TGI Fridays benoemt Robert Palleschi tot President en CEO
CARROLLTON, Texas–(BUSINESS WIRE)– TGI Fridays heeft vandaag Robert Palleschi benoemd tot President en Chief Executive Officer van het bedrijf, met ingang van 8 februari 2016. Palleschi neemt de plaats in van Nick Shepherd, die het bedrijf in oktober 2015 verliet. Palleschi was 12 jaar werkzaam bij het mondiale horecabedrijf Hilton Worldwide, dat 12 mondiale merken van wereldklasse exploiteert en meer dan 4.500 hotels en timeshare-onroerend goed omvat, in beheer, in franchise, in eigendom of geleased. De huidige functie van Palleschi is Global Head of Full Service Brands, waar hij toezicht houdt op alle franchise- en merkactiviteiten voor Hilton’s vlaggenschipmerk, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton en Curio, A Collection by Hilton. Hij is verantwoordelijk voor een portefeuille van meer dan 1.000 hotels en resorts in 91 landen, op zes continenten. Onder zijn leiding zijn de inkomsten onder de Full Service Brands-portefeuille aanzienlijk gestegen, waaronder een groei van de inkomsten met dubbele cijfers wat betreft kamers en voedsel en dranken. In 2009 hield Palleschi toezicht op de verbetering van Hilton’s merk DoubleTree. Dit werd bereikt door de ontwikkeling van een agressieve wereldwijde groeistrategie die zich richtte op gastbeleving, productkwaliteit en een nieuwe merkidentiteit. Momenteel bezit het merk DoubleTree 450 hotels met een sterke pijplijn van hotels in aanbouw. Daarnaast werkte Rob samen met de wereldwijde gemeenschap van eigenaren en franchisenemers om het merk Curio Collection te lanceren, een groep unieke hotels, elk met hun eigen geschiedenis en karakter, in steden over de gehele wereld. “Rob brengt bijna 30 jaar ervaring met wereldwijde exploitatie en franchising mee naar Fridays – ervaring die gezien ons bedrijfsmodel buitengewoon belangrijk is. Hij heeft een bewezen staat van dienst wat betreft het ontwikkelen van iconische wereldwijde merken, gevoed door effectieve innovatie en partnerschap,” aldus John Antioco, Chairman of the Board van TGI Fridays. “Als oudgediende in de horeca kent hij het belang van het beheren van relaties binnen de franchisegemeenschap evenals het bevorderen van een plezierige gastervaring.” “Ik heb mijn loopbaan gevormd rond één centraal uitgangspunt – dat iedere gast ertoe doet,” aldus Palleschi. “Dit is wat mij aantrok in Fridays, een bedrijf waarvan de erfenis en gedifferentieerde merkpositie het de mogelijkheid biedt voor voortdurende langetermijngroei. Het is een merk met blijvende kracht en ik kijk ernaar uit om met hun getalenteerd merkmanagementteam en gepassioneerde groep franchisepartners te gaan werken.” David Lobel, Managing Partner van Sentinel Capital Partners, TGI Fridays’ grootaandeelhouder, merkte op, “Rob is een uitzonderlijke leidinggevende en we hebben vertrouwen in zijn capaciteiten. Hij weet hoe wereldwijde merkfranchisesystemen met succes te beheren en te ontwikkelen en hoe te werken met particulier eigendom – een combinatie die we niet konden negeren.” Palleschi voegde eraan toe, “Fridays heeft voor 2016 al een sterke pijplijn van initiatieven gepland. Het merk neemt op robuust consumentenonderzoek gebaseerde strategische maatregelen, van het uitrollen van menu-innovaties tot het opnieuw vormgeven van het restaurantontwerp, om gasten aan zich te blijven binden en inkomsten te doen toenemen. Innovatie zal het merk in 2016 en daarna voorwaarts sturen.” Fridays huurde Egon Zehnder, een vooraanstaand bedrijf op het gebied van executive search, in om de Board van Fridays te adviseren bij hun search. Over TGI Fridays TGI Fridays dat in 1965 is opgericht in New York City is gezamenlijk eigendom van de private equity firma’s Sentinel Capital Partners en Tri-Artisan Capital Partners en exploiteert meer dan 900 restaurants in 61 landen. Evenals de oorspronkelijke informele ‘dining bar and grill’ biedt Fridays authentiek Amerikaans voedsel en legendarische dranken, geserveerd met oprechte persoonlijke service. Mensen bij elkaar brengen voor de gezelligheid om de vrije en bevrijdende geest van ‘vrijdag’ te vieren was het fundamentele uitgangspunt van het concept, van waaruit de merkbelofte “In Here, It’s Always Friday” (Hier is het altijd vrijdag) werd geboren. Ga voor meer informatie naar www.fridays.com. Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is. Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20160112006623/nl/ Contacts Zeno Group |