18:38 uur 16-01-2018

DISARONNO: THE MIXING STAR DOET EEN STAP VERDER EN GAAT OP ZOEK NAAR INNOVATIE

Het verslag van de reis staat online op FB pagina TheMixingStarwww.facebook.com/TheMixingStar/

Het Disaronno project dat voor bartenders bestemd is, ontwikkelt zich tot een reis langs de meest innovatieve trends in de internationale mixologie. Wouter Bosch (Rosalia’s Menagerie) en Kevin Kroon (Door 74) zijn de Nederlandse hoofdrolspelers.

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Na 10 jaar internationale wedstrijden voor bartenders uit verschillende landen, die uitgedaagd werden om met de mixbaarheid van Disaronno te werken, verandert het initiatief van Disaronno, dat The Mixing Star genoemd wordt, van aanpak.
In de overtuiging dat trends zich tegenwoordig langs andere kanalen bewegen dan op een podium voor een panel van juryleden, heeft Disaranno, de meest gedronken Italiaanse likeur ter wereld, besloten dit type talentenjacht te stoppen. The Mixing Star is in een Innovatiejager veranderd, een op sociale media gebaseerde “verkenning” met ingebouwde camera en een duidelijke missie: zoeken naar de meest innovatieve trends op het gebied van mixologie en naar de beste uitvoerders daarvan, in Nederland en in de wereld, deze te filmen en met de gemeenschap van bartending-liefhebbers te delen.
Disaronno heeft in deze nieuwe rol drie kernsteden gekozen: Amsterdam, Milaan en Londen. Ondersteund door de ervaring van enkele super-deskundigen op het gebied van mixologie, heeft het merk, dat wereldwijd de coolste vertegenwoordiger van Made in Italy is, zorgvuldig enkele bartenders geselecteerd, geïnterviewd en gefilmd, die dankzij enorm talent en nieuwe ideeën deze sector aan het revolutioneren zijn.
Concepten, benaderingen, stijlen: de manieren waarop de innovatie tot uitdrukking komt zijn samengebracht in een reeks korte films van de hand van Disaronno. De Nederlandse hoofdrolspelers zullen vanaf november beschikbaar zijn op de Facebook pagina en op het YouTube kanaal The Mixing Star.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20180116006402/nl/

The Mixing Star, the Disaronno project dedicated to bartenders, evolves and becomes a journey into t ... The Mixing Star, the Disaronno project dedicated to bartenders, evolves and becomes a journey into the most innovative trends in international mixology (Photo credits Disaronno)

AMSTERDAM
Degene die de zoektocht naar innovatie in de Nederlandse hoofdstad leidt, is een “oude” bekende van Disaronno: Tess Posthumus, een jonge bartender, blogger en schrijfster die tot Mixing Star 2013 verkozen was. Haar keuzes zijn volledig consistent met de stijl van een van de groenste steden van Europa en met de heersende macrotrends die de maatschappij veranderen, en niet alleen de mixologie. Amsterdam vertelt ons het verhaal hoe mixologie zijn speciale weg gevonden heeft om zorg te dragen voor de hulpbronnen van onze planeet en hoe de tevredenheid van de maatschappelijk bewuste klant ook bereikt zou moet worden met de bekwaamheid om uitmuntende cocktails met een laag alcoholgehalte te creëren.

De duurzame benadering van Rosalia’s Menagerie, die vertegenwoordigd wordt door bartender Wouter Bosch, is gefocust op het verantwoordelijke gebruik van grondstoffen, door afval te verminderen en grote te aandacht te besteden aan 0 km producten. Deze benadering kan ervoor zorgen dat met mixologie nieuwe ideeën en oplossingen ontdekt worden die zelfs creatief impactvol kunnen zijn.

Verantwoordelijk mixen betekent ook dat het alcoholgehalte laag gehouden wordt en toch een lekkere cocktail geserveerd wordt. Dit is een vaardigheid die Nederlandse bartenders recentelijk ontwikkeld hebben. “Cocktails, zo verklaarde Kevin Kroon van Door 74 ten overstaan van The Mixing Star, zijn feitelijk een nieuwe verovering voor de Nederlanders. Maar om een interessante keuze voor hun te zijn, moeten gemixte drankjes goed smaken en geen hoger alcoholgehalte hebben dan dat van een glas bier. Want dat is namelijk altijd de eerste keuze van iedere Nederlander”. Dit betekent een belangrijke uitdaging voor de Nederlandse mixologie en het vermogen om cocktails als een duurzame consumptie te plaatsen, waarmee Nederland in een innovatief land verandert.

MILAAN EN LONDEN
Tijdens de reis werd een eerste stop in Milaan gemaakt. Door samen te werken met twee jonge en briljante bartenders – Flavio Angiolillo (Backdoor 43) en Filippo Sisti (Carlo e Camilla in Segheria) – heeft The Mixing Star visie gekapitaliseerd en de impuls gegeven tot innovatie, vitaliteit en motivatie om nieuwe ideeën te ontwikkelen die Milaan tot een van de toonaangevende Europese steden op het gebied van mixologie gemaakt hebben.
Na Amsterdam zal The Mixing Star LONDEN aandoen, waar het een nooit eerder vertoonde ruimte gevonden heeft, Crucible, een plek waar professionele bartenders kunnen co-worken om hun creativiteit te verkennen en te testen en waar ze alles kunnen vinden wat ze nodig hebben.
“Het is een unieke ervaring, deze innovatiereis – zei Simona Bianco, Global Innovation Marketing Manager bij Disaronno. – De vergelijking van internationale trends en de dialoog met bartenders van verschillende landen vertellen ons dat Disaronno een geheel andere en stimulerende weg ingeslagen heeft. Met dit project kunnen we kennis en cultuur creëren en delen, grensoverschrijdende betrokkenheid uitbreiden en een werkelijke bijdrage leveren aan de groei van onze belangrijkste klanten, degenen die besluiten onze producten iedere dag te gebruiken: de bartenders.

www.facebook.com/TheMixingStar/

DISARONNO
Disaronno is de meest gedronken likeur ter wereld. Gekenmerkt door een originele smaak en een onmiskenbaar aroma heeft het een plaats op het wereldtoneel verworven met een distributienetwerk in meer dan 160 landen. De fles van Disaronno, met een uniek ontwerp van gehamerd glas en een kurk die zowel elegantie als moderniteit toevoegt, is verrijkt met een gouden etiket dat de hedendaagse stijl benadrukt. Disaronno heeft een heerlijke smaak, niet alleen on the rocks maar ook in vele gemixte versies en in de hedendaagse Disaronno Sour. Herkenbaar als veelzijdige hoofdrolspeler maakt Disaronno van iedere cocktail een beleving.

Contacts

PRESS DISARONNO
Publicis Consultants
Marta Giglio, Mobile +39 342 7718447
marta.giglio@publicisconsultan ts.it
of
MSL Group
Elena Zaco, Mobile +39 348 3113189
elena.zaco@mslgroup.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr