14:12 uur 07-03-2017

Coursera breidt uit in Europese markt voor Enterprise Learning met nieuwe klanten

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Coursera, de wereldwijde marktleider in online onderwijs en leren, heeft vandaag groei van zijn ondernemingsplatform Coursera for Business bekendgemaakt met een nieuwe serie klanten in de Europese markt. De nieuwe klanten zijn Air France KLM, Criteo, Gemalto, Booking.com, Unicredit en Telenor.

Coursera for Business stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van kwalitatief hoogwaardige online leerinhoud, gecreëerd door 150 topuniversiteiten, om hun snel evoluerende behoeften op het gebied van personeelsontwikkeling aan te pakken. De invoering van Coursera for Business in toonaangevende Europese industrieverticalen onderstreept de groeiende trend bij bedrijven om de volgende generatie oplossingen voor de ontwikkeling van het personeelsbestand te omarmen.

“Het gebrek aan vaardigheden in Nederland en in heel Europa vraagt dringend om aandacht. Miljoenen mensen missen de vaardigheden die ze nodig hebben om te slagen in actuele en nieuwe banen, en de kloof wordt almaar groter,” aldus Rick Levin, CEO van Coursera. “Bedrijven in deze regio staan te popelen om met ons en onze universitaire partners te werken om hun werknemers te voorzien van vaardigheden waar veel vraag naar is en die nodig zijn om uit te blinken in de hedendaagse economie.”

Een schaalbare leeroplossing voor het moderne bedrijf

Coursera heeft miljoenen studenten wereldwijd geholpen om met succes in hun carrière te groeien. Coursera for Business bouwt voort op het ongeëvenaarde technologieplatform en de inhoudsbasis van Coursera om een enterprise learning oplossing te leveren die bedrijven helpt te voldoen aan de moderne zakelijke uitdagingen. Deze uitdagingen omvatten het snelle tempo van de technologische veranderingen in sectoren, de noodzaak om tegemoet te komen aan een gedistribueerd personeelsbestand en om technische en zakelijke vaardigheden af te stemmen op de strategische doelstellingen voor de lange termijn. Europese bedrijven profiteren van de krachtige functies van het platform, waaronder gecureerde, diepgaande content van de beste universiteiten en instellingen, gerenommeerde en stapelbare certificeringen, een robuust en eenvoudig te gebruiken mobiel platform, en gecentraliseerd programmabeheer en tools voor het bijhouden van de voortgang.

Coursera helpt nieuwe Europese klanten hun investeringen in Leren en Ontwikkelen opnieuw uit te vinden op een manier die hun organisaties toekomstbestendig maakt, met als gevolg een hogere productiviteit en een strategische aanpak voor talentontwikkeling.

“We zijn verheugd om samen te werken met Coursera in onze digitale transformatie-inspanningen en onze managers te voorzien van content van hoogwaardige kwaliteit om ze voor te bereiden op de banen van vandaag en morgen,” verklaarde Anne Grejbine, VP van Training & Campus bij Air France.

“Gemalto voert een leerstrategie in die gelijke tred kan houden met de transformatie van onze zakelijke en technologische eisen,” stelde Christie Deydier, hoofd Learning bij Gemalto. “We zijn enthousiast over onze samenwerking met Coursera om onze medewerkers een gevarieerde selectie van hoogwaardige zakelijke en technische inhoud te bieden, geleverd door een platform dat zeer geschikt is voor zelfstandig leren.”

De noodzaak van voortdurend leren en ontwikkelen op de werkplek was nooit eerder zo duidelijk of wijdverbreid. In het hedendaagse, almaar veranderende technologische landschap kunnen sectorspecifieke vaardigheden in een korte tijdspanne veranderen van relevant in verouderd. Bedrijven investeren fors in het bijscholen van hun arbeidskrachten om concurrerend te blijven, en West-Europa alleen al besteedt nu $ 8 biljoen aan e-learning*.

Over Coursera:
Coursera is een online onderwijsbedrijf dat cursussen en leerervaringen biedt van ‘s werelds beste universiteiten en onderwijsinstellingen, waaronder Stanford University, University of Pennsylvania, Duke University, University of Virginia, Universiteit van Amsterdam, Technische Universiteit Eindhoven, Universiteit Leiden, Universiteit Utrecht en Erasmus Universiteit Rotterdam. Coursera heeft meer dan 24 miljoen geregistreerde studenten over de hele wereld die toegang hebben tot meer dan 2000 cursussen en specialisaties in tientallen onderwerpen zoals bedrijfskunde, data, technologie, sociale wetenschappen, gezondheid en kunst. Coursera stelt studenten over de hele wereld in staat om hun carrière-, onderwijs- en persoonlijke verrijkingsdoelen te bereiken in hun leven. Coursera wordt ondersteund door toonaangevende venture capital firma’s zoals Kleiner Perkins Caufield & Byers, New Enterprise Associates, GSV Capital, International Finance Corporation, Laureate Education Inc. and Learn Capital.

Voor meer informatie over Coursera for Business:
https://www.coursera.org/enterprise
URL blogpost

Harvard Business Review, “Who’s Benefiting from MOOCs, and Why”
https://hbr.org/2015/09/whos-benefiting-from-moocs-and-why

West-Europese marktgegevens voor e-learning
http://elearninginfographics.com/western-europe-e-learning-market-and-trends

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Coursera
Sarah Duckett
press@coursera.org

Check out our twitter: @NewsNovumpr