14:36 uur 28-04-2016

Karakter, vertrouwen en gedrag zijn de sleutel tot organisatorische prestaties en innovatie, wordt bevestigd door nieuwe wereldwijde studie

EW YORK–(BUSINESS WIRE)– Organisaties die zich doelbewust richten op zaken als doel, waarden, vertrouwen en gedrag presteren beter dan degene die zich houden aan de meer conventionele manieren van zakendoen, volgens een wereldwijd onderzoek dat vandaag werd vrijgegeven door LRN. Het blijkt dat er een enorm verschil in prestaties bestaat met betrekking tot de meest diverse indicatoren, waaronder marktaandeel, klanttevredenheid, innovatie, betrokkenheid van medewerkers, duurzaamheid en wangedrag. De resultaten tonen ook aan dat het aantal bedrijven die de manier waarop ze werken veranderen om zaken als doel, waarden, vertrouwen en gedrag te benadrukken, stijgende is.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20160427006839/nl/

Het 2016 HOW Report van LRN onderstreept dat organisaties die zich doelbewust richten op zaken als d ... Het 2016 HOW Report van LRN onderstreept dat organisaties die zich doelbewust richten op zaken als doel, waarden, vertrouwen en gedrag beter presteren dan degene die zich houden aan de meer conventionele manieren van zakendoen. Download het rapport op www.lrn.com/howmetrics

Het 2016 HOW Report, uitgevoerd door LRN en gevalideerd door het Center for Effective Organizations aan de Universiteit van Zuid-Californië, is een van de meest ambitieuze lange-termijn onderzoeksprojecten op het gebied van organisatorische effectiviteit, gedrag en leiderschap. Het biedt een statistische analyse van datasets die de reacties van meer dan 16.000 full-time werknemers in 17 landen vastleggen, in alle belangrijke sectoren en beroepen.

“In een tijd waarin de wereld niet alleen snel aan het veranderen is, maar opnieuw wordt vormgegeven op drastische wijze – het werkt anders – hebben deze bevindingen ingrijpende gevolgen voor organisaties en voor degenen die hen leiden,” aldus Dov Seidman, oprichter en CEO of LRN. “Het 2016 HOW Report bewijst dat om zowel veerkracht als groei te bereiken, organisaties nieuwe kaders, modellen en praktijken zullen moeten omarmen die de mensheid centraal stellen. Hiermee zullen ze verder moeten gaan dan alleen maar te meten hoeveel zaken er gedaan worden en net zoveel belang moeten hechten aan de manier waarop zaken worden gedaan.”

Belangrijkste bevindingen van het 2106 HOW Report:

  • Meer bedrijven nemen nieuwe standaard voor zakendoen aan: het percentage ‘zelfbesturende organisaties’ – degene die bewust gericht zijn op waarden, doel en het bevorderen van morele autoriteit – is bijna verdrievoudigd tot 8%, een stijging ten opzichte van de 3% in 2012, toen het HOW Report voor het laatst werd uitgevoerd.
  • Organisaties gericht op waarden – niet regels – presteren beter: 97% van de werknemers in organisaties die geïnspireerd worden door een doel en op waarden gebaseerd zijn melden betere prestaties, in vergelijking met 80% van de werknemers in op regels gebaseerde, procesgestuurde organisaties en 30% van de werknemers in organisaties die gedreven worden door macht en taken.
  • De betrokkenheid van werknemers is onvoldoende: het aantrekken en ontwikkelen van werknemers die ‘geïnspireerd’ zijn is van cruciaal belang voor de algehele prestaties van een bedrijf, waarbij inspiratie 27% voorspellender is voor hoge prestaties dan betrokkenheid.
  • Sterke leiders richten zich op karakter en vrijheid: wanneer managers het vormgeven van karakter en het bevorderen van vrijheid binnen een organisatie benadrukken, beoordeelt een groter deel van de werknemers ze niet alleen als effectieve leiders (96%, vergeleken met 52%), maar is de kans dat ze hogere prestaties leveren meer dan drie keer zo groot.
  • Discrepantie tussen C-Suite-ervaring en die van andere werknemers blijft zeer groot:er bestaat een diepe kloof tussen de ervaring van het werken in de C-Suite en elders in een organisatie, waarbij senior managers en leidinggevenden 20% meer vertrouwen, samenwerking en deling van informatie melden dan de werknemers op andere niveaus.
  • Vertrouwen is de belangrijkste enabler van innovatie: in organisaties waar de werknemers elkaar de grootste mate van vertrouwen schenken, is sprake van 11 keer meer innovatie dan in organisaties waarin het vertrouwen als laag beoordeeld wordt.

“Deze bevindingen tonen duidelijk aan dat we oude werkwijzen moeten zien te doorbreken voor de manier waarop bedrijven zichzelf organiseren en beoordelen,” aldus Michael Eichenwald van de Advisory Services-praktijk van LRN. “Bedrijven die hun bestuur, cultuur en leiderschap zodanig opnieuw vormgeven dat het doel en de waarden centraal komen te staan, hebben een duidelijk en groeiend concurrentievoordeel.”

Download het 2016 HOW Report op www.lrn.com/howmetrics.

Over LRN: Inspiring Principled Performance

Sinds 1994 heeft LRN meer dan 20 miljoen mensen geholpen in meer dan 700 bedrijven over de hele wereld om tegelijkertijd complexe juridische en reglementaire omgevingen te navigeren, te voldoen aan hun nalevingsverplichtingen en een ethische cultuur te bevorderen. LRN’s combinatie van praktische hulpmiddelen, voorlichting en strategisch advies helpt bedrijven hun waarden te vertalen in concrete zakelijke praktijken en richtlijnen voor leiderschapsgedrag die voor duurzaam concurrentievoordeel zorgen. In samenwerking met LRN hoeven bedrijven niet te kiezen tussen het navolgen van principes en het maximaliseren van de winst, of tussen het verbeteren van de reputatie en het laten groeien van de inkomsten: deze zijn allemaal het product van prestaties op basis van principes. Als wereldwijd bedrijf werkt LRN samen met organisaties in meer dan 100 landen. Ga voor meer informatie naar www.LRN.com, vind ons op Twitter @LRN.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:
CooperKatz voor LRN
Kristin Cockerham, 917-595-3092
kcockerham@cooperkatz.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr