09:00 uur 30-06-2020

Seeding Alliance ziet een aanzienlijke stijging van de betrokkenheid na samenwerking met Digital Element

Toonaangevende IP-geolocatietechnologie gekozen om de levering van native content te verbeteren, geogebaseerde advertenties te leveren en fraude te voorkomen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Seeding Alliance, een toonaangevende specialist op het gebied van native advertising, heeft de prestaties aanzienlijk zien verbeteren na het partnerschap met Digital Element, de wereldwijde aanbieder van IP-geolocatiedata en -diensten, waarbij de doorklikcijfers met maar liefst 20% zijn gestegen. Na te hebben gekozen voor de NetAcuity PulseTM-technologie van Digital Element, bieden de experts op het gebied van native advertising uit Keulen nu verbeterde geogebaseerde advertenties voor hun klanten en diepgaande verkeersanalyses voor de detectie van fraude.

Seeding Alliance, gevestigd in Duitsland, is één van de leiders op het gebied van native advertising – een kerntactiek om de consument te betrekken. Door advertenties te plaatsen die passen bij de stijl en de functie van de media waarin ze zich bevinden, maakt Seeding Alliance het mogelijk om content te publiceren die zich effectief richt op relevante doelgroepen zonder de natuurlijke redactionele vorm van de publicatie te verstoren.

Seeding Alliance heeft in mei 2019 de NetAcuity Pulse IP-oplossing van Digital Element gekozen om hun geolocatiediensten te verbeteren en toegang te krijgen tot wereldwijde IP-datasets, waardoor het mogelijk wordt om relevante doelgroepen te segmenteren op basis van verschillende informatielagen – zoals verbindingstype, mobiel apparaat en internetprovider – zonder dat de gebruiker persoonlijk identificeerbaar wordt. Dit heeft duidelijk bijgedragen aan het succes van de advertentiecampagnes van de klanten van Seeding Alliance, aangezien de consumenten kunnen worden benaderd met passende en relevante advertenties op basis van geolocatie waardoor reclamebudgetten efficiënt worden benut en fraude tot een minimum wordt beperkt.

“Onze eerdere oplossingen waren gewoon te onnauwkeurig en onvolledig. Dit heeft ons doen besluiten om van dataprovider te wisselen en te kiezen voor de marktleider, Digital Element, om de best mogelijke resultaten voor onze klanten te bereiken”, aldus Adrian Meyer, VP Technology bij Seeding Alliance. “Kort na de integratie van de data van Digital Element realiseerden we ons dat we met succes meer fraudepogingen konden blokkeren en dat de advertentiecampagnes beter presteerden. We zijn er altijd op gebrand geweest om de naamsbekendheid van het merk duurzaam te vergroten, binnen uitgebreide formats, zonder afbreuk te doen aan het gemak van de consument. Het partnerschap met Digital Element betekent dat we ons nu effectief kunnen richten op een beter omlijnde doelgroep door locatiegebonden content en Ip-intelligence te gebruiken.”

De NetAcuity Pulse™ van Digital Element maakt gebruik van een netwerk van IP-locatie-informatie afkomstig van mobiele apparaten, miljarden ondevice-locatietransacties en internetrouting-infrastructuur. Deze zeer nauwkeurige – maar privacygevoelige – wereldwijde onlinetargetingmethode is gebaseerd op de plaats waar een gebruiker zich bevindt en verbonden is op een specifiek moment, ongeacht het apparaat. De informatie kan bestaan uit of verbinding wordt gemaakt via een wifi-netwerk, de point-in-time geografische locatie van de gebruiker en of er een thuis- of zakelijke hotspot wordt gebruikt. De voordelen van het gebruik van intelligente en nauwkeurige targeting op schaal zijn onder meer een hogere omzet, een beter rendement op de investering, een hogere merkloyaliteit en een betere betrokkenheid van de consument.

“Seeding Alliance vereiste een hoog niveau van nauwkeurige en intelligente ondersteuning en we zijn blij dat ze gekozen hebben voor onze NetAcuity Pulse-technologie om hen te helpen bij het aanpassen van hun native advertising-campagnes om specifiekere doelgroepen te bereiken, en om hun wapenarsenaal uit te breiden om advertentiefraude te bestrijden”, aldus Kate Owen, vice-president van Digital Element, Noord-Europa. “We zijn trots op de nauwkeurigheid van onze data en nu een jaar later is het duidelijk dat we Seeding Alliance waardevolle inzichten hebben gegeven om verder te kunnen bouwen aan hun succes in deze competitieve reclamewereld.”

Seeding Alliance wordt toegevoegd aan het portfolio van Digital Element met spraakmakende klanten waaronder: Adobe, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Taboola, Codewise, Amobee, Twitter, MediaMath, Adform, BBC, Discovery Networks, Hubspot, Vibrant Media, Webtrends, Crimtan, Weborama, Ogilvy en vele anderen.

Over Digital Element

Sinds 1999 levert Digital Element wereldwijd geolocatiedata en -diensten die altijd en overal relevantie en context bieden aan online-initiatieven, zowel voor desktops als mobiele apparaten. De gepatenteerde technologie van het bedrijf is gecertificeerd en geaccrediteerd om realtime toegang te bieden tot nauwkeurige en betrouwbare locatie-informatie zonder inbreuk te maken op de privacy van internetgebruikers. Al meer dan twee decennia vertrouwen veel grote, internationale websites, merken, beveiligingsbedrijven, advertentienetwerken, social mediaplatforms en mobiele uitgevers op de technologie van Digital Element voor het richten van reclame, het lokaliseren van content, het verbeteren van analyses, het beheren van contentrechten en het opsporen en voorkomen van fraude.

Bezoek http://www.digitalelement.com voor meer informatie over hoe u de kracht van de locatie naar de onlinewereld kunt brengen. Volg ons op LinkedIn en Twitter @DigitalElement en vind ons leuk op Facebook.

Het hoofdkantoor is gevestigd in Atlanta en Londen. Digital Element is een divisie van Digital Envoy Inc.

Over Seeding Alliance

De Seeding Alliance GmbH is een van de toonaangevende marketeers en ontwikkelaars van native advertisingformats en is de grootste onafhankelijke native advertisingmarketeer in Duitsland. Met een speciaal ontwikkelde advertentieserver voor native vormen van adverteren is de Seeding Alliance een innovatief contactpunt voor uitgevers en adverteerders. Seeding Alliance, gevestigd in Keulen, werd in 2011 opgericht door Coskun Tuna en Cevahir Ejder en maakt sinds maart 2017 deel uit van de Ströer Group.

Bezoek www.seeding-alliance.de voor meer informatie.

Contacts

Naomi Whittome

naomi.whittome@digitalelementpr.com
Tel: +44 (0)203 642 1124

Check out our twitter: @NewsNovumpr