Ingenico’s nieuwe betaaldienst LinkPlus biedt eenvoudige en veilige betaling via een link
LinkPlus verbindt bedrijven en hun klanten in een beter beveiligde omgeving, waardoor directe aankopen worden bevorderd
AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 – ING),
marktleider op het gebied van betaaldiensten, lanceert LinkPlus, een eenvoudige en veilige oplossing voor online bedrijven die telefonisch aankopen aannemen. Met de dienst kunnen online bedrijven betalingen verzenden via een link of QR-code, waardoor het niet meer nodig is onbeveiligde creditcardgegevens of bankgegevens handmatig te verwerken.
Ondanks de inspanningen van luchtvaartmaatschappijen, hotels, winkels en andere bedrijven boeken klanten diensten nog steeds indirect telefonisch. Bezorgdheid om een gebrek aan beveiliging, beperkte betaalopties en onhandige boeksystemen vormen slechts een paar van de factoren die klanten ervan weerhouden directe aankopen te doen.
LinkPlus pakt deze problemen aan door een interface te bieden voor een beveiligde, gehoste omgeving waarbinnen kaartbetalingen volledig PCI-conform kunnen worden verwerkt zonder dat er lokaal bij het bedrijf gevoelige gegevens worden opgeslagen. Het nieuwe systeem van Ingenico biedt ook ondersteuning bij complexe beveiligingsprocedures en wet- en regelgeving.
Een probleemloos, intuïtief betaalproces is een belangrijk onderdeel om conversie te verhogen en het vertrouwen van de klant te vergroten. LinkPlus stelt bedrijven ook in staat omzet in buitenlandse valuta te genereren en voorkomt kosten en risico’s door de flexibiliteit te bieden om een marge toe te voegen aan de dagelijkse basiswisselkoersen.
“LinkPlus stelt bedrijven in staat hun klanten een hoogwaardige betaalervaring te bieden”, aldus Gabriel de Montessus, senior vicepresident Global Online (Retail BU) van Ingenico Group. “Callcenters en klantenserviceteams kunnen nu meerdere betaalmethoden in verschillende valuta aanbieden met snelle autorisatie, betere beveiliging en een beter pagina-design. Dit zal er in veel gevallen voor zorgen dat klanten in plaats van alleen rond te kijken iets kopen en mogelijk zelfs terugkeren.”
Des Pugson, senior vicepresident/algemeen directeur van Banyan Tree Hotels & Resorts, het bedrijf dat het LinkPlus-platform voor het eerst gebruikte, is erg tevreden met het selfserviceportaal omdat klanten hun creditcardgegevens nu niet meer hoeven door te faxen of e-mailen. Dit betekent dat de hotelgroep niet langer handmatig onbeveiligde creditcardgegevens hoeft te verwerken.
“Klantervaring is onze ultieme prioriteit. Onze gasten kunnen hun transactie nu handig online afronden met een verbeterde beveiliging, in een betrouwbare, gehoste omgeving”, voegt Des Pugson hieraan toe. “Ook kan efficiënter worden omgegaan met passagiers die niet op komen dagen en annuleringen.”
Over Ingenico Group
Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 – ING) is de wereldwijde marktleider op het gebied van naadloze betaalprocessen die slimme, betrouwbare en beveiligde oplossingen biedt om de handel in alle kanalen te bevorderen: in de winkel, online en mobiel. Via het grootste netwerk voor de aanvaarding van betalingen ter wereld leveren we beveiligde betaaldiensten met een lokale, nationale en internationale focus. Financiële instellingen en winkels wereldwijd, van kleine handelaars tot een aantal van de bekendste internationale merken, vertrouwen op ons. Onze diensten stellen handelaars in staat betalingen te vereenvoudigen en de beloften van hun merken waar te maken.
www.ingenico.com twitter.com/ingenico
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190509005492/nl/
Contacts
Dylan Prins
Manager Communicatie Global Online, Ingenico Group
Dylan.prins@ingenico.com
+31 (0) 6 12 15 80 03