22:56 uur 06-10-2020

Volgens onderzoek van OAG is bijna 70% van de reizigers van plan om binnen de komende zes maanden internationaal te vliegen

De luchtvaart moet prioriteit blijven geven aan communicatie, veiligheid en preventiemaatregelen om het vertrouwen te herstellen en weer op te bouwen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– OAG, ‘s werelds toonaangevende leverancier van reisgegevens en -inzichten, heeft vandaag The COVID-19 Recovery: Getting Passengers Back on Board uitgebracht, een nieuw rapport over het vertrouwen van reizigers op basis van een wereldwijd onderzoek onder meer dan 4.000 gebruikers van haar flightview-reisapp.

Over het algemeen is de angst voor het oplopen van COVID-19 tijdens het vliegen niet erg groot, en de meeste consumenten staan open voor vliegreizen. De belangrijkste bevindingen zijn:

  • Negenenzestig procent is van plan binnen de komende zes maanden internationaal te vliegen, terwijl 79% plannen heeft voor binnenlandse vliegreizen.
  • Het is duidelijk dat de millennials en Gen-Z enthousiaster zijn om te reizen. Beide generaties zijn minder geneigd om reizen aan te passen en hebben meer zin om in het eigen land te reizen dan hun tegenhangers over de hele wereld.
  • Bijna een derde heeft de reisgewoonten niet veranderd en is dat ook niet van plan.
  • Zesenzeventig procent van de reizigers was het erover eens dat maskermandaten de meest effectieve veiligheidsmaatregel zijn die luchtvaartmaatschappijen en luchthavens kunnen toepassen, gevolgd door verbeterde schoonmaakprocedures

“De meeste consumenten, vooral jongere reizigers, zijn bereid om onder de juiste omstandigheden te vliegen,” aldus John Grant, hoofdanalist bij OAG. “Het feit dat er sprake is van weinig angst is zeker verrassend en belooft veel goeds voor het marktherstel. Uiteraard zal volledig herstel worden bepaald door hoe goed we de pandemie wereldwijd bestrijden en wanneer reisbeperkingen veilig kunnen worden opgeheven.”

Op een 10-puntsschaal geeft meer dan de helft van de consumenten aan dat ze zich zorgen maken over het krijgen van COVID-19 terwijl ze minder dan vijf keer reizen, waarbij 21% aangeeft geen angst te hebben. Desondanks ontdekte OAG dat het delen van realtime informatie cruciaal blijft om het vertrouwen van de reizigers op te bouwen – zelfs vóór de luchthaven. Tijdens het zoek- en boekingsproces zouden de meeste consumenten bijvoorbeeld waarde hechten aan realtime updates en voorspellingen over vlucht- en hotelcapaciteit (61%) en de COVID-19-transmissiesnelheid op de beoogde bestemming (53%).

Bekijk het volledige rapport voor meer onderzoeksinzichten.

Ga naar flightview.com/traveltools/visas.asp om op de hoogte te blijven van de veranderende vereisten ten aanzien van reisbeperkingen en documentatie.

Over OAG

OAG is een toonaangevende wereldwijde leverancier van reisgegevens die sinds 1929 de groei en innovatie van het ecosysteem voor vliegreizen stimuleert.

OAG, met hoofdkantoor in het VK, heeft wereldwijde vestigingen in de VS, Singapore, Japan, Litouwen en China.

Ga voor meer informatie naar: www.oag.com en volg ons op Twitter @OAG Aviation.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de media:
Katy Ludwell

pressoffice@oag.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr