WarnerMedia Innovation Lab blijft zich sterk maken voor toekomstige technologie met verschillende belangrijke aankondigingen
Lab kondigt fysieke ruimte in NYC aan met 5G-capaciteit, partnerschappen met WarnerMedia Ad Sales en AT&T’s Xandr en de aanstelling van een ontwerpbureau
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Het WarnerMedia Innovation Lab heeft vandaag verschillende belangrijke aankondigingen gedaan die de toewijding aan de nieuwste technologie en aan de incubatie van nieuwe consumentgerichte producten, diensten en ervaringen verder verdiepen. Deze bekendmakingen omvatten de locatie van de fysieke ruimte in New York City die wordt aangedreven door het 5G-netwerk van AT&T, waardoor het een van de eerste permanente 5G-ervaringscentra van AT&T wordt. Het Lab maakte ook verdere details openbaar over de samenwerkingsverbanden met WarnerMedia Ad Sales en met Xandr, het geavanceerde reclame- en analysebedrijf van AT&T. Ten slotte kondigde het Lab de benoeming aan van een architectenbureau om het ontwerp van de fysieke ruimte te leiden.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190617005824/nl/
WarnerMedia Innovation Lab Continues to Lean into Future Tech with Several Key Announcements (Photo: Business Wire)
Het WarnerMedia Innovation Lab wordt een nieuwbouwcomplex van meer dan 1.800 vierkante meter in de wijk Chelsea in Manhattan, met een immersieve zone voor het tonen van consumentenklare ervaringen zichtbaar voor het publiek, flexibele ruimten voor binnen- en buitenevenementen, speciale R&D-omgevingen en een open en collaboratieve moderne werkruimte.
“Het Lab is niet alleen een technologie-incubator, maar ook een droomfabriek voor ons om de verwondering te creëren waarvan de fans van WarnerMedia zijn gaan houden en die ze verwachten,” aldus Jesse Redniss, GM, WarnerMedia Innovation Lab. “Hier zullen we het beste uit de creatieve vertelkunstmogelijkheden van WarnerMedia combineren met de geavanceerde technologie van AT&T en onze partners om ervaringen te leveren waar je een leven lang over zult horen praten.”
Het Lab, dat gepland staat om zijn deuren begin 2020 te openen voor strategische partners en de cross-business unit-teams van WarnerMedia, zal 5G-ervaringen tot leven brengen door middel van exploratie- en ontwikkelingsinitiatieven, waardoor een realtime gevirtualiseerd samenwerkingsecosysteem tussen WarnerMedia en het AT&T-aanbod mogelijk wordt gemaakt. Het nieuws van vandaag toont opnieuw de toewijding van AT&T om 5G op alle WarnerMedia-locaties te bieden. Van het Innovation Lab in New York City tot Warner Bros. in Los Angeles, op tijd voor AT&T SHAPE, tot The Lounge by AT&T in Seattle en de WarnerMedia-studio’s in Atlanta, 5G heeft het vermogen om de manier waarop de content van WarnerMedia wordt gecreëerd en geconsumeerd te transformeren.
“Door van geheel AT&T gebruik te maken, kunnen we de nieuwste 5G-technologie combineren met immersieve contentervaringen en geavanceerde reclamemogelijkheden,” aldus David Christopher, president van AT&T Mobility and Entertainment. “Het WarnerMedia Innovation Lab zal een ruimte zijn waar ontwikkelaars, makers en bezoekers zullen worden geïnspireerd om de grenzen van entertainment te verleggen, allemaal aangedreven door het bedrijf dat de VS voor het eerst liet kennis maken met de kracht van mobiele 5G.”
WarnerMedia’s toewijding aan het vermogen van het Lab om een revolutie teweeg te brengen in de algehele fanervaring, omvat ook reclame. Dan Riess, hoofd Advanced Advertising and Branded Content bij WarnerMedia Ad Sales, merkte op: “Verhalen vertellen zit in het DNA van ons bedrijf, en een deel van die ervaring is hoe van de content wordt genoten, inclusief de reclame. Het Lab is een essentieel onderdeel van ons testen en leren van de nieuwe ervaringen op het gebied van reclame die we op de markt zullen brengen.”
Het WarnerMedia Innovation Lab wordt ook ondersteund door consumenteninzichten en technologie van Xandr, het geavanceerde reclame- en analysebedrijf van AT&T, terwijl het nieuwe reclamemogelijkheden blijft testen en ontwikkelen die merkboodschappen relevanter en boeiender maken voor consumenten. Deze krachtige combinatie levert innovatieve consumentenervaringen op en bevordert een ondernemersgeest in het hele merkenportfolio van WarnerMedia.
“Xandr zoekt dagelijks naar nieuwe, innovatieve manieren om marketeers te helpen en een betere kijkervaring voor consumenten te creëren,” stelde Kirk McDonald, CMO, Xandr. “Door samen te werken met onze collega’s bij AT&T Communications en WarnerMedia zijn we uniek gepositioneerd om nieuwe reclame-innovaties te ontwikkelen die de consument boeien en zorgen voor integrale feedback voor marketeers en merken. Het WarnerMedia Innovation Lab zal de acceptatie van nieuwe reclameformats versnellen en een omgeving bieden om ons collaboratieve werk te demonstreren.”
Dankzij de nieuwe vorderingen op het gebied van reclame kunnen marketeers leren hoe hun boodschappen resoneren met kijkers, terwijl het Lab een nieuw evenwicht onthult in de relatie tussen reclame, technologie en content. De innovaties omvatten MR/VR-toepassingen, 5G-toepassingen die nieuwe reclamemogelijkheden verbeteren en betere UI/UX-ervaringen om ervoor te zorgen dat reclame ertoe doet (Make Advertising Matter).
Architectenbureau Design Republic heeft het serviceproject toegekend gekregen voor de fysieke ruimte van het Lab in NYC. Het werk hieraan gaat deze zomer van start. Design Republic is een bekroond architectonisch ontwerpbureau dat gespecialiseerd is in ontwerp voor de zakelijke werkplaats, retail en mediatechnologie. Het werd gekozen op basis van hun cultuur dat past bij WarnerMedia en hun innovatieve benadering en ontwerpconcepten, zoals blijkt uit recent werk met klanten zoals Nasdaq, Bvlgari en WarnerMedia’s eigen Bleacher Report.
“Design Republic is zeer verheugd om opnieuw met WarnerMedia te werken voor deze gelegenheid,” verklaarde Inga Kruliene, LEED AP, medeoprichter en Principal, Design Republic. “We beginnen graag aan dit traject terwijl we het verhaal achter het Innovation Lab ontwikkelen en voor leven en opwinding in deze werkelijk immersieve ervaring zorgen.”
Ga voor meer informatie naar www.warnermediagroup.com.
Over WarnerMedia
WarnerMedia is een toonaangevend media- en entertainmentbedrijf dat premium en populaire content van een uiteenlopende reeks getalenteerde verhalenvertellers en journalisten maakt en distribueert naar een wereldwijd publiek via haar consumentenmerken, waaronder: HBO, Warner Bros., TNT, TBS, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, truTV en anderen.
WarnerMedia is onderdeel van AT&T Inc. (NYSE:T).
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190617005824/nl/
Contacts
Ashok Sinha
Ashok.Sinha@turner.com
212-275-5447
Lisa Marzullo
Lisa.marzullo@turner.com
212-275-6190