Tommy Hilfiger stelt Lewis Hamilton, wereldkampioen Formule 1, voor als Global Brand Ambassador voor TOMMY HILFIGER herenmode
Lewis Hamilton, een van de grootste sporthelden van deze tijd, gaat de wereld van TOMMY HILFIGER herenmode vertegenwoordigen als Global Brand Ambassador met ingang van voorjaar 2018.
AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Tommy Hilfiger, eigendom van PVH Corp. [NYSE: PVH], maakt bekend dat de Britse Formule 1-coureur en viervoudig wereldkampioen Formula One® Lewis Hamilton zijn opwachting zal maken als Global Brand Ambassador voor TOMMY HILFIGER herenmode, inclusief HILFIGER COLLECTION, TOMMY HILFIGER TAILORED en TOMMY HILFIGER Menswear, Underwear en Swimwear, met ingang van voorjaar 2018. Het samenwerkingsverband weerspiegelt de strategische vastberadenheid van Tommy Hilfiger om voort te bouwen op zij sterke erfgoed op het gebied van herenmode en de wereldwijde groei van de herenmodedivisie verder te bevorderen door de volgende generatie van fans tot het merk aan te trekken.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20180315005606/nl/
Lewis Hamilton featured in the TOMMY HILFIGER Spring 2018 Advertising Campaign as the new men’s global brand ambassador. Photographed by Mikael Jansson.
“Ik heb altijd grote bewondering gehad voor het ongelofelijke uithoudingsvermogen van Lewis tijdens de race, alsmede zijn unieke stijl buiten het circuit, die de nieuwe generatie van Tommy-mannen aanspreekt,” aldus Tommy Hilfiger. “Hij heeft zijn ongelofelijke carrière als coureur opgebouwd met passie, toewijding en extreem hard werk – waarden die ik zelf ook omarmde bij de oprichting van mijn merk. We delen al een verleden met Formula One, en deze samenwerking bouwt voort op het erfgoed van onze samenwerking binnen de wereld van de motorsport.”
Door de prestaties die hij tijdens zijn carrière heeft behaald, behoort Lewis Hamilton tot de internationale elite op sportgebied en wordt hij beschouwd als een van de grootste Formule 1-coureurs uit de geschiedenis. Hij is in het bezit van het het grootste aantal pole positions, het hoogste carrièretotaal qua punten en de meeste overwinningen op verschillende circuits aller tijden. In elk seizoen waarin hij heeft deelgenomen heeft hij ten minste één grand prix gewonnen. Lewis Hamilton onderhoudt het contact met zijn 17 miljoen fans door middel van het ongelofelijke bereik van zijn social media-kanalen die het publiek een uniek kijkje gunnen achter de schermen van de Formule 1-wereld en van zijn privéleven.
“Ik geloof in de kracht van mode en innovatie als middel om de focus te leggen op individualiteit en ons buiten de platgetreden paden te begeven, net als Tommy Hilfiger,” aldus Lewis Hamilton. “Tommy’s designs inspireren me om krachtig naar buiten te treden in elke outfit die ik buiten het circuit aantrek, en vol vertrouwen mijn eigen creativiteit en individuele stijl uit te drukken. Zijn baanbrekende TOMMYNOW-shows zijn uniek in hun soort, en ik vind het prachtig samen te werken met een dergelijk visionair merk.”
De geïntegreerde herenmodecampagne is door fotograaf Mikael Jansson vastgelegd op de Pocono Raceway, ook bekend als de Tricky Triangle, in Pennsylvania, VS en wordt in het voorjaar van 2018 wereldwijd gelanceerd. De campagne bestaat uit exclusieve videoteasers, drukwerk, online materiaal en mediacampagnes buitenshuis, en wordt ondersteund door unieke consumentenactiviteiten die het unieke perspectief van het merk op de populaire cultuur wereldwijd tot leven zullen brengen. De campagne van TOMMY HILFIGER herenmode loopt parallel aan de speciale damesmodecampagne van het merk, waarin Global Womenswear Brand Ambassador en internationaal supermodel Gigi Hadid de hoofdrol vervult. De campagnes ontmoetten elkaar op het moment dat Lewis Hamilton en Gigi Hadid plaatsnamen achter het stuur van een Mercedes-AMG GT S op de Pocono Raceway. Hun eerste rit samen rond het circuit werd vastgelegd in een met een dashboardcamera opgenomen video, geregisseerd door Matt Baron, waarin hun reacties op de stuurkunsten van de ander te zien zijn.
De TOMMY HILFIGER herencollectie van voorjaar 2018 draait om de liefde van Tommy Hilfiger voor de motorsport, waarbij snelheid en directheid worden vermengd met een vleugje nostalgie. De collectie, die voor het eerst te zien was bij de TOMMYNOW “DRIVE” tijdens de Milan Fashion Week op 25 februari, is mede geïnspireerd op de Formule One-pitscrew, met traditionele werkkleding en een sterke focus op denim. De straatstijlen zijn geïnspireerd op de iconische vormen, sprekende kleuren en gestroomlijnde graphics van raceauto’s. Kijkend naar de traditionele Amerikaanse automobielcultuur is met een vernieuwende blik gekeken naar kleding om te komen tot een collectie die voldoet aan de behoeften van de snelle lifestyle van vandaag.
Het erfgoed van het merk TOMMY HILFIGER is nauw verbonden popcultuur en sporthelden. In de jaren 90 was Hilfiger een van de eerste designers die het verband legden tussen mode en beroemdheden, en werd hij een pionier binnen de modewereld door het aankleden van jonge artiesten als Aaliyah, Mark Ronson en Usher, en het opnemen van muzikanten als David Bowie en Beyoncé in zijn advertentiecampagnes. In de afgelopen jaren is Tommy Hilfiger inspirerende samenwerkingsverbanden aangegaan met internationale tenniskampioen Rafael Nadal, internationaal supermodel Gigi Hadid en het bekroonde muzikanten-/producentenduo The Chainsmokers, hetgeen de inspanningen van het merk weerspiegelt om zijn bereik te verbreden en de volgende generatie van consumenten aan te spreken. Tommy Hilfiger heeft daarnaast een verleden met Formule 1, meest recent met de aankondiging van een meerjarige strategische samenwerking als Official Apparel Partner voor viervoudig wereldkampioen Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Van 1991 tot 1994 trad het merk op als sponsor van het Lotus Formule 1-team. In 1998 was het merk het eerste merk van buiten de automobielindustrie dat als sponsor optrad van Ferrari’s Formule 1-team, met uniformen die door de designer zelf waren ontworpen.
Over Tommy Hilfiger
Met een merkenportfolio dat merken als TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS omvat, is Tommy Hilfiger is een van ’s werelds bekendste premium designer lifestyle groepen. De focus van het bedrijf ligt op het ontwerpen en op de markt brengen van hoogwaardige maat- en sportkleding voor mannen, kledingcollecties en sportkleding voor vrouwen, kinderkleding, denimcollecties, ondergoed (inclusief kamerjassen, nachtkleding en loungewear), schoeisel en accessoires. Door middel van diverse licentienemers biedt Tommy Hilfiger aanvullende lifestyleproducten aan, zoals oogmode, horloges, parfums, sportkleding (golf- en zwemkleding), sokken, kleine lederwaren, huisdecoratie en reisgoed. De productlijn TOMMY JEANS bestaat uit jeans schoeisel voor heren en dames, accessoires en parfums. Artikelen onder de merknaam TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS zijn wereldwijd verkrijgbaar voor consumenten door een uitgebreid netwerk van TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS winkels, vooraanstaande speciaalzaken en warenhuizen, bepaalde online winkels en op tommy.com.
Over PVH Corp.
In de meer dan 135 jaar van haar bestaan heeft PVH uitgeblonken op het gebied van het laten groeien van merken en ondernemingen met een rijke Amerikaanse traditie en is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste kledingondernemingen ter wereld. We werken met 35.000 associates die actief zijn in meer dan 40 landen, met een omzet van meer dan $8 miljard. We zijn eigenaar van de iconische merken CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s en Olga, alsmede het voornamelijk online opererende ondergoedmerk True & Co., en we brengen een verscheidenheid aan goederen op de markt onder deze en andere nationaal en internationaal bekende merken, zowel van onszelf als onder licentie.
*Het merk Speedo is tot in het oneindige gelicentieerd voor Noord-Amerika en het Caribisch gebied van Speedo International, Limited.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20180315005606/nl/
Contacts
Tommy Hilfiger
Baptiste Blanc, +31 62904 2334
Sr. Director, Global Communications
baptiste.Blanc@tommy.com
of
Lewis Hamilton
Emma Philpott, +44 74924 49969
International Head of Entertainment and Sport
Emma.Philpott@purplepr.com