03:53 uur 10-04-2020

Ondersteun dierbaren in moeilijke tijden: Western Union introduceert ‘Digital Location’ in België

Alternatieve ondersteuning aangeboden aan klanten in België.

De nieuwe dienst bouwt voort op het succes van Western Union op het gebied van digitale diensten. Op deze manier wil Western Union essentiële geldverzendingen toegankelijk houden voor klanten tijdens verplaatsingsbeperkingen en tijdelijke sluitingen van agentschappen vanwege COVID-19.

BRUSSEL–(BUSINESS WIRE)– The Western Union Company (NYSE: WU), toonaangevend dienstverlener op het gebied van internationale geldverzendingen in verschillende valuta’s, heeft vandaag de lancering aangekondigd van Western Union’s ‘Digital Location’, een nieuw kanaal dat klanten van Western Union in België persoonlijke ondersteuning biedt bij geldtransacties vanuit huis.

Klanten in België kunnen gebruikmaken van de dienst via +32-080015660.

Praktische service is altijd een belangrijk onderdeel geweest van de dienstverlening van Western Union. Vanaf vandaag hebben klanten in België de mogelijkheid om telefonisch ondersteuning te krijgen van een medewerker bij het transactieproces. Klanten kunnen elektronisch betalen waarna het geld via Western Union’s netwerk naar bankrekeningen, digitale portemonnees of agentschappen over de hele wereld kan worden verzonden.

Steeds meer landen voeren een lockdown in of richtlijnen voor beperkte verplaatsing en bepaalde agentschappen van Western Union worden door de lokale overheid verplicht de deuren tijdelijk te sluiten. Western Union adviseert zijn klanten daarom om onze online diensten te gebruiken voor internationale geldtransacties. Voor klanten die nog niet eerder volledig digitaal geld hebben verzonden, hulp nodig hebben bij het digitale transactieproces of gewoon de voorkeur geven aan persoonlijke ondersteuning, biedt Western Union’s ‘Digital Location’ nu een persoonlijke ervaring vanuit de veiligheid van uw eigen huis. Western Union is van plan deze dienst binnenkort ook in andere landen aan te bieden.

‘Western Union bouwt voort op onze geschiedenis van innovatie en ons wendbare wereldwijde platform in verschillende valuta’s om onze klanten op alle mogelijke manieren te bedienen in deze uitdagende situatie’, aldus Hikmet Ersek, President en CEO van Western Union. ‘Vanwege de beperkte dienstverlening via agentschappen in gebieden waar beperkingen zijn opgelegd, neemt de vraag naar onze online diensten toe. We zijn blij dat we onze klanten nu een andere manier kunnen bieden om hun dierbaren zorg en ondersteuning te kunnen geven.’

Ersek gaat verder: ‘Het is nu belangrijker dan ooit om onze klanten in staat te stellen geld te sturen naar familie en dierbaren of om importeurs en exporteurs te helpen hun leveranciers te betalen. Geldstromen zijn een belangrijke bron van inkomsten voor veel van onze klanten, waaronder onze zakelijke klanten en partners. In deze onzekere tijden doen we er alles aan om geld te bezorgen op de plekken waar dat het meest nodig is.’

Western Union beschikt over het meest solide internationale netwerk voor geldtransacties en betalingen ter wereld. Klanten uit meer dan 70 landen kunnen geld over de hele wereld verzenden, tarieven en wisselkoersen bekijken en hun transacties volgen op westernunion.com. In meer dan 40 landen kunnen ze de Western Union-app gebruiken. Daarnaast hebben klanten de mogelijkheid om geld te verzenden naar miljarden bankrekeningen, digitale portemonnees en agentschappen wereldwijd. Vanwege verplaatsingsbeperkingen hebben klanten momenteel beperkte toegang tot agentschappen in onder andere delen van Italië, Spanje en andere delen van Europa, India, Argentinië en delen van de Verenigde Staten.

De agentschappen van Western Union blijven toegankelijk in het grootste deel van de wereld, maar wij raden klanten aan om de Agent Locator te bekijken voor de status van agentschappen bij hen in de buurt.

Western Union Business Solutions blijft zowel kleine als grote ondernemingen ondersteunen met internationale betalingen in verschillende valuta’s en biedt specifieke oplossingen voor financiële instellingen, het onderwijs, de juridische sector en niet-gouvernementele organisaties.

WU-G

Over Western Union

The Western Union Company (NYSE: WU) is een toonaangevend dienstverlener op het gebied van internationale geldverzendingen en betalingen in verschillende valuta’s. Ons uitgebreide platform verbindt de digitale en fysieke wereld met elkaar en biedt consumenten en ondernemingen de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en veilig geld te verzenden en ontvangen en betalingen te doen. Per 31 december 2019 bestaat ons netwerk uit meer dan 550.000 agentschappen die onze diensten aanbieden in meer dan 200 landen en gebieden en geld kunnen verzenden naar miljarden rekeningen. Daarnaast is westernunion.com, ons snelst groeiende kanaal in 2019, beschikbaar in meer dan 70 landen en diverse gebieden, om wereldwijd geld te verzenden en ontvangen. Met zijn internationale bereik zorgt Western Union dat geld beschikbaar wordt voor familie, vrienden en ondernemingen zodat meer mensen over geld kunnen beschikken en economische groei wordt bevorderd. Ga voor meer informatie naar www.westernunion.com.

Contacts

Media:
Western Union Global Communications
Pia De Lima; Pia.DeLima@westernunion.com
+1 (954) 260-5732

Western Union Noord- en Zuid-Amerika
Margaret Fogarty; maragaret.fogarty@wu.com

Western Union Midden-Oosten en Afrika
Mohamed El Khalouki; Mohamed.ElKhalouki@wu.com

Western Union Azië en Pacifisch gebied
Karen Santos; Karen.Santos2@westernunion.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr