Mary Kay maakt baanbrekende bevindingen op het gebied van het behoud van de vochtbalans (anti-gravity) bekend tijdens de 49e jaarlijkse bijeenkomst van de European Society for Dermatological Research
DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., marktleider op het gebied van huidverzorgingsinnovatie, zet haar tientallen jaren lange inzet voor de huidwetenschap voort door het delen van haar meest recente onderzoek dat gericht is op de oorzaken en de onderliggende mechanismen van verslappende huid tijdens de 49e jaarlijkse bijeenkomst van de European Society for Dermatological Research (ESDR) gehouden van 18 tot 21 september in Bordeaux, Frankrijk.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190918005691/nl/
Door de beste specialisten op het gebied van de dermatologie in Europa bij elkaar te brengen onder het gezamenlijke thema “Connecting Skin Science and Health” (Huidwetenschap en gezondheid verbinden) biedt de 49e ESDR bijeenkomst een unieke mogelijkheid voor Mary Kay om haar meest recente technologische vooruitgang en doorbraken op het gebied van de huidgezondheid te delen.
Het ontstaan van verslapte huid wordt vrij gangbaar tussen de 40 en 50 jaar, ongeacht leefstijl of blootstelling aan de omgeving. Het voortdurende effect van de zwaartekracht in de loop van de tijd levert een bijdrage aan het ontstaan van diepe nasolabiale vouwen en uitgezakte huid langs de kaaklijn en de hals.
“Een uitgezakte huid behoort tot de zorgen van de consument en daarom hebben wij voor de behandeling daarvan een product ontwikkeld dat specifiek is gericht op het liften van uitgezakte huid”, benadrukt dr. Lucy Gildea, Chief Scientific Officer bij Mary Kay Inc. “Onze wetenschappers hebben honderden materialen getest op menselijke huidcellen om de meest effectieve combinatie van ingrediënten te bepalen die ondersteuning biedt bij het bevorderen van natuurlijk hyaluronzuur en collageen, de twee factoren die verminderd zijn als de huid uitzakt. Een uniek eiwit en meristamcellen uit de centella asiatica leverden de beste resultaten als het gaat om werkzaamheid. Daarom hebben wij deze geselecteerd voor gebruik in een cosmetisch serum. De werkzaamheid van het serum is geverifieerd in onze laboratoria en door vrouwen zelf op hun huid bij klinische tests.* Dit is de wetenschap achter ons TimeWise Repair® Volu-Firm® liftingserum”, legt dr. Gildea uit.
Het Onderzoek en Ontwikkelingsteam van Mary Kay, onder leiding van dr. Gildea, bestaat uit vooraanstaande wetenschappers die zijn gepromoveerd op verschillende disciplines: huidbiologie, celbiologie, chemie, biochemie et cete Dit team van wetenschappers zet zich in voor het ontdekken van de trends en de technologieën die het bedrijf in staat stellen onweerstaanbare producten te ontwikkelen waar de consumenten van kunnen profiteren.
Elk jaar voert Mary Kay honderdduizenden wetenschappelijke tests uit op producten en ingrediënten, om de hoogst mogelijke standaarden van veiligheid, kwaliteit en prestaties te garanderen. Mary Kay heeft meer meer dan 1.500 patenten voor producten, technologieën en verpakkingsontwerpen in haar wereldwijde portfolio. Vorig jaar opende het bedrijf een ruim 100 miljoen dollar kostende, uiterst geavanceerde productie- en R&D-faciliteit in Lewisville, Texas.
Over Mary Kay
Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 55 jaar geleden met drie doelen opgericht: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevers tegen huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. Mary Kay Ash’s oorspronkelijke visie straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.
*In een klinisch onderzoek brachten 45 vrouwen het serum gedurende 12 weken tweemaal daags op hun gezicht aan. De kenmerken van de stevigheid en het liften van de huid toonden statistisch significante verbeteringen na 4, 8 en 12 weken productgebruik vergeleken met de uitgangswaarde. Ten minste 98% van de proefpersonen toonde verbeteringen in meerdere parameters voor liften langs de contouren van hun gezicht (wangen/kaaklijn).
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190918005691/nl/
Contacts
Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com