‘The Nest’ by Webhelp breidt uit naar Europa
Het Customer Experience-programma biedt een laagdrempelige en schaalbare uitbestedingspropositie voor snelgroeiende bedrijven
AMERSFOORT, Nederland–(BUSINESS WIRE)– Webhelp, toonaangevende wereldwijde leverancier van customer experience (CX) en bedrijfsoplossingen, heeft de uitbreiding van The Nest by Webhelp door Europa aangekondigd. Het doel van The Nest is om startups en scaleups te ondersteunen bij het leveren van best-in-class CX. The Nest stelt snelgroeiende bedrijven in alle sectoren in staat om exponentieel te groeien door een unieke, op maat gemaakte uitbestede CX propositie aan te bieden.
Dit nieuws komt op een moment dat veel startende bedrijven worden geconfronteerd met de uitdagingen als gevolg van de pandemie. Zij hebben behoefte aan flexibiliteit en ROI-optimalisatie, terwijl er onzekerheid heerst in hun zakelijke omgeving.
Chloe de Mont-Serrat, Global Head of The Nest, zegt: “We zijn verheugd dat we ons aanbod kunnen uitbreiden naar bedrijven in Europa. Veel startups hebben één belangrijk ding gemeen: een uitzonderlijke klantervaring. Het uitbesteden van CX met een vertrouwde partner stelt bedrijven in staat snel op te schalen en de ROI te maximaliseren, waardoor ze zich kunnen concentreren op wat het belangrijkst is – hun bedrijf laten groeien.”
Uitdagingen startups
The Nest by Webhelp is in 2018 in Frankrijk gelanceerd en ondersteunt al tientallen dynamische startups, waarvan veel hoog zijn gepositioneerd in The French Tech Next rankings. Daarnaast heeft Webhelp met talloze ‘unicorn’ startups een langdurige samenwerking en is het uitermate geschikt om snelgroeiende bedrijven te helpen zich te differentiëren. Het programma krijgt een Europese dimensie door de uitbreiding naar Nederland, Spanje, Duitsland, Turkije, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.
“De eerste jaren van het opzetten van een bedrijf zijn ontzettend complex en uitdagend. Er heersen veel onduidelijkheden en er spelen diverse onderwerpen, maar de tijd en investeringsruimte is beperkt. Als startup is het niet alleen overleven, maar ook groeien. Het klantcontact en de ervaring die zij beleven is een belangrijke driver. Het snel capaciteit opschalen bij toenemende klantvragen, het inzetten van nieuwe klantcontactkanalen, nieuwe markten betreden, de juiste ondersteunende processen met informatiedashboards inrichten en gelijktijdig borgen dat de startupcultuur en data gebruikt wordt om onderscheidend te zijn. Een hand vol uitdagingen waar het The Nest programma een antwoord op heeft” voegt Arthur Vermeulen, Client Director & Business Developer, The Nest, Nederland toe.
Aanbod programma
The Nest is gebaseerd op een sterke ‘people-first’ werkcultuur en maakt de expertise van Webhelp beschikbaar voor kleinere bedrijven. De belangrijkste focus ligt op het ondersteunen van klanten bij de groei van hun bedrijf en hen in staat te stellen concurrentievoordelen op het gebied van CX te genereren. Het programma biedt een breed scala aan diensten, die allemaal kunnen worden aangepast aan de individuele behoeften van de klant. Denk hierbij aan; omnichannel customer engagement diensten (waaronder customer care, community management en technische ondersteuning), sales support en digitale diensten. The Nest draait 24 uur per dag, zeven dagen per week en is beschikbaar in meer dan 40 talen.
Naast een best-in-class customer experience, geleverd door deskundige teams, krijgen klanten ook toegang tot ‘The Nest Community’. Deze omgeving biedt leden mentoring, business development en netwerkmogelijkheden als een extra manier om via een strategisch startup netwerk aandacht te genereren en betere resultaten te behalen.
Charles Egly, CEO van Younited Credit, en een van de eerste startups die deelnam aan The Nest by Webhelp, verklaart: “In de beginfase van een startup probeert het senior team vaak alle problemen direct aan te pakken, wat soms ten koste gaat van het eindproduct of de uiteindelijke dienst. De outsourcing support die The Nest biedt was van onschatbare waarde om ons team uit te breiden en meer expertise te bieden. Het stelde ons ook in staat om veel sneller nieuwe markten te veroveren. Op deze manier werken met een outsourcingpartner zorgt voor meer efficiëntie, lagere bedrijfskosten, meer flexibiliteit en een vlottere time-to-market. En niet te vergeten, toegang tot de beste producten, services en tools op de markt die meestal te duur zijn voor een startup.”
Mede-oprichter van Webhelp Olivier Duha, zegt tot slot: “We zijn blij te zien dat, ondanks COVID-19, de startup wereld nog steeds booming is en het tempo van investeringen niet is afgenomen. Uiteindelijk heeft het ondersteunen van snelgroeiende startups altijd in ons DNA gezeten, aangezien we nog steeds een ondernemerscultuur hebben die dat perfect ondersteunt.”
Over The Nest by Webhelp
The Nest by Webhelp is een customer experience (CX) programma van Webhelp om startups en snelgroeiende bedrijven te helpen zich te onderscheiden en hun team snel en eenvoudig op te schalen. Het programma, dat in heel Europa actief is, geeft klanten 365 dagen per jaar en zeven dagen per week toegang tot haar wereldwijde netwerk van operationele customer experience specialisten. The Nest biedt een breed scala aan diensten, die allemaal worden aangepast aan de individuele behoeften van de klant. Denk hierbij aan; omnichannel customer engagement diensten (waaronder customer care, community management en technische ondersteuning), sales support (customer acquisition & retention, sales assistance) en digitale dienstverlening (content management, moderation services, digitale marketing). Klanten van The Nest krijgen toegang tot The Nest Community, die mentoring en andere zakelijke ondersteuning en begeleiding biedt om startups in staat te stellen te groeien en te slagen in hun markt.
Meer informatie is te vinden op thenest.webhelp.com
Over Webhelp
Making business more human for the world’s most exciting brands
We leven in een tijdperk van hoge connectiviteit en AI. Vandaag de dag hebben menselijke ervaringen nog meer kracht om bedrijven tot leven te brengen in de gedachten en behoeften van klanten. Webhelp zet zich in om het bedrijfsleven menselijker te maken. Het is door deze toewijding dat Webhelp klantervaringen verrijkt en zakelijke oplossingen ontwikkelt die waarde creëren voor ‘s werelds meest toonaangevende bedrijven. Webhelp is een partner voor een breed scala aan diensten, van customer experience oplossingen, sociale media moderation tot en met payment services. Honderden merken over de hele wereld vertrouwen Webhelp vanwege de mensen, de cultuur waarin ze werken en de ideeën en technologie die ze inzetten. Webhelp is ervan overtuigd dat emotional intelligence een blijvende impact heeft en dat de vaardigheid om een onderscheidende human touch te combineren met de juiste technologie een echt verschil maakt voor klanten.
De keuze voor Webhelp biedt toegang tot de passie en ervaring van 75.000 game-changers uit meer dan 150 locaties in meer dan 50 landen. Elk van hen is vastbesloten om elke dag hun eigen intelligentie, inlevingsvermogen en ervaring in te zetten. Webhelp investeert in mensen en de omgeving waarin ze werken, omdat ze weten dat wanneer mensen floreren, dit een krachtige impact heeft op hen, hun klanten en op de business van hun partners. Webhelp gelooft dat ‘making business more human’ leidt tot een betere klantervaring. Webhelp Europees leider in de branche, met een omzet van €1,6B in 2020, en streeft naar een wereldwijde leiderschapspositie. Webhelp is momenteel in handen van het management en van GBL, een toonaangevende wereldwijde investeringsmaatschappij. Meer informatie is te vinden op www.webhelp.com.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210324005110/nl/
Contacts
PRESS CONTACT:
Arthur Vermeulen
arthur.vermeulen@webhelp.com
+31 (6) 51 80 99 45