Media Press Group neemt Plurimedia over, een marktleider in de productie van tv metadata in Frankrijk
SCHINDELLEGI, Zwitserland–(BUSINESS WIRE)– De kapitaalgroep Media Press heeft de firma Plurimedia overgenomen van Hachette Filipacchi Media, een dochteronderneming van Lagardère Active. Het verenigen van de krachten van Media Press en Plurimedia samen zal een aanzienlijke versterking betekenen voor onze dienstverlening in de regionale sector.
Plurimedia is marktleider in het aanbieden van tv metadata en redactionele diensten in Frankrijk op het gebied van tv en cinema, amusement en lifestyle.
De kapitaalgroep Media Press is één van de marktleiders op de Europese markt van tv metadata. Met behulp van redacties in 14 verschillende landen, kan Media Press ingewikkelde IT oplossingen, en een breed aanbod van redactionele diensten, aanbieden.
De acquisitie van Plurimedia door Media Press is goed nieuws voor de klanten van de Franse firma. Zowel de klanten van de gedrukte magazines als de digitale media zullen nu gebruik kunnen maken van de jarenlange ervaringen in deze branche, de betrouwbare diensten, de rijke producten portfolio en de innovatieve technische oplossingen van Media Press. In het bijzonder krijgen ze toegang tot twee van de belangrijkste redactionele systemen van Media Press: TvMan next © : Het meest geavanceerde redactionele systeem voor de verwerking van de tv gegevens, inclusief een cloud matig systeem om de metadata te beheren en Hubert © een systeem voor het verzorgen van complete dagblad en tv magazines pagina’s.
Zoals Krzysztof Cechnicki de oprichter en bedrijfsleider van Media Press zelf heeft gezegd “In het licht van de constante veranderingen in de TV en amusements branche beschikt Media Press over de juiste instrumentaria om aan de complexe en veelzijdige wensen van de tv kijker te voldoen. De integratie van Plurimedia met de Media Press kapitaalgroep zal vele voordelen bieden voor onze huidige klanten en partners en nieuwe wegen openen in de pan europese gestandaardiseerde dienstverlening binnen de tv metadata markt.
Over de Media Press group
Media Press specialiseert zich al meer dan 30 jaar in het aanbieden van complexe diensten op het gebied van het verwerken van de tv en radio metagegevens. De groep telt 550 medewerkers op 20 verschillende lokaties verspreidt over 14 verschillende landen. De groep biedt haar diensten aan, bij 700 verschillende klanten in Europa. Media Press verwerkt en bewerkt gegevens van 5300 tv en radio zenders in 28 verschillende talen. Per maand levert de groep 33.000 reeds opgemaakte pagina’s, die in een oplage van 80 miljoen exemplaren circa 100 miljoen huishoudens bereiken.
De klanten van Media Press zijn onder andere ncplus, Liberty Global (UPC), Sky, Bauer Media Group, Aller Media, Funke Mediengruppe, Bertelsmann, Swisscom, Frankfurter Allgemeine Zeitung en de Süddeutsche Zeitung.
Media Press en Plurimedia zijn allebei grondleggers en leden van de Europese Metadata Groep. In het kader van de TEMDG werken zij samen om hun aanbod van tv metagevens en diensten te perfectionaliseren, om te voldoen aan de wensen van de klanten ten behoeve van de gedrukte en de digitale mediavormen.
Contacts
Voor meer informatie willen wij u verzoeken contact op te nemen met Christian Töpper:
christian.topper@media-press.
Phone: +48 664 991812
View this news release online at:
http://www.businesswire.com/
Media Press Group Purchases Plurimedia in a Landmark TV Metadata Acquisition
SCHINDELLEGI, Switzerland–(BUSINESS WIRE)– Media Press Group has acquired Plurimedia from Hachette Filipacchi Presse, a subsidiary of Lagardère Active. Media press Group and Plurimedia are teaming up in a major consolidation deal for the sector.
A leader in France, Plurimedia is a provider of TV metadata and editorial services, specialized in TV, cinema, lifestyle and entertainment.
Media Press Group is the leading TV metadata player in Europe. With offices in 14 countries, Media Press Group provides IT solutions as well as extensive editorial services in 28 languages.
Media Press’ Plurimedia acquisition is welcome news for Plurimedia’s print and digital platform customers who can now benefit from Media Press’ extensive experience, reliable services, broader product portfolio as well as innovative technologies such as Media Press’ proprietary, real-time, cloud-based metadata management solution, TvMan© and the advanced media production and CMS solution, Hubert©.
Media Press founder and chairman Kris Cechnicki said, “In today´s ever changing TV and entertainment industry, Media Press Group provides crucial resources for an integrated TV user experience. By integrating Plurimedia into the Media Press Group family, our clients and partners will benefit from a pan-European, unified content and services offering.”
ABOUT MEDIA PRESS GROUP
Media Press has more than 30 years of experience in the metadata industry and specializes in the provision of deep, localized coverage of TV and Radio metadata. Its 550 co-employees, located in 20 offices across 14 countries support 700 clients, and currently curate over 5,300 TV and Radio channels and 33,000 print and digital pages/month. The company has over 10 Mio. images in its database and supports the print circulation of 80 Mio. editions every month in almost 300 unique media brands and to over 100 Mio. households.
Media Press’s clients include, among others, Liberty Global, Sky, Bauer Media Group, Aller Media, Funke Mediengruppe, Bertelsmann, Swisscom, Frankfurter Allgemeine Zeitung and Süddeutsche Zeitung.
Media Press Group and Plurimedia are both founder members of The European Metadata Group (https://theeuropeanmetadatagroup.com/). TEMDG brings industry suppliers of TV and radio metadata together to set the best standards for print, online and mobile users.
View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190301005238/en/
Contacts
christian.topper@media-press.tv
Phone: +48 664 991812