Bekendmaking van ‘s werelds beste luchthavens wat betreft klantbeleving
MONTREAL–(BUSINESS WIRE)– Airports Council International (ACI) World heeft vandaag de winnaars bekendgemaakt van de wereldberoemde Airport Service Quality Awards, waarmee de luchthavens worden bekroond die de beste klantervaring bieden.
Kempegowda International Airport in Bangalore, India won de allereerste ASQ Arrivals Award op basis van de nieuwe aankomstenenquête, en is daarmee de eerste luchthaven die zowel een Departures Award als een Arrivals Award in de wacht heeft gesleept.
Tot de gebruikelijke winnaars van over de hele wereld behoren Indianapolis International Airport, Beijing Capital International Airport, Singapore Changi Airport, Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Chhatrapati Shivaji International Airport in Bombay, Indira Gandhi International Airport in Delhi, Shanghai Pudong International Airport en Sheremetyevo International Airport.
Dit jaar wonnen diverse luchthavens hun eerste ASQ Award, waaronder Aeropuerto Internacional Ramón Villeda Morales in Honduras, alsmede de luchthavens in Dublin, Oslo, Helsinki, Southampton, Bristol en London City. Ook de Spaanse luchthavens Aeropuerto de Almería, Aeropuerto de Girona, Aeropuerto de Melilla, Aeropuerto de Zaragoza en Aeropuerto de Alicante-Elche vielen voor het eerst in de prijzen. Fort McMurray Airport in Canada en Muscat Airport in Oman zijn eveneens nieuwkomers in de gelederen van de ASQ Awards-winnaars. Verder hebben ook diverse eerdere winnaars zich opnieuw prominent laten zien met hun topprestaties.
In de nieuwe categorie “Best Infrastructure and Facilitation” vielen maar liefst zeven Indonesische en acht Chinese luchthavens in de prijzen binnen hun respectieve categorie op basis van omvang.
“De Airport Service Quality Awards bekronen de prestaties van luchthavens wat betreft het leveren van de beste klantbeleving, en ze vertegenwoordigen de hoogste erkenning die luchthavenexploitanten wereldwijd kunnen ontvangen,” aldus Angela Gittens, Director General van ACI World.
“Zowel in de traditionele als in de nieuwe categorieën hebben deze luchthavens ingespeeld op de veranderende behoeften van passagiers door een betere service en prijswinnende prestaties te leveren.”
“Luchthavens realiseren zich dat het bieden van een betere klantbeleving een belangrijk zakelijk element is in een sector waarin de concurrentie voortdurend toeneemt. De ASQ Awards van ACI is het enige wereldwijde programma dat objectieve metingen en benchmarks voor luchthavens biedt, om hen te helpen hun prestaties te verbeteren.”
De winnende luchthavens zullen aanwezig zijn bij de uitreiking van de ASQ Awards tijdens de tweede Customer Experience Global Summit van de ACI in september op Bali, Indonesië.
Het ASQ Departures-programma meet de tevredenheid van passagiers aan de hand van 34 belangrijke prestatie-indicatoren. Driekwart van ’s werelds 100 drukste luchthavens neemt deel aan het programma. Dit betekent dat meer dan de helft van de 8,3 miljard reizigers wereldwijd een ASQ-luchthaven aandoet.
Bekijk hier de lijst van de winnaars van de ASQ Awards van dit jaar.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190306005008/nl/
Contacts
ACI World
Anita Berthier
+1-514-373-1254
mediarelations@aci.aero