03:32 uur 13-07-2021

Everbridge kondigt succesvolle implementatie aan van nationaal openbaar waarschuwingssysteem voor het Verenigd Koninkrijk (VK) om meer dan 100 miljoen inwoners en bezoekers te beschermen

  • Everbridge voorziet nu in de nationale openbare waarschuwingssystemen voor zes Europese landen – meer dan enige andere provider
  • Mobiele netwerkoperators EE, O2 en Three zetten Everbridge Public Warning in als onderdeel van het succesvol testen van het landelijke systeem voor noodsituaties van de Britse overheid, gepland voor nationale uitrol later dit jaar Body

COLCHESTER, Verenigd Koninkrijk–(BUSINESS WIRE)– Everbridge, Inc. (NASDAQ: EVBG), de wereldleider op het gebied van beheer van kritieke gebeurtenissen (CEM), heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf met succes zijn Public Warning Cell Broadcast-technologie heeft geïmplementeerd bij drie van de grootste mobiele netwerkoperators in het Verenigd Koninkrijk, als technologiecomponent van het allereerste nationale alarmsysteem voor noodsituaties van de Britse regering, gepland voor later dit jaar.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210712005850/nl/

Everbridge Announces Successful Deployment of National Public Warning System for The United Kingdom (UK) to Protect Over 100 Million Residents and Visitors

Everbridge Announces Successful Deployment of National Public Warning System for The United Kingdom (UK) to Protect Over 100 Million Residents and Visitors

Het systeem stelt de overheid in staat om mensen snel te bereiken tijdens nationale noodsituaties zoals volksgezondheidscrises, terreuraanslagen, industriële incidenten, aardbevingen en overstromingen. Het UK Emergency Alert-systeem, dat wordt aangedreven door Everbridge’s toonaangevende Public Warning-technologie, zal zich richten op mobiele telefoons van inwoners en bezoekers die aanwezig zijn in het gebied dat wordt getroffen door een noodgeval. Everbridge-contracten met mobiele netwerkoperators EE – onderdeel van de British Telecommunications (BT Group), O2 en Three, vertegenwoordigen de meerderheid van de mobiele abonnees in het VK, en een bevolking van meer dan 65 miljoen inwoners en 35 miljoen jaarlijkse bezoekers.

Zoals de thesaurier-generaal van het VK, Penny Mordaunt, in een officiële verklaring toelichtte: “De Emergency Alerts-service zal een essentieel hulpmiddel zijn om ons te helpen beter te reageren op noodsituaties, zowel op nationaal als lokaal niveau. Het concept werd goed gebruikt tijdens de pandemie toen we mensen via sms vroegen om thuis te blijven om de National Health Service te beschermen en levens te redden. Dit nieuwe systeem bouwt voort op die mogelijkheid en stelt ons in staat om sneller en effectiever levensreddende berichten naar mensen in het hele VK te sturen.”

Everbridge Public Warning, in samenwerking met drie van de grootste mobiele netwerkoperators van het land, werd gebruikt om twee recente succesvolle onderzoeken in het VK te voltooien, de eerste in East Suffolk en de tweede in Reading. Te midden van de COVID-19-pandemie heeft Everbridge het alarmsysteem voor noodsituaties snel ingezet in minder dan 100 dagen.

“De Britse regering stelde een uitdaging voor om Cell Broadcast-technologie in een kort tijdsbestek in te zetten als reactie op de uitbraak van het coronavirus,” aldus Nazirali Rajvani, Director Architecture, Solutions & Analysis bij British Telecommunications. “We zijn een partnerschap aangegaan met Everbridge om een vertrouwde en bewezen oplossing van wereldklasse te bieden die al in verschillende andere landen in gebruik was.”

De implementatie van het landelijke alarmsysteem voor noodsituaties in het VK bouwt voort op de positie van Everbridge als wereldleider in Public Warning-oplossingen voor de hele bevolking die worden gebruikt door meer dan 1.500 gemeenten, provincies, steden, staten en landen in alle belangrijke regio’s van de wereld, waaronder Europa, Azië, Oceanië, het Midden-Oosten, Afrika en Amerika. Everbridge zorgt voor meer landelijke implementaties dan welke andere provider dan ook, waardoor het Public Warning-systeem mogelijk is voor veel van de technisch meest geavanceerde landen, waaronder Zweden, Noorwegen, IJsland, Griekenland, Nederland, Singapore, Nieuw-Zeeland, Australië, Peru en meerdere landen in het Midden-Oosten en Afrika; hele staten, waaronder Californië, New York, Andhra Pradesh, Kerala, Florida, Odisha, Connecticut, Vermont, Massachusetts, Washington, D.C. en de Amerikaanse Maagdeneilanden; districten binnen 49 van de 50 staten in de VS en in alle provincies van Canada, veel van de grootste steden ter wereld, en ter ondersteuning van de dichtstbevolkte inheemse Amerikaanse en First Nations-stammen en inheemse bevolkingsgroepen over de hele wereld. Everbridge stuurt ook de front-end aan van de Integrated Public Alert & Warning System (IPAWS)-gateway voor de Amerikaanse federale overheid om hun eigen communicatiekanalen aan te vullen voor het afgeven van live nood- en presidentiële waarschuwingen in de Verenigde Staten.

“We zijn verheugd deel uit te maken van deze belangrijke mijlpaal en het Verenigd Koninkrijk te ondersteunen bij de ontwikkeling van zijn nationale waarschuwingssysteem,” stelde Valerie Risk, Vice President Public Warning Solutions bij Everbridge. “Elk land kan profiteren van een modern platform dat alle burgers bereikt in tijden van crisis. Met de Public Warning-oplossing kunnen overheidsorganisaties tijdens een kritieke gebeurtenis onmiddellijk contact maken met elke persoon in een getroffen gebied, ongeacht nationaliteit, woonplaats of type mobiele telefoon.”

Everbridge Public Warning maakt optimaal gebruik van bestaande telecominfrastructuur, zonder dat opt-in vereist is, om iedereen binnen een geografisch gebied te bereiken om het risico op rampen te verminderen, eerstehulpcommunicatie te ondersteunen en de effectiviteit van rampencommunicatie te analyseren voor daaropvolgende mitigatieactiviteiten. Het platform voldoet volledig aan de voorschriften voor gegevensprivacy, waaronder de AVG, en stelt openbare veiligheidsinstanties in staat om binnen enkele seconden een waarschuwing naar elk apparaat te sturen zonder persoonlijke gegevens, zoals namen of telefoonnummers, te delen.

Everbridge heeft onlangs zijn verbeterde Public Warning Center gelanceerd, de eerste in zijn soort modulaire en multi-channel front-end interface met de mogelijkheid om een combinatie van cell broadcast- en adres-, groeps- en locatiegebaseerde sms-waarschuwingen te creëren en te verzenden voor landelijke waarschuwingen vanaf een enkele console. Het nieuwe Public Warning Center voldoet aan en overtreft de behoeften van elke overheidsinstantie die op zoek is naar een geavanceerde waarschuwingsoplossing ter bescherming van haar burgers en bezoekers – van door de EU-richtlijn goedgekeurde systemen tot meer geavanceerde hybride en meerkanaals waarschuwingsplatforms. Het bedrijf maakte onlangs ook een nieuw patent bekend voor zijn revolutionaire werk om end-to-end multimedia-waarschuwingsmogelijkheden voor populaties mogelijk te maken. Het patent – een van de meer dan 160 in totaal in de toonaangevende reeks oplossingen voor het waarschuwen van bevolkingen van Everbridge – benadrukt de noodzaak om waarschuwingen te leveren via een combinatie van 5G, cell broadcast en multimedia. Everbridge blijft de leider in 5G-integraties voor openbare waarschuwingssystemen.

Everbridge bracht een aantal van ‘s werelds toonaangevende experts op het gebied van openbare waarschuwingstechnologieën bijeen op de recente wereldwijde Road to Recovery-leiderschapssymposiums. Het onderwerp van best practices voor waarschuwingen voor de hele bevolking werd stevig aangepakt tijdens de sessies, met keynote-toespraken van president Bill Clinton en president George W. Bush, voormalig Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken dr. Madeleine K. Albright, oprichter van Virgin Group, Sir Richard Branson, vertegenwoordigers van EENA (de European Emergency Number Association) en overheidsfunctionarissen, burgemeesters en professionals op het gebeid van beheer van noodsituaties uit Australië, Canada en de VS, om er maar een paar te noemen.

Over Everbridge

Everbridge, Inc. (NASDAQ: EVBG) is een wereldwijd softwarebedrijf dat bedrijfssoftwaretoepassingen levert die de operationele reactie van organisaties op kritieke gebeurtenissen automatiseren en versnellen om mensen veilig te houden en bedrijven te laten draaien (Keep People Safe and Organizations Running™). Tijdens bedreigingen voor de openbare veiligheid, zoals situaties rond actieve schutters, terroristische aanslagen of zware weersomstandigheden, evenals kritieke bedrijfsgebeurtenissen zoals IT-storingen, cyberaanvallen of andere incidenten zoals productterugroepacties of onderbrekingen van de toeleveringsketen, vertrouwen meer dan 5.700 wereldwijde klanten op het Critical Event Management Platform van het bedrijf om snel en betrouwbaar informatie over bedreigingen te verzamelen en te beoordelen, risicolopers en hulpverleners die kunnen helpen te lokaliseren, de uitvoering van vooraf gedefinieerde communicatieprocessen te automatiseren door de veilige levering aan meer dan 100 verschillende communicatieapparaten, en de voortgang te volgen bij het uitvoeren van reactieplannen. Everbridge bedient 8 van de 10 grootste Amerikaanse steden, 9 van de 10 grootste in de VS gevestigde investeringsbanken, 47 van de 50 drukste Noord-Amerikaanse luchthavens, 9 van de 10 grootste wereldwijde adviesbureaus, 8 van de 10 grootste wereldwijde autofabrikanten, 9 van de 10 grootste in de VS gevestigde zorgverleners en 7 van de 10 grootste technologiebedrijven ter wereld. Everbridge is gevestigd in Boston met extra kantoren in 20 steden rond de wereld. Ga voor meer informatie naar www.everbridge.com.

Opmerking betreffende uitspraken met betrekking tot de toekomst

Dit persbericht bevat ‘uitspraken met betrekking tot de toekomst’ in de zin van de ‘veilige haven’-bepalingen van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995, inclusief maar niet beperkt tot, uitspraken met betrekking tot de verwachte kansen en trends voor groei in onze kritische communicatie- en bedrijfsveiligheidstoepassingen en onze algehele activiteiten, onze marktkansen, onze verwachtingen met betrekking tot de verkoop van onze producten, ons doel om marktleiderschap te behouden en de markten waarin we concurreren om klanten uit te breiden, en de verwachte impact op financiële resultaten. Deze uitspraken met betrekking tot de toekomst worden gedaan op de datum van dit persbericht en waren gebaseerd op de huidige verwachtingen, schattingen, voorspellingen en projecties, evenals de overtuigingen en veronderstellingen van het management. Woorden als ‘verwachten,’ ‘anticiperen,’ ‘moeten,’ ‘geloven,’ ‘doel,’ ‘projecteren,’ “doelstellingen,’ ‘schatten,’ ‘potentieel,’ ‘voorspellen,’ ‘kunnen,’ ‘zullen,’ ‘konden,’ ‘van plan zijn,’ variaties van deze termen of het negatieve equivalent van deze termen en soortgelijke uitdrukkingen zijn bedoeld om deze uitspraken met betrekking tot de toekomst te identificeren. Uitspraken met betrekking tot de toekomst zijn onderhevig aan een aantal risico’s en onzekerheden, waarvan vele factoren of omstandigheden omvatten die buiten onze controle liggen. Onze werkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van die vermeld of geïmpliceerd worden in uitspraken met betrekking tot de toekomst vanwege een aantal factoren, waaronder maar niet beperkt tot: het vermogen van onze producten en diensten om te presteren zoals bedoeld en om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten; ons vermogen om bedrijven en activa die we kunnen overnemen met succes te integreren; ons vermogen om nieuwe klanten aan te trekken en de verkoop aan bestaande klanten te behouden en te verhogen; ons vermogen om de verkoop van onze Mass Notification-toepassing te verhogen en/of ons vermogen om de verkoop van onze andere toepassingen te verhogen; ontwikkelingen in de markt voor gerichte en contextueel relevante kritische communicatie of de daarbij behorende regelgevingsomgeving; onze schattingen van marktkansen en prognoses van marktgroei kunnen onnauwkeurig blijken te zijn; we zijn historisch gezien niet consistent winstgevend geweest en zullen in de toekomst mogelijk geen winstgevendheid behalen of behouden; de lange en onvoorspelbare verkoopcycli voor nieuwe klanten; de aard van ons bedrijf stelt ons bloot aan inherente aansprakelijkheidsrisico’s; ons vermogen om gekwalificeerd personeel aan te trekken, te integreren en te behouden; ons vermogen om succesvolle relaties te onderhouden met onze channelpartners en technologiepartners; ons vermogen om onze groei effectief te beheren; ons vermogen om te reageren op concurrentiedruk; mogelijke aansprakelijkheid met betrekking tot privacy en beveiliging van persoonlijk identificeerbare informatie; ons vermogen om onze intellectuele eigendomsrechten te beschermen, en de andere risico’s beschreven in onze risicofactoren die worden besproken in de deponeringen bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (‘SEC’), inclusief maar niet beperkt tot ons jaarverslag op Formulier 10-K voor het jaar dat eindigde op 31 december 2020, ingediend bij de SEC op 26 februari 2021. De uitspraken met betrekking tot de toekomst in dit persbericht geven onze standpunten weer op de datum waarop ze worden gedaan. Wij zijn niet van plan om en verplichten ons niet tot het bijwerken of herzien van uitspraken met betrekking tot de toekomst, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins. Deze uitspraken met betrekking tot de toekomst dienen niet te worden gezien alsof het gaat om onze standpunten vanaf een datum na de datum van dit persbericht.

Alle namen van Everbridge-producten zijn gedeponeerde handelsmerken van Everbridge, Inc. in de VS en in andere landen. Alle overige genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van de respectieve eigenaars.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Everbridge:
Jim Gatta

Mediarelaties

jim.gatta@everbridge.com
215-290-3799

Joshua Young

Beleggersrelaties

joshua.young@everbridge.com
781-236-3695

Check out our twitter: @NewsNovumpr