Wipro neemt 4C, de leidende multi-cloud Salesforce partner in Europa en het Midden-Oosten met diepe expertise van Quote-to-Cash CPQ & billing, over
BANGALORE, India en MECHELEN, België–(BUSINESS WIRE)– Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een leidend globaal bedrijf in informatietechnologie, adviesverlening en business process services, kondigt vandaag aan dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend om 4C, één van de grootste Salesforce partners met medewerkers in Europa, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten, over te nemen.
4C, met hoofdzetel in Mechelen, België, werd opgericht in 1997, en is een onafhankelijke Salesforce Platinum Partner en één van de leidende consultants in klantgericht ondernemen in Europa en het Midden-Oosten. 4C heeft een diepgaande expertise opgebouwd in alle Salesforce Clouds, en in het bijzonder een unieke positie op het vlak van transformaties rond Quote-to-Cash (Q2C) met CPQ en billing oplossingen. 4C heeft ruim 1500 projecten succesvol opgeleverd voor meer dan 500 klanten en haar team heeft al meer dan 1000 Salesforce certificaten in haar bezit om best-of-breed advies- en implementatiediensten rond Salesforce en zijn ecosysteem te leveren.
Met meer dan 350 medewerkers heeft 4C ongeëvenaarde Salesforce capaciteiten opgebouwd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, de Benelux, Scandinavië en de Verenigde Arabische Emiraten. Door deze overname wordt de positie van Wipro als leidende dienstverlener in Europa fors versterkt. Dankzij de overname van Appirio in 2016 heeft Wipro heeft een sterk uitgebouwde Salesforce positie in Amerika, Japan en Australië. 4C zal geconsolideerd worden als deel van de Appirio Cloud Services praktijk binnen Wipro om zo wereldwijd een leidende positie in te nemen rond Salesforce en haar ecosysteem.
“Wij zijn bijzonder verheugd dat het 4C team ons vervoegt. Zij brengen een bijzonder rijke mix van Salesforce kennis, gekoppeld aan een sterke regionale en culturele kennis. Deze combinatie, met de aanwezigheid van Wipro in de Europese regio en de uitgebreide industrie-kennis zal ons helpen om een dominante speler te zijn in Europa en de absolute leider in het Quote to Cash domein van Salesforce,” zegt Harish Dwarkanhalli, President- Cloud Enterprise Platforms (CEP), Wipro Limited.
“Wipro en 4C delen dezelfde waarden. De wereldwijde aanwezigheid van Wipro, hun robuste adviescapaciteiten op vlak van digitale transformatie, hun opleveringsmogelijkheden en hun enorme investeringen in de Europese markt geven zowel onze klanten als onze medewerkers een enorm groeiplatform. Deze opportuniteit geeft ons de mogelijkheid om een reuzestap te nemen in het bouwen van klantgerichte ondernemingen voor en met onze klanten, en dit in de ganse EMEA regio,” zegt Johan Van Genechten, Chief Executive Officer, 4C
Angelique de Vries – Schipperijn, EVP en GM van Noord-Europe, Salesforce, zegt, “Onze partners zijn de voeding van onze groei. De sterke regionale focus van 4C en de sterkte in multi-cloud implementaties, inclusief de immense kennis van Quote-to-Cash, en dit gekoppeld met de sterkte van Wipro op vlak van digitale transformatie levert een onbetwistbaar voordeel voor Salesforce klanten in EMEA.” Verder geeft ze aan, “Wipro heeft voorheen door de acquisitie van Appirio en nu met 4C, haar ervaringen en expertise in Salesforce capaciteiten en middelen enorm verrijkt.”
De overname is onder voorbehoud van gebruikelijke opschortende voorwaarden en wordt verwacht afgerond te zijn voor het einde van dit kwartaal dat eindigt op 30 september 2020.
Over 4C
4C helpt bedrijven bij het optimaliseren van commerciële waarde en het realiseren van bedrijfstransformatie door consequent de klant centraal te stellen.
4C is de grootste onafhankelijke Salesforce Platinum Partner in de EMEA-regio. Het bedrijf biedt ongeëvenaarde expertise in best-of-breed advies- en implementatiediensten rond Salesforce en zijn ecosysteem. 4C biedt thought leadership via een centre of excellence op het vlak van Quote-to-Cash (CPQ & Billing), Customer360 (inclusief MuleSoft, Einstein & Tableau), e-Commerce, Field Service en de DocuSign Agreement Cloud.
4C wordt gedreven door het succes van de klant en neemt de tijd om de uitdagingen van zijn klanten te begrijpen, om zo een langdurige relatie met hen op te bouwen.
4C maakt gebruik van lokale relevante industriekennis en -capaciteiten om zowel in EMEA als lokaal projecten te leveren in een breed scala van industrieën: productie, financiële diensten, hi-tech en non-profit, voor middelgrote en grote bedrijven. 4C is opgericht in 1997 en heeft zijn hoofdkantoor in België, met kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Scandinavië, Nederland en het Midden-Oosten.
Over Wipro Limited
Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) is een toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van informatietechnologie, consulting en bedrijfsprocessen. We maken gebruik van de kracht van cognitief computergebruik, hyperautomatisering, robotica, cloud, analyse en opkomende technologieën om onze klanten te helpen zich aan te passen aan de digitale wereld en ze succesvol te maken. Een bedrijf dat wereldwijd wordt erkend voor zijn uitgebreide dienstenportfolio, zijn sterke inzet voor duurzaamheid en goed burgerschap, Wipro heeft meer dan 180.000 toegewijde medewerkers die onze klanten van dienst zijn over zes continenten. Samen ontdekken we ideeën en verbinden we de elementen om een betere en gewaagde nieuwe toekomst op te bouwen.
Toekomstgerichte verklaringen en waarschuwingen
Bepaalde verklaringen in dit persbericht met betrekking tot onze toekomstige groeivooruitzichten zijn toekomstgerichte verklaringen, die een aantal risico’s en onzekerheden met zich meebrengen, die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk kunnen verschillen van die in dergelijke toekomstgerichte verklaringen. De risico’s en onzekerheden met betrekking tot deze verklaringen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, risico’s en onzekerheden met betrekking tot schommelingen in onze inkomsten, inkomsten en winsten, ons vermogen om groei te genereren en te beheren, intense concurrentie in IT-diensten, ons vermogen om ons kostenvoordeel te behouden , loonsverhogingen in India, ons vermogen om hoogopgeleide professionals aan te trekken en te behouden, tijd- en kostenoverschrijdingen op contracten met vaste prijzen en tijdskaders, klustering van klanten, immigratiebeperkingen, ons vermogen om onze internationale activiteiten te beheren, verminderde vraag naar technologie in onze belangrijkste aandachtsgebieden, verstoringen in telecommunicatienetwerken, ons vermogen om potentiële overnames succesvol af te ronden en te integreren, aansprakelijkheid voor schade aan onze servicecontracten, het succes van de bedrijven waarin we strategische investeringen doen, intrekking van fiscale stimuleringsmaatregelen van de overheid, politieke instabiliteit, oorlog, wettelijke beperkingen op het aantrekken van kapitaal of het verwerven van bedrijven buiten India, niet toegestaan gebruik van ons intellectueel eigendom en algemene economische omstandigheden die van invloed zijn op ons bedrijf en onze industrie. Bijkomende risico’s die onze toekomstige bedrijfsresultaten zouden kunnen beïnvloeden, worden uitvoeriger beschreven in onze statuten bij de Amerikaanse ‘Securities and Exchange’ Commissie. Deze documenten zijn beschikbaar op www.sec.gov. We kunnen van tijd tot tijd aanvullende schriftelijke en mondelinge toekomstgerichte verklaringen afleggen, inclusief verklaringen in de statuten van het bedrijf bij de Securities and Exchange Commissie en onze rapporten aan aandeelhouders. We verbinden ons er niet toe om toekomstgerichte verklaringen die van tijd tot tijd door ons of namens ons worden afgelegd, bij te werken.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200723005493/nl/
Contacts
Vipin Nair
Wipro Limited