09:42 uur 13-07-2016

SKECHERS wint Campaign of the Year op de Drapers Footwear Awards

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– SKECHERS USA, Inc. (NYSE: SKX) heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf de Campaign of the Year Award heeft gewonnen op de Drapers Footwear Awards voor haar Kelly Brook Skechers Memory Foam-najaarscampagne van 2016. Deze prestatie volgt op een jaar waarin SKECHERS meerdere in de industrie toonaangevende onderscheidingen in het Verenigd Koninkrijk heeft gewonnen, waaronder Footwear Brand of the Year en Ladies Brand of the Year op de Footwear Industry Awards in februari 2016.

“We hebben genoten van het delen van de verbazingwekkende campagne van Kelly en haar overduidelijke passie voor het merk met de consument en zijn ongelooflijk vereerd om de erkenning van Drapers te ontvangen,” aldus Peter Youell, Managing Director of SKECHERS UK Ltd. “Deze awards zijn een bewijs van de kracht van het merk SKECHERS in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, en van de voortdurende steun van onze retailpartners die SKECHERS  opnieuw bekrachtigen en verheffen als een gewenst merk in lifestyle en modeschoeisel.”

David Weinberg, de Chief Operating Officer en Chief Financial Officer van SKECHERS, voegde hieraan toe: “Sinds de start van SKECHERS is onze kernfilosofie: ‘unseen, untold, unsold’ – en we hebben veel succes met het laten groeien van ons merk wereldwijd met campagnes die boeiende producten koppelen met verbazingwekkende celebrity ambassadeurs en agressieve reclame via televisie, drukwerk, winkels en sociale media. Wij geloven dat deze strategie ertoe heeft bijgedragen dat SKECHERS een van onze grootste stijgingen in dollars heeft bereikt op jaarbasis in het Verenigd Koninkrijk. We kijken uit naar de lancering van nog veel meer campagnes voor mannen, vrouwen en kinderen naarmate we ons bereik uitbreiden naar meer consumenten.”

De Drapers Footwear Awards erkennen en vieren uitstekende prestaties, innovatie en creativiteit onder retailers, merken en personen in deze snelle sector, en SKECHERS won van een aantal sterke concurrenten, waaronder Jimmy Choo, Sophia Webster, Love Brands en Butterfly Twist.

Het prestigieuze jaarlijkse awards evenement werd gehouden op donderdag 1 juli in het London Hilton in Park Lane, ondersteund door de British Footwear Association (BFA) en liefdadigheidspartner Footwear Friends.

SKECHERS biedt twee verschillende categorieën schoeisel: een lifestyle divisie die op comfort gerichte trendy producten biedt voor mannen, vrouwen en kinderen, met inbegrip van Relaxed Fit, Skechers Memory Foam footwear en de filantropische lijn BOBS van SKECHERS; en de Skechers Performance divisie die Skechers GOrun en Skechers GOwalk footwear omvat.

Tot de celebrities die hun goedkeuring verlenen aan de productcollecties van SKECHERS behoren multi-platina opnameartiesten Demi Lovato en Meghan Trainor, actrice en model Kelly Brook, tv-presentator en hardloper Charlie Webster en bokskampioen Sugar Ray Leonard. Daarnaast representeren elite marathon kampioen en winnaar van de marathon van Boston Meb Keflezighi, elitehardloper Kara Goucher en pro golfers Colin Montgomerie, Russell Knox, Matt Kuchar, Belén Mozo, Billy Andrade en Ashlan Ramsey de Skechers Performance divisie.

Over SKECHERS USA, Inc.

SKECHERS USA, Inc., gevestigd in Manhattan Beach, Californië, ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt een breed scala aan lifestyle footwear voor mannen, vrouwen en kinderen, evenals performance footwear voor mannen en vrouwen. SKECHERS schoenen zijn verkrijgbaar in de Verenigde Staten en meer dan 160 landen en gebieden over de hele wereld via warenhuizen en gespecialiseerde winkels, meer dan 1410 SKECHERS winkels en de e-commerce website van het bedrijf. Het bedrijf beheert haar internationale activiteiten door middel van een netwerk van wereldwijde distributeurs, joint venture partners in Azië, en volledige dochterondernemingen in Brazilië, Canada, Chili, Japan, Latijns-Amerika en in heel Europa. Voor meer informatie kunt u terecht op skechers.com en volg ons op Facebook ( facebook.com/SKECHERS) en Twitter ( twitter.com/SKECHERSUSA).

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die zijn gedaan conform de Safe Harbor-bepalingen van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze toekomstgerichte verklaringen omvatten, zonder beperking, de toekomstige binnenlandse en internationale groei, financiële resultaten en activiteiten van het bedrijf, met inbegrip van de verwachte netto-omzet en -winst, de ontwikkeling van nieuwe producten, de toekomstige vraag naar haar producten, haar geplande binnenlandse en internationale expansie en de opening van nieuwe winkels, de voltooiing van de uitbreiding en opwaardering van het Europese distributiecentrum van het bedrijf, en de reclame- en marketinginitiatieven. Toekomstgerichte verklaringen kunnen worden geïdentificeerd door het gebruik van toekomstgerichte taal zoals ‘geloven,’ ‘anticiperen,’ ‘verwachten,’ ‘schatten,’ ‘van plan zijn,’ ‘plannen,’ ‘projecteren,’ ‘zullen,’ ‘blijven,’ ‘leiden tot’, ‘kunnen,’ ‘zouden kunnen,’ ‘zouden wellicht’ of variaties van dergelijke woorden met soortgelijke betekenis. Dergelijke verklaringen zijn onderhevig aan risico’s en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen in de toekomstgerichte verklaringen. Factoren die kunnen veroorzaken of bijdragen aan dergelijke verschillen omvatten internationale economische, politieke en marktomstandigheden, waaronder de onzekerheid van aanhoudend herstel in Europa; betreden van de zeer competitieve performance footwear markt; behouds-, beheer- en voorspellingskosten en geschikte voorraadniveaus; verlies van belangrijke klanten; afgenomen vraag van retailers in de sector en de annulering van bestelverplichtingen te wijten aan gebrek aan populariteit van bepaalde productmodellen en/of -categorieën; behoud van merkimago en hevige concurrentie tussen de verkopers van schoenen voor de consument; anticipatie, identificatie, interpretatie of voorspelling van veranderingen in modetrends, vraag van de consument naar de producten en de diverse hierboven beschreven marktfactoren; verkoopniveaus in het voorjaar, het schoolseizoen en tijdens feestdagen; en andere factoren waarnaar wordt verwezen in het jaarverslag van het bedrijf op Formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2015 en het kwartaalverslag op Formulier 10-Q voor het kwartaal eindigend op 31 maart 2016. De hier opgenomen risico’s zijn niet exhaustief. Het bedrijf is actief in een zeer competitieve en snel veranderende omgeving. Nieuwe risico’s ontstaan van tijd tot tijd en de bedrijven kunnen al deze risicofactoren niet voorspellen, noch kunnen de bedrijven de impact van al deze risicofactoren op hun respectieve activiteiten beoordelen of de mate waarin een factor of een combinatie van factoren ervoor kan zorgen dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die zijn opgenomen in enige toekomstgerichte verklaringen. Gezien deze risico’s en onzekerheden dient u niet overmatig te vertrouwen op toekomstgerichte verklaringen als een voorspelling van de werkelijke resultaten. Bovendien mogen de gemelde resultaten niet worden beschouwd als een indicatie voor toekomstige prestaties.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

SKECHERS VK/Ierland
Nicola Zachariades, 01707655955
nicolaz@eu.skechers.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr