10:55 uur 19-07-2018

Entersekt meldt zich aan bij Mobile Connect

LONDEN–(BUSINESS WIRE)–

GSMA-service belooft snellere onboarding voor bankklanten op afstand

Entersekt, een innovator in ‘mobile-first’ fintech-oplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst met de GSMA heeft gesloten om Mobile Connect aan te bieden aan haar institutionele klanten. Mobile Connect, dat ontwikkeld is door de mobiele industrie als een universele, op een mobiel apparaat gebaseerde authenticatieservice, stelt consumenten over de hele wereld in staat om via een enkele login toegang te krijgen tot hun digitale accounts.

Gebruikers van de service hoeven niet meerdere gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden. In plaats daarvan identificeren ze zichzelf met hun unieke mobiele nummer, samen met een tweede factor zoals een pincode of biometrische scan wanneer extra beveiliging vereist is.

Entersekt biedt al geavanceerde oplossingen voor authenticatie en app-beveiliging, maar het bedrijf is van mening dat Mobile Connect kan helpen bij het aanpakken van een aantal steeds urgentere uitdagingen waarmee banken worden geconfronteerd bij het stroomlijnen van hun klantgerichte digitale interacties. De service kan het delen met digitale dienstverleners van gebruikers- en apparaatgegevens die door mobiele operators worden gehouden, vergemakkelijken, en het is contextuele informatie zoals deze die van cruciaal belang is voor het verbeteren van het digitale klanttraject.

“Door Mobile Connect te integreren met ons mobiele identiteitsplatform wordt voor een aantal voordelen voor onze klanten gezorgd,” aldus Dewald Nolte, chief commercial officer bij Entersekt. “De contextuele gegevens die beschikbaar worden gesteld, kunnen financiële instellingen helpen de gebruikerservaring te verbeteren bij het op afstand registreren van klanten. Ze kunnen er ook gebruik van maken om weloverwogenere risicoanalyses te maken wanneer ze moeten overstappen naar een multi-factor authenticatie om een gevoelige transactie te beschermen.”

Een aanzienlijk percentage consumenten meldt dat ze ophouden met registraties op afstand, hetzij vanwege de tijd die het in beslag neemt, hetzij omdat ze zich zorgen maken over het online delen van persoonlijke informatie. Hoe het ook zij, volgens Nolte had Entersekt prioriteit gegeven aan innovatie op dit gebied. “Gezien de enorme kosten van het aantrekken van nieuwe accounthouders en het aanmoedigen van aanvragen voor aanvullende diensten, zou geen van onze klanten een prospect moeten verliezen bij de laatste horde. Entersekt is toegewijd aan het helpen van banken en andere ondernemingen om inschrijving op afstand te vereenvoudigen, terwijl verzekerd wordt dat de aanvragers zijn wie ze beweren dat ze zijn.”

Alex Sinclair, chief technology officer van de GSMA, verklaarde: “Met Mobile Connect vervult de mobiele industrie een belangrijke rol in de digitale identiteitsruimte. Hierdoor hebben gebruikers controle over hun eigen gegevens en worden zowel consumenten als bedrijven en overheden in staat gesteld om met elkaar te communiceren en toegang te krijgen tot online diensten in een handige, private en vertrouwde omgeving.”

Over Entersekt

Entersekt is een innovator van ‘mobile-first’ fintech-oplossingen. Financiële dienstverleners en andere ondernemingen vertrouwen op haar gepatenteerde mobiele identiteitssysteem om te voorzien in zowel veiligheid als het beste op het gebied van nieuwe digitale ervaringen voor hun klanten, ongeacht het servicekanaal. Ga voor meer informatie naar www.entersekt.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Entersekt
Jeanne Maartens, +27 21 815 2800
SVP Marketing

Check out our twitter: @NewsNovumpr