14:16 uur 05-12-2016

Marriott International herdefinieert het topsegment van het hotellandschap en verdubbelt haar portfolio van luxe hotels in acht afzonderlijke merken

CANNES, Frankrijk–(BUSINESS WIRE)– Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag op de International Luxury Travel Market (ILTM) in Cannes bekendgemaakt dat de onderneming haar leidende positie in het luxesegment verder uitbreidt en haar aanbod aan luxe hotels verdubbelt via de recente fusie met Starwood Hotels & Resorts. De Marriott International Luxury Brands Group biedt wereldreizigers een ongekende selectie gevarieerde topaccommodaties in 61 landen. De groep omvat nu, naast de mondiaal vermaarde hotelmerken The Ritz-Carlton, Ritz-Carlton Reserve, Bulgari Hotels & Resorts, EDITION en JW Marriott, ook de iconische merken St. Regis, The Luxury Collection en W Hotels. Volgens de planning zal Marriott International in 2017 bijna 30 nieuwe luxe hotels openen en heeft het een totaal van 180 luxe hotels in het vooruitzicht in 20 nieuwe landen, van IJsland en Nepal tot Cuba.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20161205005637/nl/

The St. Regis Maldives Vommuli Resort (Photo: Business Wire)The St. Regis Maldives Vommuli Resort (Photo: Business Wire)

“We zijn in de hele wereld te vinden, van de meest iconische hotspots tot de mooiste onontdekte juweeltjes. Met ons ongekend brede en diepgaande portfolio in het luxesegment zijn wij perfect gepositioneerd om te voldoen aan de snel groeiende groep van vermogende reizigers,” aldus Tina Edmundson, Global Brand Officer van Marriott International. “Het segment luxe reizen is in de afgelopen vijf jaar met bijna 50% gegroeid. Wij zien veel groeipotentieel in het topsegment en beschikken op dit niveau over een basis van wereldklasse om deze begeerde portfolio van acht uiteenlopende merken in het luxesegment verder te ontwikkelen en te versterken.”

Merken voor de wereldreiziger die luxe prefereert
De luxe reiziger zoals door Marriott Internationals gedefinieerd kan van elke nationaliteit en leeftijd zijn, is mobiel en heeft een jetset-levensstijl. Hij of zij geeft de voorkeur aan de diverse luxe merken van het bedrijf – of het nu gaat om een zakenreis of om recreatie. Edmundson vervolgde: “Wat onze gasten onder luxe verstaan is absoluut minder formeel en veel persoonlijker, en wordt meer bepaald door hun interesses en hun mentaliteit dan door waar ze vandaan komen of hoe oud ze zijn.” Deze mondiale groep kiest voor een hotelbeleving die past bij het doel van hun reis. Ze gaan naar W South Beach voor Art Basel Miami, naar The Ritz-Carlton in Abu Dhabi voor de Formule 1-races, naar The London EDITION voor de Fashion Week en naar St. Regis New York voor de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties.

Reizigers uit het luxesegment gaan veel verder dan de gebruikelijke locaties en kiezen bestemmingen als de Filipijnen of Peru en alles daartussenin, en ze verwachten van Marriott International een authentieke ervaring die stevig geworteld is in het karakter van elke bestemming. “Ze willen leren kitesurfen in St. Regis op Mauritius, de kersenbloesemtijd meemaken in The Ritz-Carlton in Kyoto, bellinicocktails drinken op het terras van het Gritti Palace tijdens de Biënnale van Venetië en gaan heli-skiën in het W Verbier,” gaf Edmundson te kennen.

The Ritz-Carlton en St. Regis gaan het landschap in het luxe segment verder bepalen in 2017
The Ritz-Carlton, het legendarische hotelmerk met 92 hotels over de hele wereld, zal ook in 2017 op het gebied van luxe de norm stellen. Er komen dat jaar 4 nieuwe hotels van het merk, waaronder The Ritz-Carlton Langkawi en The Ritz-Carlton Astana, die hun gasten het beste van hun locatie zullen bieden en een onuitwisbare indruk bij hen zullen achterlaten. St. Regis, met op dit moment 38 hotels en 21 nieuwe hotels in het vooruitzicht, zal ook in de toekomst het oorspronkelijke concept van het St. Regis hotel in New York een nieuwe invulling blijven geven die past bij de hedendaagse reiziger uit het luxe segment. Het merk heeft begin november het spectaculaire St. Regis Maldives Vommuli Resort geopend. Voor 2017 zijn nieuwe hotels op 5 bestemmingen gepland, waaronder Shanghai, Changsha en Cairo.

Luxe en rebels W Hotels opent 50 e  hotel
W Hotels staat erom bekend dat het op iedere nieuwe locatie de conventionele hotelbeleving op zijn kop zet en gaat hiermee door met de recente opening van W Punta de Mita, de ultieme escape voor surfers. Het merk, dat zich laat versterken maar niet beperken door luxe, opende vorige week W Las Vegas en bereikte zo zijn 50 ste mijlpaal. W Goa zal zijn debut maken op 12 december en het merk heeft 33 hotels in de pijplijn zitten. 2017 wordt een sterk jaar voor W Hotels, met zes geplande openingen, onder meer in Tel Aviv, Panama City en Shanghai.

EDITION breidt verder uit in 2017 en vergroot zo zijn aanwezigheid in Azië en Europa
EDITION definieert een nieuwe generatie luxe door een gesofisticeerd design en service op maat aan te bieden, met eten, drinken en entertainment dat het beste van de culturele en sociale omgeving van de locatie weet te weerspiegelen. Het stelt deze luxueuze lifestyle ervaring tentoon met hotels in Londen, New York en Miami Beach. EDITION opende eerder deze maand de Sanya EDITION op het eiland Hainan in het zuiden van China, het merk zijn eerste hotel in Azië. In 2017 zijn er nieuwe openingen gepland in Bangkok en Barcelona.

The Luxury Collection passeert de grens van 100   hotels en heeft een sterk vooruitzicht voor 2017
Met een ongelooflijk aanbod van 102 hotels in meer dan 30 landen biedt The Luxury Collection wereldreizigers overal ter wereld een authentieke en karakteristieke beleving die nergens anders te vinden is. Van voormalige paleizen in Venetië en Wenen tot eigentijdse meesterwerken als het door Frank Gehry ontworpen Marques de Riscal in de Rioja-wijnstreek in Spanje, het merk blijft zijn aanwezigheid in de wereld snel uitbreiden. In 2017 wordt het volledig gerenoveerde Hotel Inglaterra in Havana in Cuba geopend als onderdeel van The Luxury Collection. The Luxury Collection wordt volgend jaar uitgebreid met 12 nieuwe bestemmingen, waaronder Napa Valley in Californië, Singapore en Panama City.

JW Marriott zet snelle groei voort na grootse opening van hotels in Venetië en Los Cabos
JW Marriott, het merk dat geïnspireerd is op zijn legendarische naamgenoot, staat voor toegankelijke, moderne luxe. Met op dit moment 79 hotels en resorts in 27 landen, inclusief de recent geopende JW Marriott Venice en JW Marriott Los Cabos, verheugt het merk zich op de opening in 2017 van het JW Marriott Phu Quoc Emeral Bay Resort & Spa in Vietnam.

Over Marriott International, Inc.
Marriott International, Inc. (NASDAQ:  MAR) is met bijna 6000 hotels in 120 landen en gebieden ‘s werelds grootste hotelonderneming. Het bedrijf is gevestigd in Bethesda in Maryland in de VS. Marriott exploiteert en franchiset hotels en verleent licentierechten voor vakantieresorts. Tot de 30 toonaangevende merken van de onderneming behoren:  Bulgari®, The Ritz-Carlton® en The Ritz-Carlton Reserve®, St. Regis®, W®, EDITION®, JW Marriott®, The Luxury Collection®, Marriott Hotels®, Westin®, Le Méridien®, Renaissance® Hotels, Sheraton®, Delta Hotels by Marriott SM , Marriott Executive Apartments®, Marriott Vacation Club®, Autograph Collection® Hotels, Tribute Portfolio™, Design Hotels™, Gaylord Hotels®, Courtyard®, Four Points® by Sheraton, SpringHill Suites®, Fairfield Inn & Suites®, Residence Inn®, TownePlace Suites®, AC Hotels by Marriott®, Aloft®, Element®, Moxy®  Hotels en Protea Hotels by Marriott®. De onderneming voert ook bekroonde loyalty-programma’s: Marriott Rewards®, waaronder The Ritz-Carlton Rewards®, en Starwood Preferred Guest®. Ga voor meer informatie naar onze website op  www.marriott.com en kijk voor het laatste nieuws van de onderneming op  www.marriottnewscenter.com en @MarriottIntl.

Opmerking over toekomstgerichte uitspraken: het aantal en de locaties van luxe merkhotels die Marriott International in 2017 verwacht te openen zijn ‘toekomstgerichte uitspraken’ in de zin van de federale effectenwetgeving van de VS, en geen historische feiten. Ze zijn onderhevig aan diverse risico’s en onzekerheden, waaronder veranderingen in de vraag naar en het aanbod van hotelkamers; concurrentieomstandigheden in de accommodatiesector; relaties met klanten en hoteleigenaren; de beschikbaarheid van kapitaal voor de financiering van hoteluitbreidingen; en andere risicofactoren die zijn vastgesteld in het meest recente kwartaalbericht op Formulier 10-Q dat is ingediend bij de U.S. Securities and Exchange Commission. Elk van deze risico’s en onzekerheden zou ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk afwijken van de resultaten die zijn weergegeven of geïmpliceerd in die uitspraken. Wij doen deze uitspraken vanaf de datum van dit persbericht en verplichten ons er niet toe enige toekomstgerichte uitspraak te actualiseren of te herzien naar aanleiding van nieuwe informatie, gebeurtenissen in de toekomst of anderszins.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

MEDIA CONTACTS:
Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.
Julien Guitard, Associate Director of Communications EAME
Tel: +32 2 207 5160 Mobile: +32 496 19 67 59
Email: Julien.guitard@starwoodhotels.co m
of
Marriott Hotels International Limited
Olivia Donnan, Public Relations Manager, Europe
Tel: +44 (0) 207 012 7199 Mobile: +44 (0) 7881 312712
Email: Olivia.donnan@marriott.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr