01:15 uur 22-10-2019

Tommy Hilfiger benoemt Michael Scheiner als Global Chief Marketing Officer

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Tommy Hilfiger, dat eigendom is van PVH Corp. [NYSE: PVH], is verheugd de benoeming aan te kondigen van Michael Scheiner als Chief Marketing Officer, Tommy Hilfiger Global, met ingang van 28 oktober 2019.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20191021005880/nl/

Michael Scheiner, Chief Marketing Officer, Tommy Hilfiger Global (Photo: Business Wire)

Michael Scheiner, Chief Marketing Officer, Tommy Hilfiger Global (Photo: Business Wire)

Michael heeft meer dan 15 jaar ervaring opgedaan bij wereldwijde merken. Hij komt bij Tommy Hilfiger van Hollister Co., waar hij diende als SVP, Global Marketing. Zijn werk heeft ertoe bijgedragen dat Hollister bij de top 5-merken onder tieners in de Taking Stock-enquête van Piper Jaffray voor het najaar van 2019 is geplaatst en ondersteunde de erkenning van Hollister als een Top Omni-Channel-retailer. Michael zal zijn passie en ervaring gebruiken om TOMMY HILFIGER naar een nieuw tijdperk van innovatieve marketingstrategieën te leiden – met name op digitale en ervaringsplatforms – om de volgende generatie consumenten te bereiken en te betrekken.

“Als een van ‘s werelds meest erkende merken spelen onze marketingteams over de hele wereld een cruciale rol bij het inspireren, boeien en betrekken van onze consumenten,” aldus Daniel Grieder, CEO Tommy Hilfiger Global & PVH Europe. “We zijn enthousiast over het feit dat Michael is toegetreden tot onze marketingorganisatie van wereldklasse en geloven dat hij onze voortdurende digitale transformatie zal helpen voeden, ons in staat zal stellen strategisch te reageren op nieuwe disrupties en Tommy Hilfiger zal positioneren als leider onder de concurrenten.”

“Het is een eer om me te voegen bij zo’n iconisch wereldwijd merk,” stelde Michael. “De innovatie en leiderschap die Tommy Hilfiger vanaf het begin heeft laten zien, is inspirerend. Ik ben zeer verheugd om nauw samen te werken met Tommy, Daniel en de getalenteerde marketingteams van het bedrijf over de hele wereld om het volgende hoofdstuk te schrijven, terwijl Tommy Hilfiger volgend jaar zijn 35-jarig jubileum viert.”

Michael verhuist met zijn gezin naar het wereldwijde hoofdkantoor van Tommy Hilfiger in Amsterdam, Nederland.

TOMMY HILFIGER is een van ‘s werelds toonaangevende lifestylemerken, met een wereldwijd erkende naam en identiteit. De marketinginitiatieven van het bedrijf hebben bijgedragen aan de toenemende voetafdruk van TOMMY HILFIGER door de consistente groei van de wereldwijde naamsbekendheid en klantgerichte strategieën die een loyaal fanbestand opbouwen en in stand houden. Tegenwoordig is de merkblootstelling ongekend hoog dankzij opvallende collecties, campagnes, partnerschappen en impactvolle consumentenactivaties wereldwijd.

Over Tommy Hilfiger

Met een merkenportfolio met onder meer TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS is Tommy Hilfiger een van ‘s werelds meest erkende premium designer lifestylegroepen. De focus ligt op het ontwerpen en verkopen van hoogwaardige op maat gesneden kleding en sportkleding voor heren, collectiekleding en sportkleding voor dames, kinderkleding, denimcollecties, ondergoed (inclusief badjassen, nachtkleding en loungewear), schoenen en accessoires. Via geselecteerde licentiehouders biedt Tommy Hilfiger aanvullende lifestyleproducten zoals brillen, horloges, parfum, zwemkleding, sokken, kleine lederwaren, huisartikelen en bagage. De TOMMY JEANS-productlijn bestaat uit spijkergoed en schoenen voor heren en dames, accessoires en parfum. Merchandise onder de merken TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS is wereldwijd verkrijgbaar voor consumenten via een uitgebreid netwerk van winkels van TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS, toonaangevende speciaalzaken en warenhuizen, geselecteerde online winkels en op tommy.com.

Over PVH Corp.

PVH stelt de norm voor stijl als een van de meest bewonderde mode- en lifestylebedrijven ter wereld. Wij geven merken kracht die de mode vooruit helpt – voor altijd. Ons iconische portfolio omvat de merken TOMMY HILFIGER, CALVIN KLEIN, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s, Olga en Geoffrey Beene, alsook het digitaal gerichte merk voor intieme kledingstukken True & Co. Wij verkopen een verscheidenheid van goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende merken die we in beheer of gelicentieerd hebben. PVH heeft meer dan 38.000 medewerkers die actief zijn in meer dan 40 landen, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 9,7 miljard. ‘That’s the power of PVH.’

*Het merk Speedo is tot in het oneindige gelicentieerd voor Noord-Amerika en het Caribisch gebied van Speedo International, Limited.

SAFE HARBOR-VERKLARING ONDER DE PRIVATE SECURITIES LITIGATION REFORM ACT VAN 1995: Toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht, waaronder, zonder beperking, verklaringen met betrekking tot de strategieën, doelstellingen, verwachtingen en intenties van het bedrijf, zijn gedaan in overeenstemming met de safe harbour-bepalingen van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Beleggers worden gewaarschuwd dat dergelijke toekomstgerichte verklaringen inherent onderworpen zijn aan risico’s en onzekerheden, waarvan vele niet met nauwkeurigheid kunnen worden voorspeld en waarvan sommige mogelijk niet worden verwacht, waaronder, zonder beperking, (i) de strategieën, doelstellingen, verwachtingen en intenties van het Bedrijf kunnen te allen tijde naar goeddunken van het Bedrijf worden gewijzigd; (ii) het Bedrijf kan voor het grootste gedeelte gefinancierd zijn met vreemd vermogen en gebruikt een aanzienlijk deel van haar kasstromen om haar schuldenlast af te lossen, waardoor de onderneming mogelijk niet over voldoende middelen beschikt om haar activiteiten te beheren op de manier die zij beoogt of heeft geëxploiteerd vroeger; en (iii) andere risico’s en onzekerheden die van tijd tot tijd worden aangegeven in de deponeringen van het bedrijf bij de Securities and Exchange Commission.

Het bedrijf heeft geen enkele verplichting om publiekelijk enige toekomstgerichte verklaring bij te werken, of deze nu het gevolg is van de ontvangst van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon Tommy Hilfiger
Baptiste Blanc

Sr. Director, Communications and Earned Media

E-mail: Baptiste.Blanc@tommy.com
Tel: +31 62904 2334

Check out our twitter: @NewsNovumpr