Milliken & Company publiceert derde jaarlijkse bedrijfsduurzaamheidsrapport
SPARTANBURG, South Carolina (VS)–(BUSINESS WIRE)– Wereldwijde fabrikant Milliken & Company heeft vandaag zijn derde jaarlijkse bedrijfsduurzaamheidsrapport met de titel ‘Together for Tomorrow’ (samen voor morgen) uitgegeven. Dit rapport, dat de prestaties van Milliken analyseert door de lens van zijn holistische duurzaamheidsinspanningen, belicht de vooruitgang richting de duurzaamheidsdoelstellingen voor 2025 die het bedrijf in 2018 heeft vastgesteld. Dit rapport behandelt mensen, producten en de aarde en creëert meer verantwoordelijkheid en nodigt tegelijkertijd uit tot nieuwe gesprekken en samenwerkingen terwijl het bedrijf werkt aan het creëren van een positieve impact op de wereld die generaties meegaat.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210422005972/nl/
Together for Tomorrow: Milliken’s Third Annual Corporate Sustainability Report (Photo: Business Wire)
“Samen hebben we de kritieke momenten van 2020 gehaald”, vertelt Halsey Cook, president en CEO van Milliken. “We schakelden productielijnen om, lanceerden nieuwe innovaties en hebben ons team gemobiliseerd om onze duurzaamheidsstatistieken in 10 van de 12 strategische categorieën te verbeteren. Onze duurzaamheidsinitiatieven hebben momentum en veranderen ons bedrijf fundamenteel.”
Als expert op het gebied van materiaalkunde die de chemische, vloerbedekkings-, textiel- en gezondheidszorgsector bedient, evalueren en rapporteren medewerkers van Milliken jaarlijks de voortgang van het bedrijf. Hun bevindingen vormen dit rapport. ‘Together for Tomorrow’ is voltooid in overeenstemming met het Global Reporting Initiative-kader en is beschikbaar voor het publiek als een digitale ervaring met downloadbare content.
In 2020 boekte Milliken aanzienlijke vooruitgang met zijn doelen op het gebied van aard, product en mensen, met name:
- Verdubbeling van een voortdurende inzet voor het bevorderen van diversiteit, gelijkheid en inclusie in het licht van sociale onrust;
- het ontwikkelings- en productieproces richten op het helpen bestrijden van COVID-19 door het produceren van jassen, gelaatsschermen en vloerbedekking van medische kwaliteit die helpen bij inspanningen op het gebied van sociale afstand houden;
- prioriteit geven aan de veiligheid van medewerkers, met name essentiële werknemers, door de veiligheidscultuur van het bedrijf tijdens de pandemie te versterken;
- de discussie over de circulariteit van kunststoffen versterken door opinieleiders bijeen te brengen met als doel werkbare ecosysteemoplossingen te belichten die worden gehost door National Geographic Creative Works;
- kapitaal blijven investeren om steenkool als primaire brandstofbron te elimineren, waardoor de uitstoot van broeikasgassen en afval wordt verminderd;
- overname van Borchers, de grootste overname van Milliken tot op heden, die het platform voor coatingadditieven van het bedrijf zodanig opschaalt dat de oplosmiddelen en de impact op het milieu worden verminderd; en
- lancering van het Milliken leiderschapsmodel, dat medewerkers traint in groeileiderschap met een doel.
Om de interactieve hub te bezoeken en het volledige rapport te bekijken, klikt u hier.
Over Milliken
Materiaalkunde-expert Milliken & Company weet dat een enkele molecule het potentieel heeft om de wereld te veranderen. Met innovatieve oplossingen in de textiel-, vloer-, speciale chemicaliën- en gezondheidszorgbranche beantwoordt Milliken enkele van de grootste uitdagingen ter wereld. Door Ethisphere Institute al 15 jaar op de lijst van meest ethische bedrijven ter wereld vermeld, gaat het bedrijf de uitdaging aan om met een niet-aflatende toewijding duurzame oplossingen te leveren voor zijn klanten en gemeenschappen. Achtduizend medewerkers op 46 locaties wereldwijd scharen zich achter een gemeenschappelijk doel: generaties lang een positieve impact hebben op de wereld. Ontdek meer over Millikens nieuwsgierige geesten en geïnspireerde oplossingen op milliken.com en op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210422005972/nl/
Contacts
Betsy Sikma
betsy.sikma@milliken.com
864.909.7908
Liz Morris
liz@edit-grp.com
864.918.5196