Brouwers werken samen met overheid, NGO’s, werknemers en detailhandelaars over de hele wereld om verantwoord drinken te bevorderen.
AMSTERDAM, BRUSSEL EN KOPENHAGEN–(BUSINESS WIRE)– Op 16 september werken brouwers, overheden, NGO’s en detailhandelaars in 76 landen over de gehele wereld samen aan de tweede jaarlijkse Global Beer Responsibility Day (GBRD). Dit is een wereldwijd streven om het verantwoord drinken van bier te bevorderen.
De Global Beer Responsibility Day 2016 is een initiatief van Anheuser-Busch InBev, Carlsberg en HEINEKEN in samenwerking met plaatselijke brouwers en horecaverenigingen en beoogt voort te bouwen op het succes van jaar 1 door met de steun van tienduizenden brouwersmedewerkers, meer dan honderd overheidsinstanties en NGO’s (niet-gouvernementele organisaties) en meer dan een half miljoen detailhandelaars het schadelijk gebruik van alcohol te verminderen. Daarnaast gaan brouwers, detailhandelaars en hun partners proberen om meer dan 700.000 consumenten direct in te zetten, en om meer dan 200 miljoen consumenten te bereiken met een boodschap en activeringen over verantwoord drinken.
Deze samenwerking omvat activiteiten ter bestrijding van rijden onder de invloed en drankgebruik door minderjarigen, training van barpersoneel en bedienend personeel en voorlichting van consumenten en vormt een bijdrage aan het doel voor duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties ter behandeling en voorkoming van schadelijk alcoholgebruik.
“Als brouwers willen we niet alleen uitstekend bier brouwen, maar er ook voor zorgen dat dit bier verantwoord geconsumeerd wordt. Het doet ons genoegen om ook dit jaar als bedrijfstak de handen in elkaar te slaan en een nog grotere impact te hebben voor een vermindering van schadelijk alcoholgebruik,” zegt Carlos Brito, Chief Executive Officer bij Anheuser-Busch InBev.
“Met de Global Beer Responsibility Day kunnen we gezamenlijk het belang van verantwoord drinken benadrukken, en het vormt een aanvulling op de activiteiten die wij en onze partners het gehele jaar door ondernemen om drinken met mate te bevorderen en schadelijk alcoholgebruik te bestrijden. We zijn blij te zien dat steeds meer landen en partners met ons meedoen, omdat dit belangrijke sociale probleem alleen aangepakt kan worden als we samenwerken,” zegt Cees ‘t Hart, Chief Executive Officer bij Carlsberg.
Als onderdeel van vele wereldwijde activiteiten werken Anheuser-Busch InBev en HEINEKEN en plaatselijke brouwers via de Mexican Beer Chamber samen met gemeentelijke en provinciale overheden van 32 federale instanties om een en dezelfde boodschap over verantwoord drinken uit te dragen voor detailhandelaars en consumenten in Mexico. In Rusland promoten Carlsberg en meer dan 2000 medewerkers van leden van de Russische Bierunie (waaronder AB InBev, EFES en HEINEKEN) verantwoorde verkoopmethoden bij detailhandelaars in het gehele land.
“De kijk op verantwoord gebruik is aan het veranderen. Er zijn steeds meer jongeren die slechts matig drinken om meer uit die ervaring te halen. Dit is een kans die de branche moet aangrijpen door goed samen te werken. Door verantwoorde keuzen aan te prijzen via onze marketing en onze voorlichtingsprogramma’s voor belanghebbenden te versterken, kunnen we het gedrag positief beïnvloeden,” zegt Jean-François van Boxmeer, Chief Executive Officer bij HEINEKEN.
“Global Beer Responsibility Day belichaamt het idee dat we samen sterker zijn,” aldus Simon Spillane, Chairman van de Worldwide Brewing Alliance. “Omdat we verenigd zijn via plaatselijke brouwersverbanden over de gehele wereld, werken grote en kleine brouwers met NGO’s en de overheid samen aan het ondersteunen en uitvoeren van innovatieve en effectieve campagnes die een verantwoord biergebruik bevorderen en de strijd tegen alcoholmisbruik steunen.”
Meer informatie over de manier waarop brouwers matig drinken helpen bevorderen en schadelijk alcoholgebruik verminderen, kunt u vinden op de website van de Worldwide Brewing Alliance website op: http://gsri.worldwidebrewingalliance.org/php/home.php
Over Global Beer Responsibility Day
Global Beer Responsibility Day is een jaarlijks, branchebreed initiatief waarin grote en kleine bierbrouwers en verenigingen samenwerken om steun te verlenen en aandacht te schenken aan de activititeiten ter bevordering van verantwoord drinken die brouwers in samenwerking en met steun van grossiers, detailhandelaars, overheden en politie, NGO’s en andere organisaties ondernemen. Global Beer Responsibility Day ging in 2015 van start als initiatief van Anheuser-Busch InBev, Carlsberg en HEINEKEN en is een gelegenheid voor brouwers om samen met vele plaatselijke partners en belanghebbenden een groot aantal nieuwe en lopende programma’s ter vermindering van schadelijk alcoholgebruik (waaronder rijden onder invloed en drinken door minderjarigen) te starten of te benadrukken. De initiatieven omvatten onder andere voorlichting voor bedienend personeel en verkopers, programma’s voor identiteitscontrole en activiteiten voor consumentenvoorlichting.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20160915005726/nl/
Contacts
Anheuser-Busch InBev:
Jessica Adkins, +1-212-573-9288
Jessica.adkins@ab-inbev.com
of
Carlsberg:
Wouter de Groot, +45 3327 2144
Wouter.JoostdeGroot@carlsberg.co m
of
HEINEKEN:
Holly Bostock, +31 (0)20 5239228
holly.bostock@heineken.com