12:34 uur 19-01-2016

Axios Systems op nr. 1 in vier categorieën in Ovum Decision Matrix voor IT Service Management

EDINBURGH, Schotland–(BUSINESS WIRE)– Internationaal analistenbureau Ovum heeft de leider in IT Service Management (ITSM), Axios Systems, de hoogste rating toegekend in vier belangrijke beoordelingscategorieën.

In de volgende categorieën uit de Ovum Decision Matrix voor ITSM heeft Axios de toppositie behaald:

  • Maturity: een volwassen en passende oplossing
  • Passend voor de organisatie: identificatie van de verwachte ROI-periode en afstemming van de oplossing
  • Rapportages en analyses: communiceren van de meerwaarde die IT biedt
  • ITIL ®  -kernfunctionaliteiten: Op ITIL afgestemde functionaliteiten, inclusief ondersteuning voor incident- en change management

Ovum’s onafhankelijke evaluatie helpt senior IT-managers bij de vergelijking van SaaS ITSM-oplossingen. De bevindingen van Ovum sluiten aan bij de kerndoelstelling van Axios om bedrijven te helpen het volwassenheidsniveau van IT te versterken. Met meer IT-volwassenheid kunnen organisaties de kosten beter beheren, steeds efficiënter worden in de dienstverlening van de IT-afdeling en alle andere afdelingen, en de klanttevredenheid zowel intern als extern verbeteren.

Met vermelding van het feit dat op de markt honderden service management leveranciers actief zijn, prijst Ovum de ITSM-oplossing van Axios,  assyst. De analisten schrijven:

“Met  assyst biedt Axios een ITSM-oplossing boordevol functionaliteiten. Het bedrijf staat al lang bekend om zijn sterke technologische oplossing. Dit wordt aangevuld met functies die niet alleen de inspanningen van organisaties ondersteunen bij de inzet van ‘best practices’ op het gebied van ITIL, maar die ook ondersteuning biedt aan de mobiele werknemers en hen effectief laat werken.

assyst van Axios wordt in dit rapport zeer goed gewaardeerd, wat het bewijs is van de sterke product van het bedrijf ter ondersteuning van ITSM-initiatieven.”

Ovum verklaart ook:

“Axios  assyst10 biedt mogelijkheden die ondersteuning bieden aan 15 ITIL-processen, en de CMDB staat centraal bij de door Axios bepleite benadering voor de acceptatie. De Impact Explorer is een functie die toont hoe goed het service management kan profiteren van Configuratie Management-praktijken, door diegenen die bezig zijn met de oplossing van een probleem de relaties te laten zien tussen de verschillende configuratie-items (CI’s). Dit niveau van inzicht komt ook ten goede aan andere processen, zoals incidentenmanagement, en kan op zijn beurt de dienstverlening verbeteren die aan bedrijven wordt geleverd.”

De sociale collaboratiemogelijkheden van  assyst wordt ook erkend in het rapport van Ovum.

Tasos Symeonides, CEO van Axios Systems, verwelkomde de inzichten van Ovum en stelde: “We zijn echt verheugd dat Ovum onze inzet heeft erkend voor het creëren en leveren van service management oplossingen die niet alleen voldoen aan de behoeften van de markt, maar deze ook stimuleren richting de toekomst. Steeds meer IT-leiders willen hun voordeel doen met de innovatie die geleverd wordt door onze oplossing  assyst, terwijl ze tegelijkertijd kunnen profiteren van het gemak, de flexibiliteit en de betrouwbaarheid van door SaaS aangedreven service management.”

Een gratis exemplaar van de  Ovum  Decision Matrix is hier beschikbaar

>> http://forms.axiossystems.com/ovum-decision-matrix-nl

Over Axios Systems

Al meer dan 25 jaar levert Axios Systems innovatieve  IT Service Management (ITSM)-oplossingen die klanten helpen bij het verbeteren van de infrastructuur en het versterken van de dienstverlening binnen verschillende bedrijfsfuncties, waaronder HR, Facilitair Management en Financiën.

De ITSM-software voor ondernemingen van Axios,  assyst, is speciaal ontwikkeld om IT-afdelingen te transformeren in winstgevende bedrijfsgerichte klantenserviceteams.  assyst is geaccrediteerd voor alle 15 PinkVERIFY™ ITIL ®-processen. Axios was de eerste technologieleverancier om dit te verwezenlijken binnen één oplossing.

Ga naar  www.axiossystems.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Axios Systems
Laura Rafferty
Telefoon: 0131 220 4748
E-mail: pr@axiossystems.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr