Voor het eerst in de geschiedenis prevaleert de betaalkaart in Duitsland boven contant geld
DÜSSELDORF, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– Volgens het wereldwijde marktonderzoeksbureau Euromonitor International zullen in 2020 meer betalingen met een betaalkaart worden gedaan dan met contant geld, een primeur in de geschiedenis voor de Duitse markt voor consumentenbetalingen.
Volgens de white paper “The German Consumer: Rapid Evolution Amidst the Crisis” zal de totale transactiewaarde van betalingen in Duitsland via een betaalkaart naar verwachting met 28% stijgen, terwijl betalingen met contant geld in 2019-2025 met 34% zullen dalen.
“In reactie op de COVID-19-pandemie vertoonden Duitse consumenten een abrupte verandering in betalingsgedrag, waarbij om hygiënische redenen de betaalkaart steeds vaker werd gebruikt dan contant geld. Steeds meer consumenten begonnen ook voor het eerst met het gebruik van de contactloze kaartfunctie en smartphones voor mobiele betalingen”, analyseert Ratna Sita, hoofd DACH-onderzoek bij Euromonitor International.
Deze trend wordt ook ondersteund door het groeiende vertrouwen van consumenten in hun privacy omtrent het gebruik van de betaalkaart. Het toenemende vertrouwen in veiligheidsmaatregelen en garanties van uitgevers en handelaren versterken het vertrouwen van de consument. Tegelijkertijd wordt het gemak van betalingen zonder pincode of handtekening in plaats van een betaalkaart populairder. Duitse consumenten zullen tegen 2040 grote gebruikers van betaalkaarten worden, met een toename van het gebruik van hun mobiele apparaten voor betalingen.
“COVID-19 versnelde de verandering in het gedrag van consumenten ten aanzien van betalingen. In de toekomst zal de gemiddelde Duitse consument ouder en technologisch onderlegd zijn en meer openstaan voor nieuwe ervaringen, een verschuiving van een conservatieve opstelling in het verleden”, concludeert Sita.
Ga voor het downloaden van het gratis rapport naar http://bit.ly/GermanConsumer_EMI
Over Euromonitor International
Euromonitor International is ‘s werelds toonaangevende leverancier van wereldwijde business intelligence, marktanalyse en consumenteninzichten. Van lokaal tot mondiaal en van tactisch tot strategisch, onze onderzoeksoplossingen ondersteunen beslissingen over hoe, waar en wanneer u uw bedrijf kunt laten groeien. Vind het juiste rapport, de juiste database of aangepaste oplossing om prioriteiten te valideren, aannames om te leiden en nieuwe kansen te ontdekken. Met kantoren over de hele wereld, analisten in meer dan 100 landen, de nieuwste data science-technieken en marktonderzoek naar elke belangrijke trend en drijfveer, helpen we u inzicht te krijgen in mondiale markten.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200917005521/nl/
Contacts
Soren Buchheister
Communications Executive – Euromonitor International
Tel: +49 (0) 211 890944 23