Studenten van de Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL) stellen zich Google’s voedselprogramma voor in 2030
LAUSANNE, Zwitserland–(BUSINESS WIRE)– Wat zou je doen als jou een wit doek werd aangereikt en gevraagd werd een gloednieuw voedselprogramma voor een klant van een topmerk te creëren? De studenten van de hotelschool in Lausanne werd deze kans gegeven toen zij hun eindproject inleverden na het volgen van de cursus van Dr. Stierand Klantervaring vernieuwen: Hoe stel je Google’s voedselprogramma voor in het jaar 2030?
Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20160613005019/nl/
Dr. Stierand wilde de creativiteit en de ‘out of the box’ denkwijze stimuleren die in de traditie van de sector niet altijd op de voorgrond staan, en daarnaast een leersituatie uit de praktijk van een top-innovator creëren. Het voedselprogramma van Google heeft de manier waarop veel werknemers in hun talent investeren beïnvloed door te erkennen dat met een meer holistische aanpak van hun diensten, werknemers zich beter kunnen ontwikkelen, waarbij een positieve en gezonde werkomgeving mogelijk wordt gemaakt.
De studenten werden in teams onderverdeeld met de vrije opdracht zich voor te stellen hoe Google’s voedselprogramma er in 2030 uit zou kunnen zien. De resultaten werden overhandigd aan Thomas Camenzind, Food Service Manager voor Europa, het Midden-Oosten, en Azië, en Nina Weber, Onderzoeker in Gebruikerservaring, op het hoofdkantoor van Google in Zürich.
De creativiteit stond centraal in de presentaties, elk idee was weer anders. De studenten benaderden het onderwerp vanuit verschillende gezichtspunten, en legden de focus op sociale, zintuiglijke en duurzame aspecten, naast een aantal andere kwalitatieve kenmerken en factoren die bijdragen aan de voedsel- en eetervaring. Zij onderzochten zowel de fysieke als digitale kanten van het project en erkenden niet alleen de technologische kennis van de klant maar gaven ook aandacht aan wat er nodig is en gewenst wordt om hier een concreet verband tussen te leggen.
Mr. Camenzind zei: “Het is geweldig om te zien wat de volgende generatie allemaal kan bedenken als zij hier de kans toe krijgen. Over alle ideeën en projecten is heel goed nagedacht, en alle mogelijkheden, trends en technologische verbeteringen hebben als basis voor de toekomst gediend.”
Mr. Rochat, CEO van de EHL, beaamde: “Innovatie is een kernwaarde van de EHL want deze draagt bij aan een frisse sector. De samenwerking met bekende bedrijven buiten het hospitality-domein moedigt studenten aan een andere benadering te hanteren, en zij kunnen met alternatieve ideeën en oplossingen de sector verder helpen ontwikkelen.” De studenten kregen een blanco vel om mee te beginnen, maar leverden uiteindelijk een kleurig schilderij vol innovatieve ideeën in.
Voor meer informatie over het EHL-blog
Over de Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL)
De EHL is ambassadeur voor traditionele Zwitserse hospitality en een pionier leerschool in deze sector. Dankzij haar creativiteit en inspiratie ontwikkelde zij een unieke gemeenschap van 25.000 hospitality-managers die samen de waarden en het legaat van de EHL uitdragen.
EHL wordt vaak erkend als de beste hotelschool ter wereld, en biedt universitair onderwijs aan 2.289 enthousiaste en getalenteerde studenten uit bijna 90 verschillende landen. EHL is lid van EHL SA, een groep die zich bezighoudt met het geven van opleidingen in de horeca.
Voor meer informatie kunt u terecht op ehl.edu of volg ons op Twitter @EHLnews.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20160613005019/nl/
Contacts
Communication Department
Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL
Meloney Brazzola, +41 21 785 17 96
Communication@ehl.ch