Western Union kondigt digitale verbeteringen aan waarvan zowel C2C- als B2B-klanten profiteren
LAS VEGAS (VS)–(BUSINESS WIRE)– In overeenstemming met de strategische focus op digitale uitbreiding, maakt The Western Union Company (NYSE: WU) vandaag specifieke uitbreidingen van haar diensten bekend voor de klanten in de consumer-to-consumer (C2C) en business-to-business (B2B) markten.
Een nieuwe omni-channel optie op de Western Union mobiele app geeft consumenten de flexibiliteit om geld te sturen naar maar dan 200 landen en gebieden middels meerdere betaalopties. Ze kunnen kiezen voor betaling in de app via bank, kaart of contant via een agentvestiging. Deze nieuwe mogelijkheid is beschikbaar in de VS en het VK en zal het komende jaar wereldwijd worden uitgerold.
Het bedrijf heeft ook een uitbreiding van zijn betalingsplatform voor bedrijven aangekondigd, waardoor grotere bedrijven tegelijkertijd grote bedragen tussen verschillende valuta en verschillende landen kunnen overmaken.
“Consumenten en bedrijven vragen om keuzevrijheid in de huidige wereld”, zei Western Union President en CEO Hikmet Ersek. “Western Union maakt het leven van onze klanten eenvoudiger en minder ingewikkeld – of iemand nu geld wil overmaken met zijn telefoon, dat vervolgens contant kan worden afgehaald, of ondersteuning van de groei van bedrijven in alle soorten en maten.”
Western Union C2C Omni-Channel mobiele app
Western Union heeft zijn digitale voetafdruk significant uitgebreid, en consumenten kunnen nu wereldwijd geld versturen via WU.com in 37 landen of via de mobiele app van Western Union in 16 landen. De uitbreiding met omni-channel biedt aanvullend gemak van opstarten van de transactie met hun smartphone, zelfs bij contante betaling, waardoor het betalen binnen winkelomgevingen significant sneller wordt. Het bedrijf verwacht de dienst de komende maanden te kunnen uitrollen in Frankrijk, Duitsland en Canada.
“De omni-channel keuze is een doordachte innovatie die de voordelen van digitale transacties naar de fysieke wereld brengt”, zei Western Union President van America en de EU, Odilon Almeida. “Ons grote, snelgroeiende digitale netwerk, gecombineerd met onze infrastructuur waarin alle wetten gerespecteerd en nageleefd worden, geeft ons mogelijkheden om echte extra waarde te bieden voor geldtransacties.”
Western Union Business Mass Payments
Bedrijven en financiële instellingen kunnen nu eenvoudig en efficiënt hoge bedragen overmaken tussen verschillende landen en valuta. Het verbeterde “Mass Pay” (Grootschalig Betalen) bouwt voort op het betalingsplatform dat de basis is voor de het eigen bekroonde WU® EDGE™ platform van het bedrijf, waardoor het unieke wereldwijze banknetwerk van Western Union snel en efficiënt is bij wereldwijze betalingen.
“Onze verbeterde product Mass Payments biedt ongeëvenaard gemak, waarbij bedrijven en financiële instituten een internationale Mass Payments-oplossing in hun bedrijf kunnen implementeren. Met een uitgebreid pakket van geïntegreerde oplossingen, waaronder een directe API (application programming interface) en SWIFT FIN-verbindingen, kunnen onze klanten al binnen een paar dagen aan de slag met onze nieuwe dienst. Deze versie versterkt onze unieke mogelijkheden die ons een van de grootste niet-bank aanbieders heeft gemaakt voor internationale betalingen”, zei Western Union Business Solutions President Kerry Agiasotis.
Over Western Union
Het bedrijf The Western Union Company (NYSE: WU) heeft een vooraanstaande positie op het gebied van wereldwijde betalingsdiensten. In combinatie met de betalingsdiensten onder de merknamen Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil en Western Union Business Solutions biedt Western Union klanten en bedrijven snelle, betrouwbare en gemakkelijke manieren om geld te versturen en te ontvangen over de hele wereld, om betalingen te verzenden en postwissels te kopen. Sinds 30 juni 2016 worden de diensten onder de merknamen Western Union, Vigo en Orlandi Valuta aangeboden via een gecombineerd netwerk van meer dan 500.000 agentschappen in 200 landen en gebieden en ruim 100.000 pinautomaten en kiosken. Ook de mogelijkheid om geld te versturen naar miljoenen bankrekeningen is hierin opgenomen. In 2015 handelde Western Union wereldwijd 262 miljoen transacties tussen consumenten af, waarbij een hoofdsom van $ 82 miljard werd overgemaakt tussen consumenten, plus 508 miljoen aan zakelijke betalingen. Kijk voor meer informatie op www.westernunion.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
WU-G
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161024005885/nl/
Contacts
Western Union Corporate Communications
WERELDWIJD
Dan Diaz, +1 303-547-2347
dan.diaz@westernunion.com
of
AMERICAS & EUROPE
Pia De Lima, +1 944-260-5732
pia.delima@westernunion.com
of
WUBS
Liesl Smith, +44 (0) 7710 185864
liesl.smith@westernunion.com
of
Fleishman Hillard
Leslie Park, +1 212-453-2111
leslie.park@fleishman.com