14:44 uur 27-11-2018

Corona lanceert plasticvrije sixpack-ringen

MEXICO CITY–(BUSINESS WIRE)–

  • Corona wordt het eerste wereldwijde biermerk om 100% plasticvrije sixpack-ringen uit te testen.
  • De nieuwe ringen worden aan het begin van het jaar getest in Mexico, met plannen om ze het volgende jaar in het Verenigd Koninkrijk te testen.

Corona heeft aangekondigd dat het plasticvrije sixpack-ringen gaat testen in geselecteerde markten als onderdeel van de verbintenis van het merk met Parley for the Oceans om de branche te leiden met milieuvriendelijke verpakkingen. Zowel Corona als Parley hebben een gezamenlijke missie om de oceanen en stranden van de wereld te beschermen tegen plasticverontreiniging in de zee. Het partnerschap begon met een belofte om tot 2020 100 eilanden te beschermen en wordt uitgebreid met het nastreven van schaalbare innovatie die de status quo kan veranderen. Aangezien er elk jaar ongeveer 8 miljoen ton plastic in de oceaan terechtkomt1, moet dit probleem op meerdere fronten worden aangepakt. Daarom heeft Corona de AIR-strategie van Parley overgenomen om plastic niet alleen zoveel mogelijk te ‘vermijden’ (Avoid) en te ‘onderscheppen’ (Intercept), maar ook om oplossingen die gebruik maken van het materiaal te helpen ‘herontwerpen’ (Redesign).

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20181127005070/nl/

(Photo: Business Wire)

(Photo: Business Wire)

“Onze oceanen staan onder druk. In snel tempo vernietigen we het erin aanwezige leven en de chemie waardoor ons bestaan mogelijk is. Daarom doen we een beroep op de weinigen die de leiding nemen als het gaat om waarachtige verandering. Degenen die samen met ons de toekomst vormgeven. Corona is zo’n verdediger van de oceanen, een krachtige bondgenoot in onze strijd tegen vervuiling van de zee door plastic – en bij het opbouwen van de materiaalrevolutie die ons daarna verder zal leiden. We delen het doel om plastic in fasen definitief achter ons te laten, omdat we ons de toxische gevolgen ervan gewoon niet meer kunnen veroorloven,” aldus Cyrill Gutsch, oprichter en CEO van Parley for the Oceans.

Hoewel Corona voornamelijk is verpakt in glas en houtvezelplaat, ziet het merk een mogelijkheid om een gemeenschappelijke bron van plastic te helpen herontwerpen in de categorie: sixpack-ringen. De plasticvrije ringen die getest worden, zijn gemaakt van biologisch afbreekbare vezels op basis van planten, met een mix van bijproductafval en composteerbare materialen. Als deze in het milieu achterblijven, vallen ze uiteen in organisch materiaal dat niet schadelijk is voor dieren in het wild, terwijl de standaard sixpack-ringen zijn gemaakt van een afbreekbare vorm van polyethyleen die leidt tot steeds kleinere stukken plastic als het niet wordt gerecycled. Hoewel de meeste plastic ringen recyclebaar zijn, is de realiteit dat het grootste deel van al het ooit gemaakte plastic niet is gerecycled2 – wat de motivatie is voor merken zoals Corona om oplossingen te ontwikkelen die het materiaal volledig elimineren. Dat traject begint in het thuisland Mexico van het merk, waar de plasticvrije ringen aan het begin van het jaar in Tulum zullen worden getest.

“Het strand is een belangrijk onderdeel van het DNA van Corona en we hebben met Parley samengewerkt om het probleem in de frontlinie, waar het plastic zich fysiek ophoopt, aan te pakken,” stelde Evan Ellman, Corona Better World Director. “We erkennen bovendien de invloed die een wereldwijd merk als Corona kan hebben op de industrie en met de steun van Parley streven we naar schaalbare oplossingen zoals plasticvrije sixpack-ringen die een nieuwe standaard kunnen worden om plastic voorgoed te vermijden.”

Sinds de samenwerking in 2017 is gestart, hebben Corona en Parley meer dan driehonderd opruimacties uitgevoerd in meer dan 15 landen, waaronder de Maldiven, Palau, Mexico, Dominicaanse Republiek, Chili, Indonesië, Italië, Zuid-Afrika en Australië, met meer dan zevenduizend vrijwilligers van meer dan tweehonderd locaties die deelnamen aan het project. Hierbij werd in totaal meer dan 1,3 miljoen kg plastic afval opgehaald.

1

https://www.nationalgeographic.com/magazine/2018/06/plastic-planet-waste-pollution-trash-crisis/

2

https://www.economist.com/graphic-detail/2018/03/06/only-9-of-the-worlds-plastic-is-recycled

Over Parley for the Oceans

Parley for the Oceans is het wereldwijde netwerk waar makers, denkers en leiders van de creatieve sectoren, merken, overheden en milieugroeperingen bijeenkomen om het bewustzijn ten aanzien van de schoonheid en kwetsbaarheid van de oceanen te vergroten en samen te werken aan projecten die een einde kunnen maken aan de vernietiging ervan. De organisatie heeft allianties gesloten met grote bedrijven, waaronder adidas, Anheuser Busch InBev (Corona), American Express; de Verenigde Naties; de Malediven en collaborateurs verspreid over de werelden van wetenschap, kunst, mode, design, entertainment, sport en ruimte- en oceaanverkenning. Ga voor meer informatie naar: www.parley.tv

Over Corona

Corona werd geboren in Mexico en is het toonaangevende biermerk in het land en het populairste Mexicaanse bier wereldwijd dat naar meer dan 180 landen wordt geëxporteerd. Corona Extra werd voor het eerst gebrouwen in 1925 in de Cervecería Modelo in Mexico-Stad.

Corona is een pionier in de bierindustrie door als eerste een transparante fles te gebruiken die de zuiverheid en de hoge kwaliteit aan de wereld laat zien. Elke glazen fles wordt geproduceerd in een glasfabriek in Mexico die eigendom is van het merk. De artwork die op de fles te vinden is, wordt geverfd, wat onze toewijding aan kwaliteit in onze verpakking en aan ons Mexicaans erfgoed onderstreept.

Geen enkele Corona is compleet zonder de limoen. Het limoenritueel, dat op natuurlijke wijze karakter, smaak en verfrissing toevoegt, is een integraal onderdeel van het bieden van een ervaring die echt uniek is voor Corona. Het merk is synoniem met het strand en een viering van de tijd die buitenshuis doorgebracht wordt. Het nodigt mensen uit om een pauze te nemen, zich te ontspannen en te genieten van de eenvoudige geneugten van het leven. Ga voor meer informatie naar www.corona.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Lauren Bishop, Alison Brod Marketing + Communications
Corona@alisonbrodmc.com | 212-230-1800

Aimee Baxter, Anheuser-Busch InBev
Aimee.Baxter@ab-inbev.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr