09:30 uur 02-04-2020

Lemonade lanceert in Nederlandse markt

De snelgroeiende verzekeraar betreedt haar tweede Europese land en biedt de Nederlandse markt de mogelijkheid om hun woning en spullen te beschermen binnen een paar seconden.

AMSTERDAM & NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Lemonade, de verzekeringsmaatschappij die wordt gedreven door kunstmatige intelligentie en gedragseconomie, is na een lancering in Duitsland vanaf vandaag ook in Nederland beschikbaar. Het is de enige inboedel- en aansprakelijkheidsverzekeraar in de Benelux met een B-Corp certificering. Ongeclaimde premie gaat via de jaarlijkse ‘Giveback’ naar een door de klant gekozen goed doel. Door het gebruik van bots kan het afsluiten van een verzekering bij Lemonade direct, wanneer dan ook en vanaf elk apparaat. Claims indienen en uitbetaald krijgen kan binnen enkele seconden via de app.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200402005137/nl/

(Photo: Business Wire)

(Photo: Business Wire)

In het najaar van 2016 lanceerde Lemonade verzekeringen voor huiseigenaren en huurders in New York. Sindsdien is het bedrijf één van de snelst groeiende verzekeringsmaatschappijen ter wereld. In tegenstelling tot traditionele verzekeringsmodellen reserveert Lemonade een vast bedrag (‘fixed fee’) van de ontvangen premie voor operationele kosten en winst, en gebruikt het overige deel voor betaling van claims. Het overgebleven bedrag van het claims-potje (maximaal 40%) gaat naar lokale en internationale goede doelen, middels de jaarlijkse ‘Giveback’. Per land kunnen klanten kiezen uit een selectie van goede doelen. In Nederland zijn dat o.a. het Nationaal Ouderenfonds, KiKa, KNGF Geleidehonden en PLAN International.

Naast sociale betrokkenheid staan gebruiksgemak, transparantie en snelheid – op basis van slimme techniek – bij Lemonade voorop. Het product wordt voor iedere markt op maat gemaakt. “Onze verzekeringspolis is niet alleen de meest transparante, betaalbare en missiegerichte polis op de markt, maar is daarnaast ook helemaal afgestemd op de Nederlandse consument, door bijvoorbeeld dekking te verlenen wanneer je fiets wordt gestolen, met het anti-diefstalpakket,” aldus Daniel Schreiber, medeoprichter en CEO van Lemonade.

De verzekeringspolis van Lemonade – Polis 2.0 – is ontworpen voor de 21e eeuw. Polis 2.0, die momenteel alleen beschikbaar is in Nederland en Duitsland, is kort en makkelijk te begrijpen: niet ontworpen voor advocaten, maar voor de gewone burger. In tegenstelling tot de gedateerde polissen die de markt domineren ligt bij Lemonade de focus op klantvriendelijkheid.

Lemonade is een erkende verzekeraar met een Nederlandse vergunning en staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB). Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam, vanwege het samenwerkende en ervaren karakter van de Nederlandse toezichthouder en de aanwezigheid van meertalig en gekwalificeerd talent. Lemonade heeft de ambitie om verder uit te breiden in Europa.

Inwoners van Nederland kunnen nu een polis afsluiten via de Lemonade app of op www.lemonade.com/nl. Verder kun je hier updates vinden over wat de volgende bestemming van Lemonade wordt.

Om toegang te krijgen tot het mediapakket, inclusief visual assets , klik dan hier.

Over Lemonade

Lemonade is opgericht in 2015 en is een disrupter in de verzekeringswereld. De verzekeraar biedt verzekeringen voor huiseigenaren en huurders aan in de Verenigde Staten en inboedel- en aansprakelijkheidsverzekeringen in Duitsland en Nederland. Lemonade wordt gedreven door sociale betrokkenheid en haar verzekeringsmodel is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en gedragseconomie. Hierdoor kunnen klanten alles supersnel regelen en is er geen papierwerk. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam en in Nederland staat Lemonade onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB). Als gecertificeerde B-Corporation geeft Lemonade ongebruikte premie aan goede doelen die door de community gekozen worden middels de jaarlijkse ‘Giveback’.

Contacts

Voor meer informatie kun je contact opnemen via @lemonade_inc

of
Yael Wissner-Levy
press@lemonade.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr