09:42 uur 31-03-2020

De game-industrie verenigt zich om berichten van de Wereldgezondheidsorganisatie tegen COVID-19 te promoten. Lancering van de campagne #PlayApartTogether

De wereldwijde game-industrie moedigt spelers aan om de gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen met betrekking tot COVID-19 na te leven. Biedt informatie en sociale verbinding

–(BUSINESS WIRE)– Zynga (NASDAQ:ZNGA):

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200331005287/nl/

Games Industry Unites to Promote World Health Organization Messages Against COVID-19; Launch #PlayApartTogether Campaign

Games Industry Unites to Promote World Health Organization Messages Against COVID-19; Launch #PlayApartTogether Campaign

WAT

Vandaag is de wereldwijde en verreikende game-industrie overeengekomen om de belangrijke boodschappen van de Wereldgezondheidsorganisatie te delen om de verspreiding van COVID-19 te helpen vertragen. Om deze berichten te promoten, hebben 18 game-leiders in de interactieve entertainmentruimte #PlayApartTogether gelanceerd, een initiatief dat hun uitgebreide netwerk van gebruikers aanmoedigt om de gezondheidsrichtlijnen van de WGO na te leven, waaronder het houden van fysieke afstand, handhygiëne, ademhalingsetiquette en andere krachtige preventieve maatregelen die mensen kunnen ondernemen om COVID-19 te bestrijden.

Door speciale evenementen, exclusieve aanbiedingen, activiteiten, beloningen en inspiratie toe te voegen aan enkele van de meest populaire games ter wereld, moedigt #PlayApartTogether gebruikers aan om de beste praktijken over te nemen omwille van hun eigen gezondheid en die van hun families en gemeenschappen. Door zelfbeschermingsberichten voor COVID-19 in games op te nemen, vertelt de industrie de wereld: “Waar je ook bent, welk spel je ook speelt, je kunt een verschil maken.” Deelnemers aan het programma zijn:

Activision Blizzard

Kabam

Snap Games

Amazon Appstore

Maysalward

Twitch

Big Fish Games

Playtika

Unity

Dirtybit

Pocket Gems

Wooga

Glu Mobile

Riot Games

YouTube Gaming

Jam City

SciPlay

Zynga

Volg de hashtag #PlayApartTogether op sociale media voor doorlopende updates en details.

#PlayApartTogether-uitspraken van partners uit de game-industrie:

Activision Blizzard – Bobby Kotick, CEO

“Het is nog nooit zo belangrijk geweest om ervoor te zorgen dat mensen veilig met elkaar verbonden blijven. Games zijn het perfecte platform omdat ze mensen verbinden door de lens van vreugde, doel en betekenis. We zijn trots om deel te kunnen nemen aan zo’n waardevol en noodzakelijk initiatief.”

Big Fish Games – Jeff Karp, algemeen directeur en president

“Er is misschien nog nooit een crucialere tijd geweest dan nu, om solidair te zijn rondom een kwestie, zoals we dat nu met COVID-19 ervaren. Samen met onze wereldwijde gemeenschap van game-uitgevers en de technische begeleiding van de Wereldgezondheidsorganisatie hopen we dat we met de campagne #PlayApartTogether miljoenen spelers van onze titels kunnen bereiken. Via games als Cooking Craze, Gummy Drop, Decurse en Fairway Solitaire kunnen we de belangrijke veiligheidsboodschap van de WGO delen en onze gemeenschap laten weten dat ze er niet alleen voorstaan. We zitten allemaal samen in hetzelfde schuitje, ook al zijn we niet bij elkaar.”

Dirtybit – Anette Staloy, VP Business en Marketing

“Onze missie is om mensen samen onvergetelijke momenten te laten creëren, en onze focus is altijd gericht geweest op het creëren van sociale spelervaringen. Onze spelers over de hele wereld hebben hartverwarmende verhalen gedeeld over wat het voor hen betekent om in contact te komen en blijven met vrienden en familieleden via onze Fun Run-games. We waarderen de mogelijkheid om deel te kunnen nemen aan het #PlayApartTogether-initiatief, om mensen te helpen de richtlijnen van de WGO en de lokale gezondheidsautoriteiten na te leven.”

Glu Mobile – Nick Earl, president en CEO

“Games hebben niet alleen de kracht om mensen te vermaken, maar ook om ze samen te brengen in moeilijke tijden. We zijn er trots op dat we onze krachten bundelen met de game-industrie om de Wereldgezondheidsorganisatie te ondersteunen, terwijl we tegelijkertijd een wereldwijde gemeenschap van spelers aanmoedigen om #PlayApartTogether. In meerdere games in Glu’s portfolio moedigen we spelers actief aan om de richtlijnen van de WGO en die van lokale gezondheidsautoriteiten met betrekking tot de gezondheid en veiligheid van hun familieleden en gemeenschappen na te leven.”

Jam City – Chris DeWolfe, medeoprichter en CEO

“Jam City weet dat velen zich in deze levensgevaarlijke tijden wenden tot games voor wat ontspanning en plezier. Als gamebedrijf met tientallen miljoenen spelers roepen we iedereen op om #PlayApartTogether te gebruiken om de curve af te vlakken en een einde te maken aan COVID-19.”

Kabam – Tim Fields, CEO

“Bij Kabam vermaken we de wereld. En de rol van entertainers is zelfs nog belangrijker in moeilijke tijden. Kabam ondersteunt het #PlayApartTogether-initiatief en door de wijze richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie op te volgen kunnen we de last voor gezondheidszorgverleners verlichten en levens redden. Is er geen beter moment om enkele van je favoriete games op te pakken of een paar nieuwe uit te proberen? Je kunt een held zijn door met je vrienden te spelen, samen maar apart.”

Maysalward – Nour Khrais, oprichter en CEO

“Iedereen moet zijn steentje bijdragen om deze pandemie te bestrijden en de verspreiding ervan te verminderen. Thuis blijven is een belangrijke manier om onszelf en de samenleving te beschermen tegen het gevaar ervan. Bij Maysalward zijn we toegewijd aan het bestrijden van de verspreiding en daarom sluiten we ons aan bij #PlayApartTogether en lanceren we nieuwe games met meer online gameplay-mogelijkheden. Blijf thuis, blijf veilig.”

Playtika – Robert Antokol, CEO

“Bij Playtika zijn wij van mening dat het spelen een integraal onderdeel is van het leven, zelfs in de moeilijkste tijden. We zijn er trots op om de berichten van de Wereldgezondheidsorganisatie te promoten en om ons aan te sluiten bij deze coalitie van leiders in de game-industrie om de campagne #PlayApartTogether te ondersteunen. Als onderdeel van deze belangrijke reactie op de COVID-19-pandemie zet Playtika zich volledig in om wereldwijd mensen te helpen veilig te blijven en zich verbonden te voelen.”

Pocket Gems – Ben Liu, CEO

“Games kunnen het nodige vermaak bieden en tegelijkertijd de verbondenheid bevorderen. In deze uitdagende tijden ondersteunt Pocket Gems samen met onze collega-ontwikkelaars de campagne #PlayApartTogether om de belangrijkste boodschappen van de WGO te versterken. We hopen dat spelers genieten van wat extra content en bonussen in onze mobiele games zoals Episode en War Dragons, terwijl ze ook belangrijke geheugensteuntjes krijgen van de Wereldgezondheidsorganisatie.”

Riot Games – Nicolo Laurent, CEO

“Fysieke afstand mag geen sociaal isolement betekenen! Laten we fysiek afstand houden en andere maatregelen nemen op het gebied van de volksgezondheid, zoals handhygiëne, om de curve af te vlakken en #PlayApartTogether om elkaar te helpen om deze crisis te doorstaan. Voor Rioters is het spelen van games meer dan alleen het spelen van een spel. Het is het zinvol streven naar leven. En nu kan het spelen van games voor de miljarden spelers over de hele wereld bijdragen aan het redden van levens. Laten we samen deze COVID-19-eindbaas verslaan.”

SciPlay – Josh Wilson, CEO

“Hier bij SciPlay worden we allemaal gedreven door de vreugde die onze games brengen aan de wereldwijde gemeenschap. In deze uitdagende tijden moeten we allemaal samenkomen om het virus te bestrijden en de overdrachtscurve af te vlakken. Een van onze kernwaarden is #playTOGETHER, dat ingebakken is in elke actie die we ondernemen om onze spelers van dienst te zijn. We zijn vereerd dat we deze kernwaarde kunnen uitbreiden naar het #PlayApartTogether-initiatief, waar we het volste vertrouwen in hebben, en waarmee we het bereik van de levensreddende berichten van de Wereldgezondheidsorganisatie kunnen vergroten. Laten we dus allemaal #PlayApartTogether om gezond te blijven, zowel mentaal als fysiek!”

Snap – Will Wu, hoofd van Snap Games

“Het is zo belangrijk dat jonge mensen serieus zijn wat betreft het thuis blijven. Ze spelen een sleutelrol bij het verhelpen van de verspreiding. Snap Games is voor Snapchatters altijd een manier geweest om contact te hebben met vrienden en samen te spelen, zelfs als ze ver van elkaar vandaan zijn, en natuurlijk zullen we ons inzetten om het #PlayApartTogether-initiatief te ondersteunen. We doen er alles aan om Snapchatters te helpen om thuis te blijven. We introduceren nieuwe games en creatieve tools om onze gemeenschap bewuster te maken van de noodzaak om zichzelf, hun dierbaren en het grotere publiek te beschermen.”

Twitch – Michael Aragon, SVP van content

“Games zijn een groot deel van dat wat de Twitch-community elke dag weer bij elkaar brengt. Het #PlayApartTogether-initiatief herinnert ons eraan dat, ook al is het cruciaal dat we afstand van elkaar houden, we toch kunnen blijven genieten van de games waar we van houden en dat we online contact met elkaar kunnen houden. We delen graag de belangrijke berichten van de WGO met andere leden van het initiatief om een plek te kunnen blijven bieden waar mensen samen kunnen komen, games kunnen spelen en een gemeenschap kunnen creëren.”

Unity Technologies – John Riccitiello, CEO

“Bij Unity geloven we dat een wereld met meer game-makers en game-spelers een betere wereld is. Of je nu je favoriete game met vrienden op internet speelt of leert hoe je je eerste game kunt maken met een aantal van onze nu gratis, volledig toegankelijke coderingsinitiatieven, #PlayApartTogether kan spelers ertoe aanzetten om zichzelf en hun families te beschermen. We kijken ernaar uit om samen te kunnen werken met de wereldwijde game-industrie om als wereldburgers onze bijdrage te leveren om de curve af te vlakken.”

YouTube – Ryan Wyatt, Global Head of Gaming

“Al 15 jaar lang is YouTube een gemeenschap waar mensen via #withme-video’s alleen, maar samen, dingen doen, en het is nu nog belangrijker dan ooit te voren om #StayHome en #PlayApartTogether. Enkele van de meest impactvolle momenten op YouTube waren videomakers die via livestreams virtueel contact hadden met fans en andere game-makers over de hele wereld. Gamers weten hoe ze samen moeten komen, zelfs als we niet bij elkaar zijn, dus laten we veilig blijven in deze periode en laten we als industrie een steentje bijdragen om de curve af te vlakken.”

Zynga – Bernard Kim, President van Publishing

“Onze missie bij Zynga is altijd geweest om de wereld met elkaar te verbinden door middel van games, en het heeft een nieuwe dimensie gekregen nu we te maken hebben met deze wereldwijde crisis. We zijn vereerd om het belangrijke werk van de Wereldgezondheidsorganisatie te ondersteunen en onze spelers een ondersteuningssysteem te bieden tijdens deze periode van fysieke afstand. Het initiatief #PlayApartTogether activeert positiviteit en gemeenschappen die ons kunnen helpen om ons in te zetten voor de dringende taak waar we nu mee te maken hebben.”

Opmerking van de redacteur:

Campagne-afbeeldingen, uitsprakenblad en industrie contactpersonen blad = https://www.dropbox.com/sh/kkvsatzbfkwafft/AAA4NFbVNMfzX-iULm68kyEra?dl=0

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Kenny Johnston (kjohnston@zynga.com)

Sarah Ross (sarah@zynga.com)

Dana Whitney (dwhitney@zynga.com)

Check out our twitter: @NewsNovumpr