Thyssenkrupp Materials France optimaliseert transportactiviteiten met Shippeo’s realtime visibility platform
PARIJS–(BUSINESS WIRE)– Shippeo kondigt aan dat thyssenkrupp Materials France (tkMF) voor haar platform heeft gekozen om de transportactiviteiten verder te stroomlijnen. Doelstellingen: operational excellence en kostenverlaging. Dit is mogelijk doordat tkMF met Shippeo nauwkeurig inzicht kan geven in de actuele situatie, en een verbeterde klantervaring kan bieden dankzij proactieve communicatie en verhoogde servicelevels.
Via Shippeo gaat tkMF haar leveringen in realtime volgen, wat een effectiever management van het distributienetwerk mogelijk maakt en de klant nog meer centraal stelt. tkMF is leverancier, distributeur en verwerker van staal-gerelateerde supply chain management-oplossingen. Het bedrijf levert producten en diensten aan een groot aantal sectoren.
Dankzij de realtime en voorspellende informatie die Shippeo verstrekt over de levering van goederen, kan tkMF de dagelijkse activiteiten van transport en logistiek verbeteren.
“Wij zijn vereerd met tkMF te mogen werken. Jaarlijks levert het bedrijf 40.000 ton speciaal staal op 4.000 klantlocaties verspreid door het land, met bijzonder zwaar en soms exceptioneel transport. Dit zorgt voor specifieke logistieke uitdagingen. Nu de data via Shippeo geleverd wordt, zal tkMF haar volledige downstream Supply Chain kunnen monitoren en verbeteren, van transportdienstverleners tot en met de klant. Zo kunnen de kosten omlaag en kan het serviceniveau omhoog,” zegt Lucien Besse, medeoprichter en CEO van Shippeo.
“Vanaf de allereerste fase hebben we een sterke klik met de Shippeo-teams. Samen willen we de service richting de klant verbeteren en de distributiekosten omlaag brengen. We streven daarbij naar een Return On Investment van minder dan 12 maanden. De huidige onzekerheid rondom de COVID-19-pandemie vraagt om flexibiliteit bij het monitoren van onze leveringen en de capaciteit die onze klanten hebben voor ontvangst. Het Shippeo-platform fungeert als de centrale tool tussen vervoerders, productie en handel, om crisisperiodes zoals deze het beste te beheren,” zegt Olivier Coural, Director of Operations & Supply Chain bij thyssenkrupp Materials France.
Voor meer informatie: www.shippeo.com/press-releases/thyssenkrupp-materials-streamlines-transport-operations-with-shippeo-real-time-supply-chain-visibility-platform
Thyssenkrupp Materials France Streamlines Its Transport Operations Thanks to Shippeo, the Real-time Supply Chain Visibility Platform
PARIS–(BUSINESS WIRE)– Thyssenkrupp Materials France has chosen Shippeo to streamline its transport operations. In addition to enabling operational excellence and cost reduction, tkMF will also gain a competitive advantage over its competitors by offering additional services to its customers.
Thanks to Shippeo, tkMF will track deliveries in real time allowing for more effective management of their distribution network. tkMF is a global player that is a stockist, distributor, processor and supplier of supply chain management solutions.
The real-time and predictive information on the delivery of goods will now allow the Transport and Logistics Control Tower to improve the tkMF’s daily operations. This should enable a significant reduction in the company’s transport costs, which represent the second largest budget item, and will provide valuable information to support sales administration. Shippeo enables more seamless collaboration between tkMF and its logistics providers, by reducing the number of time-consuming tasks. The steelmaker’s customers will have the option to follow the location of their products “in transit”, access details of their receipt on site and will be notified in advance of their arrival time and any possible delays.
“We are very pleased to support tkMF in its transport operations. With 40,000 tonnes of special steels to be delivered to its 4,000 customer sites each year, tkMF faces specific logistical challenges such as transporting heavy and bulky loads. With Shippeo, tkMF will be able to manage its entire downstream Supply Chain, from transport service providers to customers.” says Lucien Besse, co-founder and CEO of Shippeo.
“From the very first phase of the project, we were able to build a relationship of great trust with the Shippeo teams, which reaffirms our choice of provider. We aim to improve our customer satisfaction and service rate, and to reduce our distribution costs. Ultimately, we are aiming for a ROI as soon as the end of its first year of deployment. In addition, the current period of uncertainty related to the COVID-19 pandemic requires great agility based on monitoring our flows and our customers’ capacities to receive. The Shippeo platform acts as the shared tool between carriers, production and trade in order to best manage such crisis periods” says Olivier Coural, Director of Operations and Supply Chain at tkMF.
Contacts
Press: Céline Bonniot, celine.bonniot@shippeo.com