Sodyo introduceert FarQR – de nieuwe generatie QR-codes
BINYAMINA, Israël–(BUSINESS WIRE)– Sodyo kondigt met trots de lancering van een nieuwe, baanbrekende QR-code aan – FarQR. Dit systeem voor televisie-uitzendingen heeft alles in zich om het verdienmodel voor tv-reclame voor altijd te veranderen. Dankzij Sodyo’s ontwrichtende technologie kunnen kijkers een in tv-programma’s of reclame verwerkte FarQR-code scannen door hun smartphone voor de televisie te houden.
Alex en Rina Alon, de oprichters van Sodyo, zijn erg blij dat ze de nieuwe generatie QR-codes mogen presenteren. “QR-codes hebben maar een beperkt bereik, wat een grote belemmering is”, zei Alex. “FarQR-codes lossen dit afstandsprobleem op met een herkenningsstraal die honderd keer zo groot is als de code. QR-codes hebben op dit moment een herkenningsafstand van tien keer de omvang van de code. FarQR-codes zijn perfect voor televisie en digitale buitenreclame. We richten ons nu op televisie, vanwege logische voordelen en behoeften van tv-omroepen op dat vlak.”
Sodyo Introduces FarQR – The Next Generation QR Code |
|||||
BINYAMINA, Israel–(BUSINESS WIRE)– Sodyo is proud to announce the release of a new groundbreaking QR Code – FarQR – solution for broadcasters that is poised to forever change the TV advertising business model. Sodyo’s disruptive technology allows viewers to point their smartphone at the TV screen and scan a FarQR Code that broadcasters place within the content or commercials. This Smart News Release features multimedia. View the full release here: http://www.businesswire.com/news/home/20170329005067/en/ QR Codes vs FarQR Codes and Examples (Photo: Business Wire)
Sodyo Co-Founders Alex and Rina Alon are thrilled to present the next generation QR Code. “QR Codes are limited to a short distance range – this was a huge limiting factor,” says Alex. “FarQR Codes resolve the distance issue by allowing a detection range of 100 times the size of the code. QR Codes currently have a detection range of 10 times the size of the code. FarQR Codes are a perfect fit for television and outdoor digital. Our current focus is television, because of the obvious need and benefit for TV broadcasters.” Rina adds, “Broadcasters place a FarQR Code on a commercial. The viewer points their phone to the screen, and interactive content from the broadcaster instantly appears on the phone from any viewing distance. FarQR Codes allow interaction between the two most important screens in our lives – TV and smartphone. Thanks to FarQR Codes, broadcasters can enrich content, engage and captivate the audience in ways they never imagined possible.” Sodyo CEO Alon Raz is making plans to bring FarQR Codes to other industries. “We are working on expanding our offering to other industries – automobile, machinery and outdoor digital in 2017 and 2018. Imagine the applications of FarQR on cars, machines and even shipping and delivery services.” View source version on businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20170329005067/en/ Contacts Sodyo |