01:31 uur 18-02-2020

Mary Kay Inc. maakt bekend dat actrice, filantroop Monique Coleman als allereerste is onderscheiden voor Pink Changing Lives

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., van oudsher wereldwijd toonaangevend op het gebied van empowerment van vrouwen, heeft met trots bekendgemaakt dat Monique Coleman als allereerste is onderscheiden voor Pink Changing Lives. Pink Changing Lives—Mary Kay’s wereldwijde inzet om personen en organisaties te eren die het leven van vrouwen en meisjes overal in de wereld verbeteren—heeft meer dan drie miljoen vrouwen en hun gezinnen ondersteund door samen te werken met meer dan 2.000 organisaties en $ 15 miljoen te doneren.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200217005499/nl/

Monique Coleman has been named Mary Kay Inc. first-ever Pink Changing Lives Honoree. (Photo: Mary Kay Inc.)

Monique Coleman has been named Mary Kay Inc. first-ever Pink Changing Lives Honoree. (Photo: Mary Kay Inc.)

Mary Kay’s Pink Changing Lives zorgt dat het empowermentprogramma fondsen doneert aan organisaties gericht op ondersteunen van kankeronderzoek, helpen honger te stoppen, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van gemeenschappen en een groot aantal andere programma’s voor empowerment van vrouwen en meisjes. In 2020 ontwikkelde Mary Kay het Pink Changing Lives Honoree-programma om invloedrijke vrouwen van over de hele wereld te huldigen die levens en de geschiedenis verbeteren.

Lang voordat Monique Coleman voor het eerst de filmwereld opluisterde als Taylor McKessie in Disney’s High School Musical, was zij een jong meisje met grote dromen om de wereld te veranderen. Coleman is pleitbezorger voor het verbeteren van het sociaal en economisch welzijn van jonge mensen, met name toen zij in 2010 tot eerste United Nations Youth Champion werd benoemd. Als Youth Champion heeft Coleman bewustzijn gekweekt voor de ernstigste problemen waar jonge vrouwen over de hele wereld mee worden geconfronteerd, waaronder armoede, huiselijk geweld, aanranding en gemis aan middelen voor educatie.

“Bijna 16 procent van de wereldbevolking is tussen de leeftijd van 15 en 24*,” aldus Sheryl Adkins-Green, Chief Marketing Officer van Mary Kay. “Toen we onze allereerste winnares voor Pink Changing Lives selecteerden, zochten we iemand die een stem kon geven aan die vaak ondervertegenwoordigde 1,2 miljard mensen – met name tieners. Monique Coleman, wegbereider en onvermoeibare pleitbezorger voor jongeren, geeft overtuigend vorm aan onze missie.“

Met de jaren heeft Coleman verscheidene liefdadigheidsinstellingen gesteund, waaronder Thirst Project, She’s The First, Global Kids, Lollipop Theater, Better Youth, WeDay, Playworks, Allstate Foundation en UN Foundation’s Girl Up Campaign—om er maar een paar te noemen. Tijdens haar periode als UN Youth Champion, startte ze met een tour door 24 landen, waar ze zelf het initiatief toe nam, om mensen tot actie aan te moedigen voor de dringendste problemen waar jonge mensen vandaag de dag mee worden geconfronteerd.

“Jonge meisjes, vooral diegenen die in achtergestelde gemeenschappen wonen, worden vandaag de dag geconfronteerd met niet eerder voorgekomen uitdagingen en tegelijkertijd ongeëvenaarde kansen,” aldus Coleman. “Ik voel dat het belangrijkste werk dat ik doe het werk is dat ik doe om anderen te helpen, ik voel me dus vereerd door Mary Kay erkend te worden als hun eerste winnares voor Pink Changing Lives. Ik hoop dat organisaties als Mary Kay doorgaan meisjes wereldwijd gebruik te laten maken van hun potentieel, nu en in de toekomst.”

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 56 jaar geleden met drie doelen opgericht: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.

*Bron: Verenigde Naties – Department of Economic and Social Affairs – Population Division. 2019

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr