20:38 uur 26-08-2020

Zara (Inditex) kiest dLocal om e-commerce-activiteiten in Uruguay en Paraguay te ondersteunen

Het platform van dLocal accepteert lokale betalingen in Uruguay en Paraguay en biedt klanten een naadloze ervaring.

SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– dLocal, een bekroond fintech-bedrijf dat gespecialiseerd is in grensoverschrijdende betalingen voor opkomende markten, heeft vandaag aangekondigd dat het de e-commerce-activiteiten van Zara in Uruguay en Paraguay ondersteunt door het gebruik van zijn betalingsplatform. Dit biedt een verbeterde online winkelervaring voor de klanten van Zara.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200826005704/nl/

Zara (Inditex) Picks dLocal to Support e-Commerce Operations in Uruguay and Paraguay (Graphic: Business Wire)

Zara (Inditex) Picks dLocal to Support e-Commerce Operations in Uruguay and Paraguay (Graphic: Business Wire)

Door gebruik te maken van het 360-betalingsplatform van dLocal kan Zara (Inditex) lokale creditcardbetalingen accepteren met de optie van maandelijkse termijnen. Met deze oplossing kunnen klanten betalen met zowel internationaal als lokaal uitgegeven creditcards van Mastercard, Visa en American Express, evenals met andere binnenlandse kaarten zoals OCA in Uruguay.

“We zijn er trots op Zara als klant te hebben om hun internationale shoppers te voorzien van een gemakkelijkere en snellere online betalingservaring door hen meerdere lokale betaalmethoden aan te bieden,” aldus Michel Golffed, VP Growth, dLocal. “We hebben uitgebreide ervaring in Uruguay en Paraguay en ondersteunen honderden klanten tussen de twee landen, en we kijken ernaar uit om die expertise in te zetten om Zara te helpen succes te behalen in de regio.”

Meirav Adi, VP Sales, dLocal, stelde dat gelokaliseerde betalingen gunstig zijn gebleken voor wereldwijde retailers die de e-commerce stimuleren.

“Uruguay is bijvoorbeeld een e-commerce-vriendelijke markt met een sterke economie die in 2021 naar verwachting zal groeien tot $ 3,7 miljard, waarbij lokale debetkaarten ongeveer een derde van het betalingsvolume uitmaken,” verklaarde Adi. “Het is hetzelfde verhaal voor veel andere markten met een groot potentieel over de hele wereld. Het aanbieden van gelokaliseerde betalingsopties is niet iets dat ‘leuk is om te hebben’, het is een voorwaarde voor succes.”

Lokale kaartacquisitie maakt deel uit van de Payins-oplossing van dLocal waarmee verkopers betalingen van hun klanten in opkomende markten kunnen innen in hun respectievelijke lokale valuta. Het belangrijkste voordeel voor de handelaar is de toegang tot een verscheidenheid aan lokale betaalmethoden en de mogelijkheid om geld te ontvangen in USD, EUR of een andere valuta binnen de landen waarin dLocal actief is. Klanten van dLocal die de Payins-oplossing implementeren, zien een gemiddelde stijging van 20% in conversieratio.

Met slechts een enkele integratie naar het platform van dLocal stelt de oplossing elke handelaar in staat om onmiddellijk uit te breiden naar alle van de volgende 19 opkomende markten:

  • Latijns-Amerika: Argentinië, Brazilië, Bolivia, Colombia, Chili, Ecuador, Mexico, Paraguay, Peru, Uruguay
  • Afrika: Egypte, Marokko, Nigeria, Zuid-Afrika
  • Azië: Bangladesh, China, India, Indonesië, Turkije.

Lees hier hier voor meer informatie over de Payins-oplossing.

Over dLocal

dLocal (https://dlocal.com) is het enige 360-betalingsplatform dat is ontworpen om massale online betalingen in Latijns-Amerika en andere opkomende landen in APAC, het Midden-Oosten en Afrika af te handelen. Met het enkele API-platform van dLocal is het niet nodig om afzonderlijke betalingsverwerkers voor ontvangen en uitbetalen te beheren, talloze lokale entiteiten op te zetten, tientallen geïsoleerde acquirers en betaalmethoden te integreren, zich zorgen te maken over gestrande fondsen in het buitenland, noch zware operationele lasten te ondervinden. Door in elk land op te treden als de lokale betalingsverwerker van de handelaar, maakt dLocal het voor online bedrijven eenvoudig om 2,3 miljard digitaal onderlegde consumenten te bereiken in de snelst groeiende markten van vandaag.

Meer dan 450 wereldwijde e-commerce retailers, SaaS-bedrijven, online reisaanbieders en marktplaatsen vertrouwen op dLocal om meer dan 300 lokaal relevante betaalmethoden te accepteren en om miljoenen betalingen uit te voeren aan hun contractanten, agenten en verkopers in groeimarkten rond de wereld. Enkele van de klanten van dLocal zijn Amazon, Avast, Banggood, Booking.com, Constant Contact, Didi, DropBox, Gearbest, GoDaddy, MailChimp, TripAdvisor, Uber en Wikimedia. Ga naar dlocal.com voor meer informatie.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Tylor Tourville

tylor@backbaycommunications.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr