12:45 uur 15-04-2020

Nationale-Nederlanden in Nederland stapt over naar het cloudplatform van FINEOS

DUBLIN–(BUSINESS WIRE)– FINEOS Corporation Ltd (ASX:FCL), de grootste leverancier van kernsystemen voor levens-, ongevallen- en zorgverzekeringen, heeft vandaag bekendgemaakt dat de Nederlandse verzekeraar Nationale-Nederlanden (NN) is overgestapt van het on-premise FINEOS Claims-systeem en nu operationeel is op het FINEOS-platform in de cloud. Nu de overstap naar FINEOS Cloud is voltooid, kan NN profiteren van de beveiliging, schaalbaarheid en toegevoegde waarde die door FINEOS Cloud worden geboden.

“Nationale-Nederlanden heeft een aantal jaren met succes gebruikgemaakt van FINEOS Claims on-premise. Het besluit om de overstap te maken naar het platform is in lijn met een strategische doelstelling voor ons, aangezien we al in een vroeg stadium van het proces inzagen welke voordelen verbonden waren aan het overzetten van het systeem naar de nieuwste versie van FINEOS in de cloud. Onze belangrijkste doelstelling is echter altijd het dienen van onze klanten, en we verheugen ons erop hen te voorzien van een steeds betere digitale beleving, verbeterde beveiliging en meer privacy,” aldus Eline Lejeune, Senior Manager van de afdeling Personenschade bij Nationale-Nederlanden.

FINEOS Claims, dat wordt gebruikt door meer dan 50 verzekeraars in de sector levens-, ongevallen- en zorgverzekeringen, is een best-in-class klantgerichte, op het web gebaseerde softwareoplossing voor claimverwerking. Het FINEOS-platform ondersteunt collectieve, vrijwillige en individuele verzekeringsactiviteiten en wordt gebruikt door verzekeraars van elke omvang.

Zodra een verzekeraar overstapt naar het FINEOS-platform, kan deze gebruikmaken van de volledige FINEOS AdminSuite – een geïntegreerd kernbeheersysteem, bestaande uit absentie-, claim-, betalingen-, facturerings-, leveranciers- en polisbeheer – elk configureerbaar om onafhankelijk te kunnen functioneren, of (bij voorkeur) als complete kernsuite. Verder opgenomen in het FINEOS-platform zijn FINEOS Engage voor digitaal contact met API-functionaliteit, en FINEOS Insight voor real-time analyse waarbij gebruik wordt gemaakt van kernsysteemgegevens om zakelijke inzichten te verkrijgen en automatisering mogelijk te maken.

“Deze gelegenheid om onze samenwerking met Nationale-Nederlanden te intensiveren en hun overstap naar ons cloudplatform te ondersteunen, biedt werkelijk tastbare voordelen en opent de weg naar nieuwe mogelijkheden voor toekomstige samenwerking. We zijn zeer verheugd over het succes van deze overstap en onze doorlopende samenwerking,” aldus Michael Kelly, CEO van FINEOS Corporation.

Over FINEOS Corporation Ltd

FINEOS is marktleider op het gebied van kernsystemen voor levens-, ongevallen- en zorgverzekeraars wereldwijd, met 7 van de 10 grootste levens- en zorgverzekeraars in de VS en 6 van de 10 grootste levens- en zorgverzekeraars in Australië. Met medewerkers en kantoren verspreid over de hele wereld, blijft FINEOS snel groeien en samenwerken met innovatieve progressieve verzekeraars in Noord-Amerika, Europa en Azië/Oceanië.

Het FINEOS-platform, draaiend op AWS, biedt klanten volledig end-to-end kernbeheer voor collectieve, vrijwillige en individuele verzekeringsactiviteiten op het gebied van levens-, ongevallen- en zorgverzekeringen. Het FINEOS-platform bestaat uit de kernproductsuite FINEOS AdminSuite en aanvullende producten, FINEOS Engage ter ondersteuning van digitaal contact en FINEOS Insight voor analyse en rapportage.

Meer informatie: www.FINEOS.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Victoria Jamison

Marketing Manager

FINEOS Corporation

+ 353 1 639 9700

victoria.jamison@FINEOS.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr