10:12 uur 22-01-2016

Hilton Worldwide breidt uit naar 100 landen en gebieden na een jaar van recordgroei

MCLEAN, Virginia–(BUSINESS WIRE)– Hilton Worldwide (NYSE: HLT) heeft haar aanwezigheid uitgebreid naar 100 landen en gebieden wereldwijd door het hijsen van de Hilton-vlag op het Hilton N’Djamena in Tsjaad.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20160121006544/nl/

In 2015 heeft de strategische gerichtheid van het bedrijf op organische groei, op basis van 12 duidelijk herkenbare marktleidende merknamen, ertoe geleid dat Hilton Worldwide ook in de toekomst haar status behoudt als de grootste en snelst groeiende internationale onderneming op horecagebied. Verder zijn de volgende resultaten bereikt:

  • er zijn overeenkomsten gesloten voor de ontwikkeling van meer dan 100.000 nieuwe kamers (een record), naast de 275.000 kamers wereldwijd* die zich reeds in de pijplijn van de onderneming bevinden, de meest omvangrijke in de branche. De helft daarvan wordt momenteel al gebouwd, hetgeen neerkomt op bijna 20% van alle kamers wereldwijd waarvan de constructie momenteel in gang is ;
  • er zijn bruto meer dan 50.000 kamers en netto meer dan 43.000 kamers toegevoegd, hetgeen neerkomt op een groei van 6,6% in het beheerde en franchisesegment; en
  • 14.500 kamers zijn geconverteerd van merken van concurrenten en onafhankelijke hotels, goed voor bijna 30% van alle openingen in 2015.

Vorig jaar heeft Hilton Worldwide bovendien:

  • naar schatting meer dan 20.000 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd door middel van openingen van beheerde en franchisevestigingen binnen haar portfolio; en
  • meer dan 140 miljoen bezoekers verwelkomd in de meer dan 4600 hotels en timeshareverblijven in eigendom, beheer en franchise in het portfolio van de onderneming.

Sinds 2007 is Hilton Worldwide meer dan 50 procent uitgebreid en heeft het met succes drie nieuwe merknamen geïntroduceerd met in totaal bijna 60.000 kamers, sommige reeds voltooid, andere in verschillende stadia van ontwikkeling, die een stevige bijdrage hebben geleverd aan de groei van de onderneming. Om gasten en eigenaars nog meer opties te bieden, zal Hilton Worldwide later deze maand een merknaam introduceren in het middensegment, waarmee een betekenisvolle bijdrage aan de groei van de onderneming zal worden geleverd.

“De introductie van ons merk in het 100 e land onderstreept de kracht van onze merknamen, waardoor Hilton Worldwide haar positie als snelst groeiende internationale horecaonderneming behoudt, met een ongeëvenaard aantal kamers in ontwikkeling,” aldus Christopher J. Nassetta, president en CEO van Hilton Worldwide. “We streven ernaar de eerste keus te zijn voor onze eigenaars door het beste rendement te bieden, voor onze gasten door een onovertroffen product te bieden voor elke reisbehoefte, en voor de leden van ons team door een geweldige werkplek te scheppen.”

Regionale hoogtepunten in 2015

  • Noord-, Midden- en Zuid-Amerika: het was een recordjaar voor de grootste markt van Hilton Worldwide. Het bedrijf ondertekende meer dan 500 goedkeuringen voor ontwikkeling (een record), wat neerkomt op meer dan een deal per dag en in totaal meer dan 65.000 kamers. Het bedrijf is verder gegaan met het betreden van nieuwe markten in Latijns-Amerika en de Caraïben (waar nu 100 hotels geopend zijn), waaronder Aruba, Bolivia en Guatemala.
  • Europa, het Midden-Oosten en Afrika: in 2015 heeft Hilton Worldwide verspreid over heel Europa meer dan 7000 kamers geopend. Het was een monumentaal jaar voor ondertekening van nieuwe overeenkomsten, onder andere in Botswana en Armenië.
  • Azië/Pacific: Hilton Worldwide opende voor het derde achtereenvolgende jaar meer dan 5000 kamers in deze regio. Er was aanzienlijke groei in alle prijsklassen, van luxe tot beperkte service, en betreding van nieuwe markten in diverse landen met Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Embassy by Hilton en Hilton Hotels & Resorts.

Hoogtepunten per merk in 2015

Luxury & Lifestyle

  • Conrad Hotels & Resorts: van dit merk zijn 23 hotels open en operationeel. Er zijn meer dan 900 kamers toegevoegd aan de meer dan 6000 kamers in ontwikkeling, waaronder het Conrad Shenzhen met 300 kamers, het Conrad San Luis Potosi met 135 kamers en het Conrad Chicago met 287 kamers. Conrad heeft daarnaast drie nieuwe overeenkomsten ondertekend in Groot-China, waarmee 11 hotels werden toegevoegd aan de pijplijn en aan de vijf hotels in het land die reeds operationeel zijn.
  • Waldorf Astoria Hotels & Resorts: van dit merk zijn 25 hotels open en operationeel, en er zijn meer dan 2000 kamers in ontwikkeling. Daarnaast is een begin gemaakt met de constructie van het Waldorf Astoria Beverly Hills met 170 kamers, naast het iconische Beverly Hilton.
  • Canopy by Hilton: het nieuwste merk van het bedrijf, gelanceerd in 2014, heeft 28 hotels die in ontwikkeling zijn of waarvoor een intentieverklaring is getekend. De opening van het eerste hotel, in Reykjavik, IJsland in het tweede kwartaal van 2016 ligt op schema.

Full Service

  • Hilton Hotels & Resorts: met meer dan 55.000 kamers heeft het merk Hilton Hotels & Resorts de omvangrijkste pijplijn van alle merken in het hoogste segment ter wereld, waarvan tweederde op dit moment in aanbouw is.
  • Curio – A Collection by Hilton: sinds de lancering 18 maanden geleden is dit merk uitgegroeid tot 854 hotels en meer dan 17.000 kamers die operationeel of in diverse stadia van ontwikkeling zijn in meer dan 20 landen.
  • DoubleTree by Hilton: 45 hotels operationeel en bijna 14.000 kamers toegevoegd aan de ontwikkelingspijplijn, waarvan bijna 80 procent zich buiten Noord-Amerika bevindt.

All Suites

  • Embassy Suites by Hilton: acht nieuwe hotels geopend in 2015, en overeenkomsten gesloten voor hotels in China en Saudi-Arabië. Embassy heeft daarnaast uitbreiding aangekondigd naar diverse bestemmingsmarkten, met overeenkomsten voor Hawaii en St. Kitts.
  • Homewood Suites by Hilton: op schema voor de opening van het 400 e hotel in 2016, met nadruk op de uitbreiding van de aanwezigheid binnen de VS en markten daarbuiten. Het merk werd voor het zesde achtereenvolgende jaar gerangschikt als het ‘Top Upscale Extended-Stay’-hotel in de J.D. Power 2015 North America Hotel Guest Satisfaction Index Study SM .
  • Home2 Suites by Hilton: 28 nieuwe hotels geopend in 2015 en het jaar afgesloten met bijna 300 hotels in de pijplijn, waardoor het merk op schema ligt voor de opening van zijn mijlpaal 100 e hotel voor eind 2016. Het merk heeft daarnaast overeenkomsten gesloten voor meer dan 160 Home2-hotels in 2015.

Focused Service

  • Hampton by Hilton: een samenwerkingsverband met Plateno Hotels Group leidt tot versnelde uitbreiding van het merk in China, met één hotel operationeel op dit moment en naar verwachting 400 nieuwe hotels in de komende jaren. Het merk heeft daarnaast de mijlpaal van 200.000 kamers bereikt en beschikt over een ongeëvenaarde pijplijn van meer dan 50.000 kamer.
  • Hilton Garden Inn: op schema voor de opening van de 100.000 e kamer, en dankzij overeenkomsten voor twee deals in Hawaii, zal HGI in 2016 in alle 50 staten operationeel zijn.

Timeshare

  • Hilton Grand Vacations zette haar minder kapitaalintensieve groei voort met de toevoeging van Las Palmeras in Orlando, Florida met 315 kamers en Ocean 22 by Hilton Grand Vacations in Myrtle Beach, South Carolina met 220 kamers.

Bekroond vasteklantenprogramma

  • Hilton HHonors verwelkomde zes miljoen nieuwe Hilton HHonors-leden in 2015 – het hoogste aantal inschrijvingen voor het bedrijf ooit in één jaar – waardoor het totaal aantal leden op meer dan 50 miljoen komt. Deze leden zijn goed voor meer dan 52% van de bezetting bij het merkenportfolio van het bedrijf.

Innovatie van de gastenbeleving

Hilton houdt zich voortdurend bezig met de ontwikkeling en vernieuwing van de gastenbeleving om gasten meer flexibiliteit te bieden voor, tijdens en na hun verblijf.

  • Digitaal inchecken, waarbij gasten kunnen inchecken en zelf een kamer kunnen uitzoeken, is mogelijk in meer dan 4400 hotels verspreid over de hele wereld. Sinds de introductie in juni 2014 hebben gasten hier 8,5 miljoen keer gebruik van gemaakt.
  • Bij een kleine 100 vestigingen in de VS is Digital Key geïnstalleerd. Dit geeft trouwe gasten de optie de incheckbalie van het hotel over te slaan en direct hun kamer te betreden met behulp van de Hilton HHonors-app op hun smartphone; en
  • De Hilton HHonors-app is in 2015 door meer dan 2,5 miljoen gasten gedownload.

In 2015 is Hilton de volgende samenwerkingsverbanden aangegaan met toonaangevende vernieuwers:

  • Tesla – samenwerkingsverband heeft geleid tot uitbreiding van het netwerk van Hilton voor het opladen van elektrische voertuigen naar 50 vestigingen in de VS, met plannen om tot eind 2016 het aantal van 100 hotels te bereiken.
  • Uber – samenwerkingsverband stelt gasten in staat automatische meldingen in te stellen voor het aanvragen van ritten naar en van hun hotel, en een digitale gids te raadplegen met de beste plaatselijke restaurants en uitgaansgelegenheden, uitgekozen door Uber-passagiers.
  • Amazon Locker – samenwerkingsverband biedt gasten en leden van de community een veilige en gebruiksvriendelijke omgeving voor het verzenden en ontvangen van pakketten.

Een bijdrage leveren aan de gemeenschap waarin we actief zijn

  • Open Doors: Hilton Worldwide heeft aangekondigd tot aan 2019 iets te willen doen voor een miljoen jongeren en heeft inmiddels al meer dan 400.000 jongeren bereikt door middel van stageprogramma’s, beroepsbegeleiding en training van algemene vaardigheden.
  • Global Month of Service: de hotels van Hilton Worldwide van over de hele wereld hebben de handen ineengeslagen voor de aanpak van behoeften op sociaal, economisch en milieugebied tijdens de jaarlijkse Global Month of Service in oktober. Samen hebben vrijwilligers 4145 projecten voltooid, waaraan meer dan 213.000 uur werd besteed in 92 landen.

Bezoek 100.hilton.com voor meer informatie over de wereldwijde aanwezigheid van Hilton Worldwide, en klik hier om beelden te zien van de teamleden van Hilton Worldwide tijdens de viering van de mijlpaal van 100 landen.

* Inclusief kamers die zijn goedgekeurd maar waarvoor nog geen overeenkomst is getekend

Uitspraken met betrekking tot de toekomst

Dit persbericht bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst (‘forward-looking statements’) in de zin van Section 27A van de Securities Act uit 1933, inclusief amendementen, en Section 21E van de Securities Exchange Act uit 1934, inclusief amendementen. Tot deze uitspraken behoren, onder andere, uitspraken in verband met de verwachtingen betreffende de prestaties van de activiteiten, financiële resultaten, liquiditeit en kapitaalmiddelen van Hilton en andere niet-historische uitspraken, met inbegrip van de uitspraken in de paragraaf ‘Vooruitzichten’ in dit persbericht. Deze uitspraken met betrekking tot de toekomst zijn te herkennen aan het gebruik van woorden als ‘vooruitzicht,’ ‘geloven,’ ‘verwachten,’ ‘potentieel,’ ‘vervolgen,’ ‘kunnen,’ ‘zullen,’ ‘mogelijk,’ ‘wellicht,’ ‘proberen,’ ‘circa,’ ‘ramen,’ ‘voorspellen,’ ‘intentie,’ ‘plannen,’ ‘schatting,’ ‘anticiperen’ of de ontkenning van deze of vergelijkbare uitdrukkingen. Dergelijke uitspraken met betrekking tot de toekomst zijn onderhevig aan diverse risico’s en onzekerheden, inclusief, onder andere, risico’s die inherent zijn aan de horecabranche, macro-economische factoren waarop Hilton geen invloed kan uitoefenen, concurrentie om hotelgasten te trekken, beheer- en franchiseovereenkomsten en timeshare-verkopen, risico’s verbonden aan het zakendoen met externe hoteleigenaars, aanzienlijke investeringen van Hilton in eigen en geleased vastgoed, prestaties van de IT-systemen van Hilton, groei van reserveringskanalen buiten de systemen van Hilton, risico’s van het zakendoen buiten de Verenigde Staten en de schuldenlast van Hilton. Aanvullende factoren die ervoor zouden kunnen zorgen dat de resultaten van Hilton aanzienlijk kunnen afwijken van hetgeen wordt beschreven in de uitspraken met betrekking tot de toekomst zijn te vinden in de paragraaf ‘Part I—Item 1A. Risk Factors’ van het jaarrapport op Formulier 10-K voor het fiscaal jaar eindigende op 31 december 2014, ingediend bij de Securities and Exchange Commission (‘SEC’), zoals deze mogelijk van tijd tot tijd worden bijgewerkt door middel van documenten die periodiek door Hilton bij de SEC zijn ingediend en die toegankelijk zijn via de website van de SEC op www.sec.gov. Er zijn derhalve mogelijk belangrijke factoren die ertoe zouden kunnen leiden dat de daadwerkelijke uitkomsten of resultaten wezenlijk kunnen afwijken van hetgeen wordt uitgedrukt in deze uitspraken. Deze factoren kunnen niet worden beschouwd als uitputtend en dienen te worden gelezen in combinatie met andere waarschuwingen die zijn opgenomen in dit persbericht en in de documenten die door Hilton zijn ingediend bij de SEC. Het bedrijf verplicht zich niet om publiekelijk een uitspraak met betrekking tot de toekomst te actualiseren of te herzien, ongeacht of sprake is van nieuwe informatie, toekomstige ontwikkelingen of andere factoren, tenzij dit wettelijk verplicht is.

Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een vooraanstaande internationale horecaonderneming, die de logeersector overspant, van luxe en full-service hotels en resorts tot suites voor langer verblijf en focused-service hotels. Al 97 jaar zet Hilton Worldwide zich in voor de voortzetting van de traditie om gasten een uitzonderlijke beleving te bieden. Het portfolio van het bedrijf, bestaande uit twaalf internationale merken van wereldklasse, omvat meer dan 4600 hotels, beheerd, in franchise, in eigendom en in lease, en timeshare-verblijven, met meer dan 758.000 kamers verspreid over 100 landen en gebieden, zoals Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio – A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton en Hilton Grand Vacations. Het bedrijf beheert daarnaast een bekroond vasteklantenprogramma, Hilton HHonors®. Hilton HHonors-leden die rechtstreeks boeken via de geprefereerde Hilton-kanalen hebben toegang tot extra’s als gratis standaard Wi-Fi, alsmede digitale voorzieningen die exclusief beschikbaar zijn via de toonaangevende Hilton HHonors-app, waarmee HHonors-leden kunnen inchecken, een kamer kunnen uitkiezen en toegang tot hun kamer kunnen krijgen met behulp van een Digital Key. Bezoek news.hiltonworldwide.com voor meer informatie en maak contact met Hilton Worldwide via  facebook.com/hiltonworldwidetwitter.com/hiltonworldwide, youtube.com/hiltonworldwideflickr.com/hiltonworldwide en  linkedin.com/company/hilton-worldwide.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Astrid Egerton-Vernon
Hilton Worldwide
+1 703 883 5696
astrid.egerton-vernon@hilton.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr