08:29 uur 16-02-2021

FRISS boekt solide resultaten in 2020

De leverancier van AI-gebaseerde oplossingen voor fraudedetectie sluit boekjaar 2020 af met recordcijfers

UTRECHT, Nederland–(BUSINESS WIRE)– In de nasleep van een uitdagend 2020 presenteert FRISS met trots mooie cijfers. De noodzaak tot modernisering van verzekeringsprocessen wordt al langere tijd gevoeld in de hele verzekeringsbranche en FRISS wordt algemeen erkend als toonaangevende leverancier van oplossingen voor geautomatiseerde fraudedetectie en fraudepreventie, die in dit digitale tijdperk inmiddels als vereisten worden beschouwd. FRISS heeft een enorme groei doorgemaakt in belangrijke markten waaronder de Benelux, Verenigde Staten, Canada en Latijns-Amerika.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210215005457/nl/

FRISS heeft de verzekeringsbranche geholpen om meer dan 1 miljard USD te besparen aan frauduleuze polisaanvragen en uitbetaling van frauduleuze claims. (Graphic: Business Wire)

FRISS heeft de verzekeringsbranche geholpen om meer dan 1 miljard USD te besparen aan frauduleuze polisaanvragen en uitbetaling van frauduleuze claims. (Graphic: Business Wire)

“Je kunt niet honderden miljoenen polissen, verlengingen en claims volledig geautomatiseerd verwerken zonder dat je hiervoor een veiligheidsmechanisme gebruikt,” aldus FRISS CEO en mede-oprichter Jeroen Morrenhof. “Verzekeraars kunnen nu in een fractie van een seconde nieuwe polissen accepteren en claims uitbetalen, en kunnen erop vertrouwen dat deze legitiem en conform zijn. Tegelijkertijd kunnen ze onmiddellijk een einde maken aan risicovolle aanvragen en frauduleuze claims. Dit heeft een flinke financiële impact en de besparingen die hiervan het gevolg zijn vloeien weer terug naar de klant.

Gedwongen modernisering was in 2020 in de hele branche een aandachtspunt. Ondanks de vele moeilijkheden was dit jaar voor FRISS niet alleen maar negatief:

  • De FRISS-familie werd uitgebreid met 16 nieuwe verzekeraars
  • 17 nieuwe productlanceringen, waaronder geactualiseerde fraudeschema’s
  • Een klantentevredenheid van 8,9 op een schaal van 10
  • 58% omzetgroei
  • 193.624 push-ups tijdens virtuele bootcamps

Maar bovenal heeft FRISS de branche geholpen om meer dan 1 miljard USD te besparen aan frauduleuze polis aanvragen en uitbetaling van frauduleuze claims. Dankzij deze verbeterde betrouwbaarheid konden verzekeraars hun tijd en financiële middelen inzetten voor wat echt belangrijk is: waarde creëren voor hun klanten.

“In één jaar heeft de branche een transformatie ondergaan, waarvan we dachten dat deze vijf tot tien jaar in beslag zou nemen”, vertelt Jeroen. “We zijn er trots op dat we onze bescheiden bijdrage kunnen leveren om de wereld eerlijker te maken via een veilige digitale transformatie en we zijn dit jaar meer dan ooit dankbaar dat we niet alleen staan in dit traject.”

Over FRISS

FRISS richt zich 100% op automatische fraude- en risicodetectie voor schadeverzekeraars overal ter wereld. De op AI gebaseerde detectieoplossingen voor verzekeringen, schadeclaims en fraudeonderzoek van het bedrijf helpen ruim 175 verzekeraars hun activiteiten uit te bouwen. FRISS detecteert fraude, beperkt risico’s en ondersteunt digitale transformatie. Verzekeraars gaan binnen vier maanden live, realiseren tot 10 maal meer rendement op investering (ROI) en zien een stijging van 80% als het gaat om automatische verwerking (STP) van polisaanvragen en claims. De oplossingen van FRISS dragen bij aan een lagere loss ratio, een winstgevende groei van de portefeuille en een betere klantervaring. Ga voor meer informatie naar www.friss.com.

Contacts

Ruud van Gerwen

Head of Global Marketing at FRISS

ruud.van.gerwen@friss.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr