14:12 uur 12-02-2018

Alibaba Group onthult technologiepresentatie en toekomstvisie voor Olympische Spelen op Olympische Winterspelen van 2018 in PyeongChang

PYEONGCHANG, Korea & HANGZHOU, China–(BUSINESS WIRE)– Alibaba Group (NYSE: BABA), ‘s werelds grootste detailhandelsbedrijf, startte vandaag haar eerste Olympische Spelen als TOP-partner met de opening van haar presentatie – ‘De Olympische Spelen in de Cloud’ – in het Olympisch Park Gangneung. Het evenement werd bijgewoond door Jack Ma, oprichter en uitvoerend voorzitter van Alibaba Group, Thomas Bach, voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité, evenals vooraanstaande gasten en voormalige Olympiërs waaronder Yao Ming (basketbal) en Michelle Kwan (kunstschaatsen).

De technologiepresentatie van Alibaba is een interactieve, toekomstgerichte belevenis die fans, atleten, organiserende instanties en collega-partners de visie van Alibaba voor de toekomstige Olympische Spelen laat zien: Spelen die volledig in de cloud draaien. Bezoekers zullen verschillende aan de Spelen gerelateerde scenario’s verkennen die de potentiële impact van de cloudservices en e-commerce platformdiensten van Alibaba op toekomstige Olympische Spelen illustreren.

“Onze langdurige samenwerking met de Olympische Spelen is de ultieme vitrine voor Alibaba, zowel in termen van waar we voor staan als bedrijf, als voor de wijze waarop we onze technologie kunnen gebruiken om de Olympische Spelen opnieuw uit te vinden voor het digitale tijdperk,” aldus Jack Ma, uitvoerend voorzitter van Alibaba Group. “Net als de Olympische Spelen gelooft Alibaba in het creëren van een gelijk speelveld, waardoor iedereen de kans krijgt om te concurreren op het wereldtoneel.”

“Het IOC betreedt een nieuw tijdperk van digitalisering en we doen dit samen met Alibaba,” stelde IOC-voorzitter Thomas Bach. “Alibaba biedt ons een uniek platform om de aantrekkingskracht van de Olympische Spelen uit te breiden en onze fans dichtbij te houden. Ik ben onder de indruk van het vooruitstrevende, efficiënte werk van het bedrijf en kijk uit naar nog eens tien jaar partnerschap en zelfs nog meer succes.”

De samenwerking tussen Alibaba Group en het IOC begon in januari 2017, toen de twee een historisch, strategisch langetermijnpartnerschap tekenden om de Olympische Spelen te transformeren voor het digitale tijdperk. Alibaba zal dienen als de officiële ‘cloudservices’- en ‘e-commerce platformdiensten’-partner en als founding partner van het Olympisch Kanaal via de Olympische Spelen in Los Angeles van 2028.

Alibaba Cloud ET Sports Brain

Tijdens het evenement van vandaag onthulde de Chief Marketing Officer van Alibaba Group, Chris Tung, ook Alibaba Cloud ET Sports Brain. Dit is een suite van cloudgebaseerde en door AI aangedreven oplossingen die de digitale transformatie van de Olympische Spelen zullen aansturen ten voordele van de fans, toeschouwers, atleten, locaties en organisatoren.

Gebouwd op de hoogwaardige infrastructuur van datacenters van wereldklasse van Alibaba Cloud, CDN’s (Content Delivery Networks) en toonaangevende beveiligingsdiensten combineert Alibaba Cloud ET Sports Brain gegevensintelligentie en machine learning om de betrokkenheid tussen fans, organisatoren, locaties en atleten te herdefiniëren. Potentiële toepassingen van Alibaba Cloud ET Sports Brain op de Olympische Spelen zijn onder andere:

  • Verbetering van de beleving van de Spelen: door de cloud aangestuurde big data kan de manier waarop fans contact leggen met de Spelen veranderen door te zorgen voor een naadloze, mobiele ervaring die heen en weer gaat tussen offline en online. Fans en atleten kunnen zich door de stad verplaatsen, hun weg vinden naar de beste evenementen, voorbereid zijn op het weer en de Spelen op nieuwe manieren meemaken met de nieuwste immersieve technologie.
  • Smart City-planning voor gaststeden: wanneer toekomstige gaststeden beginnen met het plannen van locaties voor de Olympische Spelen, kan Alibaba Cloud gebruik maken van AI om geospatiale analyses met big data uit te voeren om de optimale locaties uit te kiezen.
  • Veiligheid en beveiliging op de Spelen: cloudgebaseerde biometrische identificatie op sportlocaties die de toegangscontrole, beveiliging en crowd management kan verbeteren.
  • Verbetering van de trainingsefficiëntie voor atleten: diepgaande machine learning kan helpen om de relatie tussen slaap, voeding en trainingsintensiteit te modelleren, evenals tussen veranderingen in temperatuur, windsnelheid en andere natuurlijke omstandigheden ter ondersteuning van de prestaties van de atleten.
  • Uitbreiding van het bereik en de bereikbaarheid van content van de Olympische Spelen: met cloudtechnologie kan het opslaan, zoeken en aanpassen van content worden verbeterd, waardoor het voor de houders van rechten gemakkelijker wordt om verslag te doen van de Spelen en voor de fans om hun favoriete momenten altijd en overal te vinden en te delen.

“De kans voor technologie om de Olympische Spelen op een positieve manier te beïnvloeden, vorm te geven en opnieuw uit te vinden is enorm, en we staan pas aan het begin hiervan,” verklaarde Chris Tung, CMO van Alibaba Group. “De komende tien jaar zullen de diensten van Alibaba Cloud de basis vormen voor onze inspanningen om de digitale transformatie van de Spelen aan te sturen, waardoor een efficiëntere en aangenamere ervaring voor het gehele publiek ontstaat.”

Volg de Alibaba Group en haar activiteiten op de Olympische Spelen op: www.alizila.com/2018-winter-olympics/.
Ga voor het downloaden van de b-roll van het openingsevenement naar: www.alizila.com/video_category/b-roll/.
Ga voor meer informatie over Alibaba Cloud ET Sports Brain naar: olympics.alibabacloud.com/.

Over Alibaba Group

De missie van Alibaba Group is om het zakendoen overal gemakkelijk te maken. Het bedrijf streeft ernaar de toekomstige infrastructuur van de handel op te bouwen. Het beoogt dat haar klanten elkaar bij Alibaba ontmoeten en er werken en wonen, en dat het een bedrijf zal zijn dat minstens 102 jaar meegaat.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Alibaba Group
Liyan Chen, +1 515-864 1116
liyan.chen@alibaba-inc.com
of
Sindy Shi, +86 150 2192 5635
ruoyun.sry@alibaba-inc.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is. Check out our twitter: @NewsNovumpr