Starbucks promoveert Belinda Wong tot chief executive officer, Starbucks China; doelstelling 5.000 winkels op het Chinese vasteland in 2021
SHANGHAI–(BUSINESS WIRE)– Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) maakte vandaag de promotie bekend van Belinda Wong van president tot chief executive officer van Starbucks China. Wong is onlosmakelijk verbonden met de ongeëvenaarde groei van Starbucks in China, van 400 winkels in 2011 tot meer dan 2.300 vandaag de dag, door de basiswaarden van de missie van Starbucks uit te dragen en betekenisvol te innoveren voor partners (medewerkers) van Starbucks en lokale klanten in China. In haar rol zal Wong Starbucks’ plannen voor schaalverdubbeling aansturen, met als doel 5.000 winkels in China in 2021. Ze blijft verantwoording afleggen aan John Culver, president van de groep Starbucks Global Retail.
Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20161019006608/nl/
“In de afgelopen vijf jaar is Starbucks dankzij Belinda’s visie, ervaring en drang naar innovatie doorgedrongen tot de harten en de hoofden van de mensen in China en is er een sterke basis gelegd voor groei van Starbucks in China,” zei John Culver, president van de groep Starbucks Global Retail. “Belinda belichaamt onze missie en waarden als bedrijf en haar promotie zal verder bijdragen aan de inspanningen van Starbucks om de partner- en klantervaring voor de Chinese markt op de lange termijn te versterken.”
“Het is een privilege en een eer om te worden aangewezen om de zaken van Starbucks in China te leiden in deze belangrijke tijd,” zei Wong. “Er zijn voortdurend enorme mogelijkheden voor Starbucks in China en ik kijk ernaar uit om de missie en de waarden van ons bedrijf verder te versterken door onze Chinese partners en klanten groei en innovatie te bieden.”
Wong werd in januari 2000 bij Starbucks aangenomen en bekleedde een aantal managementrollen bij Starbucks in China en de regio Azië-Pacific. In haar bredere rol zal Wong zich op de algemene langetermijnstrategie richten en de innovatiepijplijn van Starbucks China leiden. Ze zal verantwoordelijk zijn voor belangrijke thema’s, zoals de enorme mogelijkheden voor digitaal en e-commerce op de markt en het aansturen van de opening van de eerste internationale Starbucks Reserve™ Roastery in Shanghai in 2017.
Als president van Starbucks China leidde Wong de evolutie van de Starbucks Experience in China met de opening van vier unieke flagshipstores, waar de passie voor koffie en het vakmanschap van de barista’s voorop staan in de klantervaring. In de afgelopen vijf jaar lanceerde Starbucks ook verschillende initiatieven om de Starbucks-partnerervaring te verbeteren. Deze reflecteert de basisgedachte van het bedrijf met betrekking tot het belang van investeringen in de toekomst van de partners om hun groei en professionele ambities te ondersteunen. Tot de partnerinitiatieven behoren een huisvestingstoelage voor fulltime barista’s en shiftsupervisors, voortdurende trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden via het programma van de Starbucks China University en de eerste Partner Family Forums van het bedrijf, waarin de diepe cultuur en de waarden van Starbucks werden getoond aan de ouders van Starbucks-partners, zodat ook zij meer over het bedrijf te weten konden komen.
In september 2016 behoorde Wong tot de 50 ontvangers van de Magnolia Award van de gemeente Shanghai, dankzij haar buitengewone bijdragen en ondersteuning van de ontwikkeling van Shanghai. Wong werd verder door Foreign Policy genoemd als één van de 50 mensen die de toekomst van de relatie tussen de Verenigde Staten en China vormgeven en stond in Forbes China’s top-100 van Chinese zakenvrouwen in 2015. Sinds 2012 staat Wong in de top-25 op Fortune China’s prestigieuze jaarlijst met China’s meest invloedrijke zakenvrouwen.
Leo Tsoi, die tot voor kort diende als Starbucks China’s vicepresident voor winkelontwikkeling en -ontwerp, is gepromoveerd naar de rol van chief operating officer van Starbucks China. Als coo zal Tsoi de aanwezigheid van Starbucks uitbreiden en verdiepen, de infrastructuur van de markt transformeren, belangrijke operationele systemen implementeren en de voedingsbranche versterken om de klantervaring in China te verbeteren. Als vp voor winkelontwikkeling en -ontwerp spoorde hij met zijn team de groei van Starbucks aan met 550 nieuwe winkels, waaronder flagshipstores, hoogwaardige koffiepromotiewinkels, 75 Starbucks Reserve™-bars en meer dan 380 Pour Over-bars voor Starbucks-klanten.
Sinds hij in 2012 bij het bedrijf kwam, leidde Tsoi verschillende belangrijke bedrijfsonderdelen als chief marketing officer en vp voor Noord-China, waarmee hij de leidende positie van Starbucks op de markt stevig vormgaf.
De rollen van Wong en Tsoi zijn per direct van kracht.
Over Starbucks
De Starbucks Coffee Company is sinds 1971 toegewijd aan het ethisch inkopen en branden van Arabica-koffie van topkwaliteit. Vandaag de dag is de onderneming, met winkels over de hele wereld, ‘s werelds belangrijkste brander en verkoper van specialiteitenkoffie. Door onze niet aflatende toewijding aan uitmuntendheid en onze leidende principes brengen wij in elk kopje de unieke Starbucks-ervaring voor elke klant tot leven. Om in de ervaring te delen kunt u ons in onze winkels bezoeken of online op www.starbucks.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161019006608/nl/
Contacts
Starbucks Coffee Company
Marianne Duong
mduong@starbucks.com