14:19 uur 27-07-2016

Xaxis benoemt Nicolas Bidon tot CEO, EMEA

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Xaxis, het programmatische, doelgroepgerichte bedrijf, kondigde aan dat het Nicolas Bidon benoemt als CEO, EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Bidon komt van plista, Xaxis’ specialistische bedrijf voor geïntegreerd adverteren, waar hij wereldwijd CEO was. Bij plista leidde Bidon de integratie van het bedrijf in het programmatische platform van Xaxis, de herlancering ervan als het meest uitgebreide aanbod van programmatisch geïntegreerd adverteren en het aanboren van nieuwe markten in de Verenigde Staten, Rusland, China en Noorwegen. Jana Kusick neemt als algemeen directeur de plek in bij plista. Zij promoveert vanuit haar huidige rol als directeur voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Als CEO, EMEA zal Bidon verantwoordelijk zijn voor het leiden van de strategie en de operaties van Xaxis in de 25 markten in de regio, inclusief het stimuleren van groei voor Light Reaction, Bannerconnect en plista, de specialistische bedrijven van Xaxis. Voorafgaand aan zijn tijd bij plista diende Bidon als directeur, Verenigd Koninkrijk van Xaxis, waarin hij aan het hoofd stond van drie jaar groei met dubbele cijfers en van het Verenigd Koninkrijk de op één na grootste wereldmarkt van het bedrijf maakte. Kusick speelt sinds 2010 een sleutelrol bij plista, waarbij ze recentelijk de succesvolle uitrol van de plista-bedrijfseenheid in APAC leidde. Australië is sindsdien uitgegroeid tot een van de succesvolste markten van het bedrijf.

“Nicolas is in de afgelopen drie jaar toonaangevend geweest in het succes van zowel Xaxis als plista en met zijn marketingervaring, productkennis en begrip van de markt is hij de ideale keuze om alle operaties van Xaxis in de regio EMEA te leiden,” zei Brian Gleason, algemeen CEO van Xaxis. “Hij zal een hoofdrol spelen bij het voortdurend versterken van onze leidende marktpositie in de industrie en de voordelen van onze programmatische technologie en know-how naar nieuwe markten, advertentiekanalen en doelgroepen brengen. We zijn ook verheugd om Jana in de topfunctie te verwelkomen bij plista, waar ze het algemene momentum van ons snelgroeiende bedrijf voor geïntegreerd adverteren zal stimuleren.”

Voordat hij bij Xaxis kwam, was Bidon directeur voor merkzichtbaarheid voor EMEA bij Yahoo!. Hierin was hij verantwoordelijk voor het vormen van de regionale strategie voor weergave-oplossingen en video en voor het ontwikkelen van een innovatief aanbod voor merkadvertenties op meerdere schermen, van desktop tot tablet en mobiele telefoon. Hij heeft een Master of Science van Georgia Tech en is afgestudeerd aan de ICN Business School (Frankrijk). Kusick bekleedde verschillende functies bij plista, waar ze uitgroeide van een oorspronkelijk rol als verkoopmanager tot directeur in 2013. Ze heeft een diploma in International Business van het European Business College Berlin/Dublin (Duitsland/Ierland) en een bachelorgraad in International Business en Management Administration van de Hogeschool Utrecht in Nederland.

“Het gebruik van programmatische technologie en gegevens on aanvullende waarde voor klanten te ontpoppen en het voor klanten toegankelijker maken van advertenties is de basis geweest van de fenomenale groei van Xaxis in de regio EMEA,” zei Bidon. “Ik kijk uit naar de samenwerking met de adverteerders en de media-eigenaren in de regio terwijl we voortdurend bouwen aan een beter ecosysteem voor online adverteren dat iedereen ten goede komt.”

“plista bracht programmatisch geïntegreerd adverteren dit jaar naar een hoger niveau, waarbij de unieke eigenschappen van Xaxis werden benut om een enkele bronoplossing te creëren voor de integratiebehoeften van marketeers”, zei Kusick. “Ik kijk uit naar het stimuleren van ons sterke momentum terwijl we nieuwe mogelijkheden blijven leveren aan onze klanten en partners in de hele wereld.”

Over Xaxis

Xaxis is een wereldwijd platform voor digitale media dat adverteerders programmatisch verbindt met hun doelgroepen in alle mogelijke verkoopkanalen. Door het buitengewoon vakkundige gebruik van eigendomsgegevens en advertentietechnologie en de ongeëvenaarde mediarelaties levert Xaxis resultaat op voor 2.800 klanten in 45 markten in Noord-Amerika, Europa, Azië-Pacific, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten. Adverteerders die met Xaxis samenwerken, behalen exceptionele rendementen op advertentie-investeringen via de bedrijfseigen mediaproducten en via de specialistische bedrijven Light Reaction, Bannerconnect, plista en ActionX. Ga voor meer informatie naar www.xaxis.com.

Over plista

plista is een pionier op het gebied van innovatieve oplossingen voor geïntegreerd adverteren en contentdistributie in premium omgevingen. Met het datagestuurde platform is het in Berlijn gevestigde bedrijf sinds 2008 succesvol bij het samenbrengen van adverteerders en media. Met de bedrijfseigen, realtime Recommendation Technology kan plista content en advertenties leveren die overeenkomen met de individuele interesses van de gebruikers, en dat op alle kanalen en apparaten. Uitgevers profiteren van langer bezoek door de gebruiker, meer verkeer en extra inkomsten in hun digitale producten. Met plista’s formaten voor geïntegreerd adverteren kunnen adverteerders hun gebruikers naadloos en efficiënt aanspreken in de gehele verkooproute. plista heeft meer dan 180 medewerkers en biedt in 13 internationale markten oplossingen aan. Ga voor meer informatie naar www.plista.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20160727005109/nl/

Contacts

Harmonica / Xaxis
Peter Epstein of Adrian Brophy
peter@harmonica.co of adrian@harmonica.co
+1 323-251-3567 of +44 (0)7590 572 405

Check out our twitter: @NewsNovumpr