08:00 uur 23-06-2021

StrongPoint’s Order Picking Solution Zorgt voor Ongeëvenaarde Efficiëntie en Vergroot de Mogelijkheden voor E-Commerce in de Levensmiddelenhandel

De meeste orderpickers behalen bij gebruik van de StrongPoint full suite oplossing een gemiddelde van ~240 artikelen per uur over alle productcategorieën, vergeleken met de industriestandaard van 60-651 artikelen per uur

OSLO, Noorwegen–(BUSINESS WIRE)– StrongPoint ASA, een toonaangevende solution provider voor de levensmiddelenhandel in Europa, kondigt vandaag haar e-commerce orderpicking oplossing aan, specifiek ontworpen voor de levensmiddelendetailhandel die op zoek is naar snelle, hyper-efficiënte en schaalbare e-commerce oplossingen voor logistieke processen. De Strongpoint solution suite levert een voor deze sector toonaangevende efficiëntie, met gemiddeld ~240 artikelen per uur over alle productcategorieën, vergeleken met de gangbare industriestandaard van 60-65 artikelen per uur.

Gehost op StrongPoint’s cloud-gebaseerde SaaS e-commerce platform, helpt de orderpicking oplossing retailers om in te spelen op de groeikansen in de online levensmiddelenhandel, het behalen van hogere efficiëntie en meer productiviteit. Tevens worden hiermee de loonkosten met betrekking tot fulfilment van online bestellingen verlaagd, het gemak voor de klant verhoogd en met behoud van marges.

StrongPoint lanceerde ruim 20 jaar geleden haar eerste orderpicking oplossing. Deze heeft sindsdien ontelbare iteraties, veranderingen en updates ondergaan. Gedurende een periode van twee decennia hebben we feedback van klanten ontvangen en verwerkt over het gebruik door duizenden orderpickers uit meerdere landen. Een belangrijk voordeel van StrongPoint’s cloud-gebaseerde oplossing is dat supermarkten continu updates ontvangen waarin de door ons team ontwikkelde nieuwe mogelijkheden de efficiëntie direct verder verhogen.

Sinds het begin van de pandemie raamt Bain dat de groei van de online levensmiddelenhandel in de VS en West-Europa met twee tot vijf jaar is versneld en dat de vraag zal blijven aanhouden2. Ondanks de explosief toegenomen vraag, voor zowel levensmiddelen e-commerce als q-commerce, hebben retailers moeite om online levensmiddelenhandel winstgevend te maken, de hoge loonkosten die gepaard gaan met orderpicking en fulfilment van e-commerce bestellingen drukken op de reeds lage marges.

De nieuwe oplossing van StrongPoint is gebaseerd op ruim 35 jaar ervaring in het inspelen op snel veranderende behoeften van toonaangevende retailers in de levensmiddelenbranche verspreid over meerdere Europese landen. Haar levensmiddelen e-commerce Orderpicking oplossing zorgt voor ongeëvenaarde efficiëntie ten opzichte van handmatig verzamelde bestellingen, wanneer de medewerkers zijn uitgerust met de eigen softwaretechnologie.

Vele levensmiddelen retailklanten van StrongPoint, die de volledige functionaliteit van de oplossing benutten zijn in staat om bij instore orderpikken een gemiddelde van ~240 artikelen per uur te behalen over alle productcategorieën, in vergelijking met een gebruikelijke industriestandaard van 60-65 artikelen per uur waarbij traditionele oplossingen zijn toegepast. Daarbij komt dat met de StrongPoint Order Picking solution een gemiddelde accuratie van 99,99% wordt behaald, waarmee het op gelijk niveau staat met toonaangevende volledig geautomatiseerde fulfillmentsystemen.

De hyperefficiënte orkestratietechnologie past de orderpickingroute voor de medewerker automatisch aan, zorgt daarmee voor de meest effectieve picking-volgorde, gebaseerd op de unieke layout en footprint van elke winkel. Verdere standaard mogelijkheden omvatten orderpicken naar temperatuurzone, meerdere oplossingen voor leeftijdsbegrensde artikelen en substitutieopties.

De toepassing kan in groot- en klein formaat worden ingezet met de optie om Zebra hardware-apparaten te gebruiken voor maximale efficiëntie. Dit omvat mogelijkheden voor multi-zone en multi-order picking waardoor het proces nog efficiënter is te maken. Daarbij kan reeds in de winkel aanwezige hardware worden geïntegreerd, zoals bijvoorbeeld elektronische schaplabels (ESLs), zodat de medewerkers het “pick to light” system kunnen gebruiken dat de snelheid en accuratie verder verhoogt. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een special gebouwde smart trolley te integreren voor maximale ergonomische efficiëntie. Gegevensinvoer in ieder stadium van het orderpickingsproces – van voorbereiding van de trolley tot het pikken, wegen en verpakken van de producten – genereert een continue feedback-loop, zodat ergonomische verbeteringen gemaakt kunnen worden om efficiëntie, snelheid en accuratie verder te verhogen.

“Met trots presenteren we onze nieuwe technologische oplossing, specifiek ontworpen om de levensmiddelendetailhandel te helpen hun winkels een ‘boost’ te geven zodat men zich kan richten op de exponentiële groei van e-commerce,” aldus Jacob Tveraabak, CEO van StrongPoint. “Doordat we al ruim drie decennia samenwerken met de levensmiddelendetailhandel, begrijpen we hoe belangrijk het is snelheid, efficiëntie en schaalbaarheid over de gehele linie van de winkel te verhogen – en dit was doorslaggevend voor de manier waarop we de nieuwste iteratie van onze levensmiddelendetailhandel e-commerce Order Picking Solution hebben ontwikkeld.”

-ENDE-

Aanwijzingen voor editors

StrongPoint is een bedrijf in de retailtechnologie die oplossingen biedt om winkels slimmer te maken, de winkelervaring te verbeteren en het efficiënter maken van online levensmiddelenaankopen.

Met meer dan 450 medewerkers in Noorwegen, Zweden, de Baltische staten en Spanje en samen met een breed partnernetwerk, ondersteunt StrongPoint organisaties in meer dan 20 landen.

Het StrongPoint hoofdkwartier is in Noorwegen en de onderneming staat genoteerd aan de Oslo Stock Exchange.

Bezoek de website voor meer informatie https://www.strongpoint.com/


1 https://www.mwpvl.com/MWPVL_International_-_Micro_Fulfillment_Centers_-_Passing_Fad_or_Permanent_Market_Shift.pdf
2 https://www.bain.com/insights/the-next-five-years-in-online-grocery-snap-chart/

Contacts

Media Contacts
Catherine Seeds

Ketner Group Communications (US)

catherine@ketnergroup.com
512.947.4062

Sarah Cole

Fieldworks Marketing (UK)

Sarah.cole@fieldworksmarketing.co.uk
0845 034 5602

Check out our twitter: @NewsNovumpr