17:09 uur 14-11-2018

Jam City en Disney maken meerjarige samenwerking bekend voor ontwikkeling van mobiele games

LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)–

Jam City gaat een aantal nieuwe mobiele games ontwikkelen gebaseerd op iconisch IP van Pixar en Walt Disney Animation Studios en wordt de nieuwe uitgever van de populaire game Disney Emoji Blitz

Jam City, een leider op het gebied van mobiel entertainment, heeft vandaag een meerjarige samenwerking bekendgemaakt met Disney voor het ontwikkelen van mobiele games, in het kader waarvan Jam City Disney’s populaire mobiele game Disney Emoji Blitz overneemt. Medewerkers van de Glendale Games Studio van Disney zullen zich bij Jam City voegen en Disney Emoji Blitz verder ontwikkelen en uitbreiden als onderdeel van het Jam City-team. Jam City heeft ook het recht om nieuwe mobiele games te ontwikkelen die op bekende personages en verhalen van Pixar en Walt Disney Animation Studios zijn gebaseerd. De eerste game die Jam City en Disney willen ontwikkelen is een mobiele game gebaseerd op het vervolg van Disney Animations Frozen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20181114005013/nl/

Jam City and Disney Announce Multi-Year Mobile Games Development Partnership (Graphic: Business Wire ...

Jam City and Disney Announce Multi-Year Mobile Games Development Partnership (Graphic: Business Wire)

“Jam City is trots op zijn nieuwe samenwerking met Disney,” zegt Chris DeWolfe, medeoprichter en CEO van Jam City. “Disney is toonaangevend op het gebied van geliefde personages en merken die al decennialang generaties fans betoveren. Door Jam City’s leiderspositie in mobiel entertainment, dat gebaseerd is op iconisch entertainment-IP, is ons bedrijf de ideale partner om een serie nieuwe mobiele games te ontwikkelen met de meest populaire franchises van Disney.”

“Alhoewel onze licentie-activiteiten voor games van Disney Animation en Pixar het afgelopen jaar zijn toegenomen en we verschillende topontwikkelaars hebben die Disneygames ontwikkelen, vertegenwoordigt deze deal met Jam City een belangrijke kans voor langere tijd voor onze gameshandel en voor games van Disney en Pixar in de toekomst,” zegt Kyle Laughlin, Senior Vice President of Games and Interactive Experiences bij Disney. “We staan te popelen om te zien welke groei Jam City en het ongelooflijk getalenteerde team van Disney Emoji Blitz teweeg zal brengen bij de nu al succesvolle game en franchise en hoe Jam City zijn wereldwijde slagkracht en expertise in het ontwikkelen van succesvolle, blijvende mobiele games zal inzetten voor de nieuwe games.”

In Disney Emoji Blitz verzamelen en matchen spelers honderden emoji’s van Disney Animation, Pixar en Star Wars. Spelers van de game winnen daarnaast prijzen, voltooien missies en ontdekken nieuwe emojipersonages van Disney Animations Wreck-It Ralph, Mickey Mouse & Friends, Disney Villains, Pixars Toy Story en meer. Disney Emoji Blitz laat gebruikers opgaan in het spel door een unieke match-3 blitzgame te combineren met een emoji-verzamelmechanisme.

Disney Emoji Blitz is nu verkrijgbaar in de App Store en Google Play. Andere gratis mobiele titels die onder de overeenkomst tussen Jam City en Disney worden ontwikkeld zullen wereldwijd beschikbaar zijn in de App Store en Google Play.

Over Jam City

Jam City is een leider op het gebied van mobiel entertainment en levert unieke games waar de speler helemaal in kan opgaan die een breed mondiaal publiek aanspreken. Jam City werd in 2010 opgericht door Chris DeWolfe, mede-oprichter en CEO van MySpace, en Josh Yguado, voormalig bestuurslid van 20th Century Fox. Jam City is het creatieve brein achter een aantal van de meest verkochte en langstlopende sociale games voor mobiele apparatuur, waaronder Cookie Jam (winnaar van Facebook ‘Game of the Year’) en Panda Pop. Jam City is de favoriete studio voor Hollywood, omdat het meeslepende mobiele games met een spannend verhaal heeft ontwikkeld voor iconische entertainmentmerken als Harry Potter, Family Guy en Marvel Avengers. Jam City heeft studio’s in Los Angeles (HQ), San Francisco, San Diego, Bogota en Buenos Aires. Het Jam City-team staat bekend om zijn creatieve uitmuntendheid en technologische innovatie op belangrijke gebieden, waaronder storytelling, data science en doelgroepstatistieken.

Over Disney Parks, Experiences and Consumer Products

Disney Parks, Experiences and Consumer Products is het bedrijfssegment van de Walt Disney Company (NYSE:DIS) dat de magie van Disney’s verhalen, personages en franchises naar het dagelijks leven van gezinnen en fans over de hele wereld brengt om onvergetelijke herinneringen te scheppen. De unieke reis- en recreatiebedrijven van de Walt Disney Company omvatten zes resorts in de Verenigde Staten, Europa en Azië; een cruiseschip van wereldklasse; een luxe vakantieoord voor gezinnen in Hawaï; een populaire vakantieclub; en een bekroond bedrijf voor familie-avonturen onder begeleiding. Disney’s mondiale consumentenproductenactiviteiten omvatten het toonaangevende licentiebedrijf; de grootste uitgever van kinderboeken; Disney Store-locaties overal ter wereld; en het Disney e-commerce-platform. Deze ervaringen worden door Walt Disney Imagineering gecreëerd: de innovatieve kracht die toezicht moet houden op de producten en ervaringen van wereldklasse van het segment — van landen waarin spelers zich compleet kunnen verliezen tot interactief speelgoed en alles wat daartussen zit.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Jam City
Sarah Ross, 310-924-1404
sarahr@jamcity.com
of
Disney
Amanda Gonzalez, 415-623-1159
amanda.gonzalez@disney.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr