WorldRemit maakt winnaars in het VK en Noorwegen bekend van de decemberactie om Filipijnse begunstigden te helpen bij het opzetten van een eigen bedrijf
Begunstigden in de Filipijnen ontvangen een Grainsmart-franchisewinkelpakket ter waarde van PHP 200.000
LONDEN–(BUSINESS WIRE)– WorldRemit, een vooraanstaand bedrijf voor internationale digitale betalingen, heeft de winnaars bekendgemaakt van de recente Grainsmart-franchisewinkelactie om klanten te helpen hun begunstigden de kans te geven een bedrijf te starten in de Filipijnen. Klanten konden deelnemen aan de actie door geld over te maken naar de Filipijnen en een begunstigde van hun keuze voor te dragen. Tot de winnaars behoren onder andere eerstelijns zorgmedewerkers en docenten uit diverse landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Australië, Canada, Nieuw-Zeeland, Zweden en de Verenigde Staten. De begunstigden openen Grainsmart-winkels op verschillende plaatsen in de Filipijnen, waaronder Cebu, Davao, San Carlos en Tagum City.
“Het verheugt ons zeer de ontvangers deze prachtige gelegenheid te geven om een bedrijf te starten waarmee ze in de behoeften van hun gezin kunnen voorzien en hun financiële stabiliteit kunnen verbeteren. De franchisenemers hebben de mogelijkheid om hun onderneming uit te breiden en mogelijk zelfs werkgelegenheid te creëren voor leden van de gemeenschap om hen heen. Dit onderstreept onze inzet om Filipino’s te helpen die werken in het buitenland om hun dierbaren thuis te ondersteunen,” aldus Earl Melivo, Country Director van WorldRemit voor de Filipijnen.
Benjamin Batac, CEO van Grainsmart voegt toe: “Het is een eer om samen te werken met een bedrijf als WorldRemit dat onze waarden deelt. Veel van de franchiseovereenkomsten zijn inmiddels al ondertekend. Deze actie creëert duurzame werkgelegenheid en biedt de broodnodige ondersteuning aan Filipijnse landbouwers, die in veel gevallen te maken hebben met grote uitdagingen als gevolg van de pandemie en de recente natuurrampen.”
Winnares Emilie Ann Estavas, die werkt als zorgassistent in een verzorgingstehuis in Oxfordshire, zegt: “Ik ben uiterst blij en gelukkig met de prijs en ik ben WorldRemit en Grainsmart heel dankbaar. Het is een echte verrassing. Het Pangkabuhayan-pakket helpt mijn familie in de Filipijnen om een bedrijf te starten, wat een geweldige zegen is en hen enorm helpt. Het is een prachtige kans en ik ben van plan het bedrijf uit te breiden terwijl we nog hier in het buitenland werken. Ik hoop en bid dat God het bedrijf zal zegenen en tot een succes zal maken zodat we in de nabije toekomst vervroegd kunnen uittreden, naar huis kunnen terugkeren en het bedrijf samen met mijn familie kunnen runnen. We duimen ervoor!”.
Winnares en eerstelijns zorgmedewerker Melissa Zibas heeft haar neef Adan, woonachtig in San Carlos City, Pangasinan, uitgekozen als haar begunstigde. Ze zegt daarover: “Adan is een voormalige zeeman en is behoorlijk avontuurlijk, net als ik. Daarom ben ik er zeker van dat hij een groot succes zal maken van het Grainsmart-bedrijf. We zijn een heel hechte familie. Dus ik hoop dat we het bedrijf kunnen laten groeien en andere leden van onze familie bij het bedrijf kunnen betrekken. De COVID-19-pandemie heeft een zware wissel getrokken op het leven van iedereen. Daarom is het geweldig om een bedrijf te starten waaraan de mensen behoefte hebben, aangezien we dagelijks rijst eten.”
Rosa Mae woont in Noorwegen en studeert om jongerenwerkster te worden. Zij koos haar zuster Rhea als haar begunstigde. Rhea woont en werkt in Tagum City als secretaresse van een dokter en zegt: “Ik ben mijn grote zus zo dankbaar dat ze me deze mogelijkheid geeft. Ik mis haar enorm nu ze in Oslo woont, meer dan 15.000 kilometer bij ons vandaan. Geld overmaken via WorldRemit is haar manier om ons te ondersteunen en onze band in stand te houden, en nu heeft het mij de kans gegeven om mijn eigen bedrijf te starten. We zijn opgegroeid in Davao de Oro en onze ouders wonen daar nog steeds. Daarom verheug ik me erop de Grainsmart-franchise samen met hen te runnen.”
Elk Grainsmart-franchisepakket omvat:
- 60 zakken (elk 25 kg) rijst
- Een tablet die volledig is geconfigureerd voor een factureringsaccount
- Reclameborden, marketingmateriaal en ander bedrijfsmateriaal
- Een online trainings- en begeleidingsprogramma om te helpen het bedrijf tot een succes te maken
De Filipijnse bevolking leed niet alleen onder de COVID-19-pandemie, maar kreeg ook te maken met de verwoestingen veroorzaakt door de supertyfoon Goni en de tyfoon Vamco, die duizenden mensen van hun huis en bestaansmiddelen hebben beroofd.
Profiteer van aantrekkelijke wisselkoersen voor de Filipijnse peso door naar www.worldremit.com te gaan of de app te downloaden.
Winnaars zijn bekendgemaakt op de Facebook-pagina van WorldRemit (https://www.facebook.com/WorldRemit/).
Meer informatie: www.worldremit.com/pangkabuhayan.
WorldRemit
WorldRemit is een vooraanstaand bedrijf voor internationale digitale betalingen. We hebben een revolutie veroorzaakt binnen een sector die voorheen werd gedomineerd door traditionele offline bedrijven door internationale geldoverboekingen online te brengen, waardoor ze veiliger, sneller en goedkoper kunnen worden uitgevoerd. We verzorgen momenteel overboekingen van meer dan 50 landen naar meer dan 130 ontvangende landen, zijn actief op 6500 geldoverboekingstrajecten wereldwijd en hebben wereldwijd meer dan 1100 mensen in dienst.
Voor de verzender is WorldRemit is 100% digitaal (cashloos), waardoor het gebruiksgemak en de veiligheid worden verhoogd. Voor de ontvanger biedt het bedrijf een uitgebreide reeks mogelijkheden, waaronder storting op een bankrekening, afhalen van contant held, opwaarderen van mobiel tegoed, en mobiel geld.
WorldRemit wordt ondersteund door Accel, TCV en Leapfrog en heeft haar hoofdkantoor in Londen, VK. Het bedrijf heeft regionale kantoren in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Hongkong, Singapore, Maleisië, de Filipijnen, Zuid-Afrika, Somaliland, Oeganda, Kenia, Rwanda, Tanzania, Zimbabwe en België.
Meer informatie: www.worldremit.com
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210204005504/nl/
Contacts
Voor vragen van de media
Khristine Dela Cruz
Media Relations Manager
Ogilvy
Khristine.delacruz@ogilvy.com
09178554779