02:12 uur 20-05-2020

Mary Kay Inc. blijft tijdens de International Women’s Forum TIME’S UP Virtual Conference de emancipatie van vrouwen ondersteunen

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc.. zet haar steun voor vrouwelijk ondernemerschap, empowerment en thought leadership als hoofdsponsor voor het International Women’s Forum (IWF) Virtual Cornerstone Conference 2020 voort. Oorspronkelijk gepland voor 13-15 mei in Londen, is de conferentie verschoven naar een digitaal formaat vanwege de COVID-19 pandemie; veel van dezelfde geweldige inhoud en sprekers zullen wereldwijd worden uitgezonden in een reeks virtuele sessies die wekelijks worden gedeeld op https://www.iwforum.org/.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200519006007/nl/

Carolyn Passey, General Manager, Mary Kay United Kingdom & Ireland (Photo: Mary Kay Inc.)

Carolyn Passey, General Manager, Mary Kay United Kingdom & Ireland (Photo: Mary Kay Inc.)

Op 21 mei neemt Mary Kay deel aan een virtuele sessie getiteld “A Conversation with TIME’S UP UK” waarin belangrijke kwesties worden besproken, zoals #MeToo en hoe de daaropvolgende TIME’S UP-beweging heeft geleid tot een heroverweging van de veiligheid van vrouwen op film- en televisiesets, en in andere industrieën over de hele wereld. Carolyn Passey, General Manager van Mary Kay het VK en Ierland, zal de sessie openen die zich richt op veranderingen die TIME’S UP UK wil doorvoeren, waarbij ze de grens tussen persoonlijk en professioneel doorkruist en degenen helpt die zichzelf vaak kwetsbaar en uitgebuit tegenkomen tijdens het filmen.

“Bij Mary Kay pleiten we voor empowerment van vrouwen en gendergelijkheid en werken we samen met organisaties die dezelfde missie hebben”, aldus Passey. “Nu de COVID-19-crisis de kwetsbaarheden van vrouwen en genderongelijkheid verergert1, weten we dat vertrouwen en veiligheid voor vrouwen belangrijker zijn dan ooit. De werkplek moet voor ons allemaal een veilige en waardige plek zijn. Hoe kunnen we ervoor zorgen, en eisen, dat dit gebeurt? Ik kijk uit naar de discussie over dit onderwerp met opinieleiders van over de hele wereld.”

Sprekers tijdens de sessie zijn onder meer:

  • Dame Heather Rabbatts, TIME’S UP UK voorzitter van Cove Pictures; voorzitter van Soho Theatre en niet-uitvoerend bestuurslid van Arts Alliance.
  • Ita O’Brien, de leidende intimiteitscoördinator van het VK en oprichter van Intimacy on Set, haar bedrijf waarmee ze beste praktijken heeft ontwikkeld met betrekking tot intimiteit en naaktheid in film, televisie en theater en waarmee ze intimiteitscoördinatoren over de hele wereld traint.

“Meer dan ooit is het cruciaal om het gesprek voort te zetten over veilige en gelijke arbeidsomstandigheden voor vrouwen binnen de entertainmentindustrie en daarbuiten”, aldus Stephanie O’Keefe, CEO van IWF. “Nu de wereld een nieuwe manier van werken ontwikkelt in het kader van COVID-19, hoop ik dat er strategieën zullen komen om ervoor te zorgen dat vrouwen weer met een gerust hart de fysieke werkplek kunnen betreden, dat ze veilig zijn en gelijk worden behandeld. Mary Kay is al lang een voorstander van gendergelijkheid en we zijn verheugd om deze strijd met hen voort te zetten om een meer gendergelijke wereld te garanderen.”

Een link om het evenement te bekijken is beschikbaar op de IWF-website en de YouTube-pagina op 26 mei: https://www.youtube.com/channel/UCdLPNS7ai1_XHaqgEnhEjtg

1 Beleidsnota van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties over de impact van COVID-19 op vrouwen, 9 april 2020

https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/policy_brief_on_covid_impact_on_women_9_apr_2020_updated.pdf

en – Blogartikel door United Nations Foundation, blogartikel van Michelle Milford Morse en Grace Anderson, 14 april 2020

https://unfoundation.org/blog/post/shadow-pandemic-how-covid19-crisis-exacerbating-gender-inequality/

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 56 jaar geleden met drie doelen opgericht: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.

Over International Women’s Forum (IWF) en de Leadership Foundation

IWF is een lidmaatschapsorganisatie die alleen op uitnodiging toegankelijk is bestaand uit meer dan 7.000 diverse en gelauwerde vrouwen uit 33 landen op 6 continenten. IWF bevordert het leiderschap van vrouwen en pleit voor gelijkheid van vrouwen wereldwijd door talentvolle vrouwen zowel wereldwijd als lokaal met elkaar in contact te brengen. Leden zijn onder meer Fortune 500-leidinggevenden, regeringsleiders van lokaal tot staatsniveau, internationale non-profitleiders en uitblinkers van de academie, kunst en wetenschappen. Bezoek voor meer informatie www.iwforum.org.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr