Maatschappelijke inspanningen van P&G – een positieve kracht en een motor voor groei
P&G brengt haar bijdragen aan de maatschappij, de gemeenschap en het milieu onder de aandacht in haar Citizenship Report 2017
CINCINNATI–(BUSINESS WIRE)– The Procter & Gamble Company (NYSE: PG) heeft vandaag haar Citizenship Report2017 gepubliceerd, waarin zij informatie presenteert over de vooruitgang die het bedrijf boekt met het verbeteren van de sociale omstandigheden van mensen die hulp nodig hebben, de bevordering van diversiteit en insluiting, het werken aan een wereld zonder genderdiscriminatie, zowel binnen als buiten het bedrijf, en de verkleining van de ecologische voetafdruk. P&G, dat actief is in ongeveer 70 landen en producten levert aan bijna 5 miljard mensen, gebruikt haar merken en mensen om de wereld een stukje beter te maken door middel van haar maatschappelijke inspanningen.
“Onze maatschappelijke inspanningen zijn een win-winkans voor ons bedrijf, voor de gemeenschappen waarin wij actief zijn en meer in het algemeen voor de samenleving,” aldus David Taylor, voorzitter van de Raad van Bestuur, President en Chief Executive Officer van P&G. “Consumenten willen weten wat voor bedrijf achter de merken staat die ze kopen en gebruiken. Ze willen er zeker van zijn dat de producten die ze kopen, afkomstig zijn van een betrouwbare bron. Wij werken er dagelijks aan om dat vertrouwen te versterken.”
P&G publiceerde sinds 1999 jaarlijks een duurzaamheidsverslag, maar breidde dit vanaf 2016 uit met een uitgebreider overzicht van de maatschappelijke prioriteiten van het bedrijf. De verhalen en voorbeelden in P&G’s Citizenship Report 2017 – van hulp bij meer dan 20 natuurrampen in de vorm van productdonaties en dienstverlening tot het initiëren van gesprekken over gender- en rassendiscriminatie en de ontwikkeling van de eerste recyclebare shampooflessen van strandplastic – laten zien dat innovatief burgerschap een belangrijke positieve invloed kan hebben op de wereld en op de onderneming.
Enkele hoogtepunten uit van het Citizenship Report 2017 van P&G zijn:
- Impact op gemeenschappen: P&G leverde in 2017 de 12 miljardste liter schoon drinkwater via het Children’s Safe Drinking Water-programma en streeft ernaar om in 2020 de 15 miljard te bereiken. Het P&G-merk Pampers heeft in samenwerking met verpleegkundigen van Neonatal Intensive Care Unit (NICU de eerste luier voor premature baby’s – de Pampers Preemie Swaddlers Size P-3 luier – ontworpen en op de markt gebracht. Daarnaast heeft P&G steun verleend bij meer dan 20 natuurrampen over de hele wereld.
- Diversiteit en insluiting: P&G is toegetreden tot de CEO Action for Diversity & Inclusion, het grootste door CEO’s geïnitieerde commitment van bedrijven om diversiteit en insluiting op de werkplek te bevorderen. P&G heeft ook de 37eNational Veterans Wheelchair Games in de plaats van haar hoofdkantoor Cincinnati, Ohio, gesponsord om meer dan 550 veteranen in staat te stellen een actiever en gezonder leven te leiden.
- Gendergelijkheid: P&G heeft in aansluiting op Internationale Vrouwendag 2017 de #WeSeeEqual-video gelanceerd, die miljoenen keren is bekeken in 180 landen. P&G is lid geworden van de ANA #SeeHer-beweging en de Women Unstereotype Alliance van de VN om te bij te dragen aan de uitbanning van stereotypen en een realistisch beeld van vrouwen en meisjes in reclame te bevorderen. In het afgelopen fiscale jaar heeft P&G via het Supplier Diversity-programma meer dan $ 1 miljard uitgegeven bij bedrijven in de Verenigde Staten die eigendom zijn van vrouwen, en het programma uitgebreid naar alle vijf regio’s in de wereld.
- Milieuverantwoordelijkheid: P&G heeft een biomassa-installatie geopend in Albany, Ga., die 100 procent van de stoom en een aanzienlijk deel van de totale energie produceert die gebruikt wordt voor de productie van Bounty- en Charmin-producten in die fabriek. Deze installatie zal de onderneming helpen haar doel om in 2020 30 procent hernieuwbare energie te gebruiken, te bereiken. P&G-wetenschappers hebben een technologie uitgevonden die een complete revolutie in de plasticrecyclingsector teweeg kan brengen. Daarbij wordt polypropyleenplastic gerecycled tot een kwaliteit die bijna zo goed is als nieuw plastic. In het kader van het commitment van P&G om in 2020 het storten van productieafval op al haar productielocaties in de wereld te hebben uitgebannen, heeft meer dan 70 procent van de vestigingen in 23 landen deze status nu bereikt.
De samenvatting van het rapport, evenals een gedetailleerde versie, kunnen hier worden bekeken .
Over Procter & Gamble
P&G bedient consumenten over de hele wereld met een van de sterkste portfolio’s van vertrouwde merknamen, die bekend staan om hun kwaliteit en leiderschap, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® en Whisper®. De P&G-gemeenschap ontplooit operationele activiteiten in circa 70 landen verspreid over de hele wereld. Ga naar http://ww.pg.com voor het laatste nieuws en informatie over P&G en haar merken.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20171031006646/nl/
Contacts
Procter & Gamble
Damon Jones – 513-983-0190
Jones.dd@pg.com
Of
Julie deSylva – 513-780-0006
Desylva.j@pg.com