Platform161 verbetert het advertentieplatform met de IP Intelligence-oplossing van Digital Element, NetAcuity PulseTM
LONDEN–(BUSINESS WIRE)–
De toonaangevende IP-geolocatietechnologie ingezet om beoogd rendement te verbeteren
Digital Element, de wereldwijde provider van geolocatiegegevens en -diensten, heeft vandaag aangekondigd dat Platform161, een wereldwijd actief en toonaangevend programmatisch advertentiebedrijf, de doelgerichte aanpak op een nieuw niveau brengt door te upgraden naar NetAcuity PulseTM.
Flexibel en aanpasbaar, dat zijn de sleutelwoorden voor Platform161, een specialist in DSP, dat op maat gemaakte digitale ecosystemen ontwerpt voor adverteerders, agentschappen en uitgevers. Het bedrijf is trots op de nauwkeurigheid van de database en de mogelijkheid om voor alle markten, die allemaal een specifieke aanpak nodig hebben, gelokaliseerde campagnes te leveren.
Het partnerschap met Digital Element ging in 2011 van start met de invoering van de NetAcuity EdgeTM oplossing, en deze upgrade naar NetAcuity Pulse vergrootte het bereik, de nauwkeurigheid, en de doelgerichtheid door gebruik te maken van nieuwe inzichten verkregen door het combineren van met wifi verbonden mobiel verkeer en een analyse van de internetinfrastructuur. Dit levert Platform161 een ongekende geografische doelgerichte precisie op IP-basis op voor online adverteren op meerdere apparaten, wat resulteert in minder verspilde impressies en een hoger rendement voor de clientèle.
“We wisten vanaf het begin dat de geotargetinggegevens die beschikbaar waren in offertes van SSP’s niet de nauwkeurigheid konden leveren die we nodig hebben en we kozen ervoor om met Digital Element samen te werken vanwege de ijzersterke reputatie en de zeer gefragmenteerde gegevens,” als Themer Abouraya, Chief Product Officer, Platform161. “Door te upgraden naar NetAcuity Pulse, kunnen we onze klanten een verbeterde aanpak met de meest nauwkeurige gegevens die er zijn, bieden – hierdoor kunnen ze hun eigen specifieke aanbieding creëren met strakke verzorgingsgebieden en variërende budgetten. Sinds de beslissing om te upgraden naar NetAcuity Pulse is het aantal leveringen gestegen aangezien we meer beschikbare gegevens hebben en zodoende meer doelgerichte overeenkomsten bij zelfs de meest gefragmenteerde geo datapunten.”
NetAcuity van Digital Element maakt gebruik van een netwerk van IP-locatie-informatie afkomstig van mobiele toestellen, miljarden locatietransacties op het toestel, en de routinginfrastructuur van het internet. Deze nauwkeurigere – en toch privacygevoelige – wereldwijde online doelgerichte methode is gebaseerd op waar een gebruiker zich bevindt en verbonden is op een specifiek tijdstip, ongeacht het toestel. Informatie kan inclusief of exclusief zijn of de verbinding via wifi plaatsvond, de geografische locatie van de gebruiker op een bepaald tijdstip, en of er gebruik werd gemaakt van een residentiële of zakelijke hotspot.
Kate Owen, Vice President Digital Element, Noord-Europa, zei: “De vraag naar zeer doelgerichte campagnes – met relevante berichten gericht op een specifiek publiek voor optimale betrokkenheid – stijgt. Klanten verwachten het, en adverteerders willen het – maar zijn zich bewust van de problemen veroorzaakt door onbetrouwbare gegevens. Bij Platform161 is de nauwkeurigheid van gegevens heel belangrijk, en dankzij de upgrade naar NetAcuity Pulse kunnen de klanten gerust zijn dat hun gepersonaliseerde campagnes zo effectief mogelijk zijn.”
Over Digital Element
Digital Element verstrekt sinds 1999 wereldwijde geolocatiegegevens en -diensten die altijd, overal relevant zijn en context toevoegen aan online initiatieven – van desktops tot mobiele toestellen. De gepatenteerde technologie van het bedrijf is gecertificeerd en geaccrediteerd om actuele toegang te verlenen tot accurate en betrouwbare locatieinformatie zonder dat dit een inbreuk betekent op de privacy van internetgebruikers. Al meer dan 20 jaar vertrouwen veel van de wereldwijd grootste websites, merken, beveiligingsbedrijven, advertentienetwerken, sociale media-platforms en mobiele uitgevers op de technologie van Digital Element voor doelgericht adverteren, lokaliseren van content, verbeteren van analyses, en het beheren van rechten op inhoud als ook het detecteren en voorkomen van fraude.
Ga naar www.digitalelement.com voor meer informatie over hoe u de kracht van locaties kunt inzetten in de online wereld. Volg ons op LinkedIn en Twitter @DigitalElement en vind ons leuk op Facebook.
Digital Element heeft hoofdkantoren in Atlanta en Londen en is een divisie van Digital Envoy Inc.
Over Platform161
Platform161 is de toonaangevende specialist in op maat gemaakte DSP. Het bedrijf werd in 2008 in Amsterdam opgericht en ontwikkelt flexibele oplossingen voor adverteerders, agentschappen en uitgevers. Platform161 is gebaseerd op de zakelijke behoeften van elke klant en creëert een op maat gemaakt ecosysteem dat een duurzame groei in resultaten garandeert. Dankzij een duidelijke focus op de vraag is Platform161 een neutrale partner die onafhankelijk van doel-conflicten en verslechtering van prestaties werkt.
Het bedrijf was een van de eersten die de Gedragscode voor Gestandaardiseerd Programmatisch Adverteren in Duitsland ondertekende. Het hoofdkantoor van Platform161 ligt in Amsterdam en het bedrijf heeft verder nog kantoren in Stockholm, Hamburg, Madrid, New York en Zuid-Afrika.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20181009005133/nl/
Contacts
Digital Element
Naomi Whittome
naomi.whittome@digitalelementpr.com
Tel: +44 (0)203 642 1124