klanten te identificeren en zo hun groei te stimuleren.

Francesco Nazzarri, Managing Director of Commercial Strategy UK & EMEA bij Experian: “Om in de huidige economie te kunnen concurreren, moeten bedrijven snel toegang hebben tot een breed scala van data-assets en deze ook begrijpen. Zo kunnen ze hun markt bijbenen en consistente resultaten leveren om hun klanten goed te bedienen.”

“Dat is precies wat Ascend doet. Het zet snel grote hoeveelheden data om in slimme, bruikbare inzichten door gebruik te maken van de nieuwste analyse-innovaties, machine learning en kunstmatige intelligentie. Ascend is een integraal onderdeel van ons pakket van toonaangevende innovaties die allemaal ontworpen zijn om het volledige potentieel van big data voor bedrijven te benutten en te versnellen. En daar komt bij dat Ascend naadloos kan worden geïntegreerd met PowerCurve, onze bekende oplossing voor decisioning- en workflowsoftware. We kunnen onze klanten helpen om de tijd waarin het plannen en implementeren van nieuwe strategieën veel maanden in beslag nam, te veranderen naar een situatie waarin dezelfde activiteiten nog slechts enkele dagen duren.

“We hebben de afgelopen 24 maanden met succes Ascend geïmplementeerd bij verschillende wereldwijde klanten en het heeft zich bewezen als een uiterst krachtige en veelzijdige oplossing. Onze klanten gebruiken het effectief voor de ontwikkeling van nieuwe producten, benchmarking, prestatiemeting en marktuitbreiding, en bij het nemen van veel meer intelligente beslissingen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos.”

Klanten kunnen Ascend gebruiken om hun eigen voorspellingsmodellen te bouwen en beslissingen te nemen door het toepassen van machine learning en kunstmatige intelligentie-technieken op geanonimiseerde credit-, client- en alternatieve data van Experian om zo een compleet inzicht te creëren. De machine learning-tools maken gebruik van diverse contentlagen om diepgaande inzichten te verkrijgen over bedrijven en consumenten. De resultaten worden binnen enkele seconden gegenereerd via flexibele zelfbedieningstools en duidelijke visualisaties die geschikt zijn voor ervaren besluitvormers. Dit alles is voorzien van uitstekende gegevensbeveiliging. De introductie van Ascend markeert de eerste keer dat dit niveau van op maat gemaakte hulp en directe analyses beschikbaar is voor interne data-analisten en hun teams in EMEA.

De introductie van Ascend in EMEA volgt na een succesvolle introductie in zowel het Verenigd Koninkrijk als Noord-Amerika. Het platform is een integraal onderdeel van Experians pakket van toonaangevende innovaties die bedrijven helpt besluiten te nemen op basis van maximale informatie in een digitale wereld.

Meer informatie over Experian Ascend staat hier.

– Einde –

1 Forrester Consulting ondervroeg op verzoek van Experian ruim zevenhonderd beslissers in EMEA, die verantwoordelijk zijn voor, of invloed hebben op klantgegevens, analytics, risico’s en mkb-services.

Over Experian

Experian is een toonaangevende, wereldwijde informatiedienstverlener. Tijdens belangrijke momenten zijn wij er voor onze klant – bijvoorbeeld bij het aanschaffen van een huis of auto, het kiezen van een studie voor de kinderen of het uitbreiden van de klantenkring – om hen te helpen hun data op de juiste manieren te beheren. Wij helpen consumenten bij de controle over, en toegang tot financiële diensten, bedrijven bij het nemen van slimmere beslissingen, en groei- en kredietverstrekkers bij het voorkomen van identiteitsfraude en

-misbruik.

We bieden werk aan meer dan 16.500 mensen in 39 landen en investeren dagelijks in nieuwe technologieën, getalenteerde mensen en innovaties om onze cliënten te helpen het maximale uit elke kans te halen. Wij hebben een notering aan London Stock Exchange (EXPN) en zijn opgenomen in de FTSE 100 Index.

Ga voor meer informatie naar www.experian.nl of lees hier het laatste nieuws.

 

Contacts

Progress Communications
Stella Jansen / Tessa Graus
T: 020 363 1152
E: experian@progresscommunications.nl